Το θρυλικό Subaru Impreza 22B αναβιώνει στο σήμερα με την υπογραφή της Prodrive και την ονομασία P25, γιορτάζοντας με τον καλύτερο τρόπο τα 25 χρόνια από την πρεμιέρα του εμβληματικού Impreza World Rally Car.
Έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε που η Prodrive παρουσίασε το Impreza World Rally Car (WRC), το οποίο αποτέλεσε τη βασική πηγή έμπνευσης για το «πολιτικό» Subaru Impreza 22B, το οποίο κατασκευάστηκε σε μόλις 424 αντίτυπα.
Τώρα, 25 χρόνια μετά, χρησιμοποιώντας την τευλευταία λέξη της τεχνολογίας αλλά και πιο… πρόσφατα υλικά, η Prodrive «επανεφευρίσκει» το εμβληματικό Impreza 22Β παρουσιάζοντας τη σύγχρονη εκδοχή του. Δυστυχώς για τους απανταχού λάτρεις του εμβληματικού αυτού μοντέλου, η βρετανική εταιρεία σκοπεύει να κατασκευάσει μόλις 25 αντίτυπα του P25, το οποίο κρύβει κάτω από τα σωθικά του το αυθεντικό πλαίσιο του 2θυρου Impreza – αυτό είναι το ίδιο πλαίσιο που χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο Impreza WRC, αλλά τώρα με μειωμένο βάρος και πιο ισχυρό κινητήρα.
Η εκτεταμένη χρήση συνθετικού carbon σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ζυγίζει λιγότερο από 1.200 κιλά. Η χρήση του πιο πρόσφατου μπόξερ κινητήρα των 2,5 λίτρων που παράγει πάνω από 400 ίππους και περισσότερα από 600 Nm ροπής, σε συνδυασμό με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, launch control που προέρχεται από το WRC και σύστημα anti-lag, σημαίνει ότι το Prodrive P25 μπορεί να φτάσει από στάση τα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα.
Ο κινητήρας έχει ανασχεδιαστεί σε πολλά από τα ζωτικά του μέρη από τους ανθρώπους της Prodrive διαθέτοντας τώρα στα σωθικά του νέα χιτώνια κυλίνδρων, διαφορετικά έμβολα, καθώς και σύστημα χρονισμού των βαλβίδων. Σε ότι αφορά την υπερσυμπίεση η λύση προέρχεται από την εταιρεία Garrett, ενώ το «παρών» δίνει ένα εξελιγμένο intercooler και ένα αγωνιστικό σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο και ανοξείδωτο ατσάλι της Akrapovic.
Ο μπόξερ κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων σειριακού τύπου με ελικοειδή γρανάζια και ημιαυτόματη αλλαγή ταχυτήτων μέσω ενός κουπιού στην κολόνα του τιμονιού, εξασφαλίζοντας ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων μέσα σε 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι το νέο Prodrive P25 διαθέτει ένα εμπνευσμένο από το WRC σύστημα launch control, το οποίο εξασφαλίζει κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση αλλαγές από την πρώτη έως και την τρίτη σχέση χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό.
Η ισχύς στο Prodrive P25 μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός συστήματος μετάδοσης κίνησης που διαθέτει ρυθμιζόμενο ενεργό κεντρικό διαφορικό και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson έχει διατηρηθεί, ενώ προσφέρεται η δυνατότητα ρύθμισης του κάμπερ. Ρυθμιζόμενα είναι και τα αμορτισέρ της Bilstein όσον αφορά τη συμπίεση και την επαναφορά τους.
Το σύστημα πέδησης της AP Racing αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους 380 χλστ. και δαγκάνες έξι εμβόλων μπροστά και αεριζόμενους δίσκους 350 χλστ. και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων πίσω, σε συνδυασμό με μία ποικιλία υλικών τριβής. Οι ζάντες Prodrive των 8,5 x 19 ιντσών συνδυάζονται με ελαστικά Bridgestone Potenza διαστάσεων 235/35 R19.
Σύμφωνα με την Prodrive, εξοικονόμηση βάρους έχει προκύψει από την αντικατάσταση του καλύμματος του πορτμπαγκάζ, του καπό, της οροφής, των μαρσπιέ, των καθρεπτών, τα φτερών εμπρός και πίσω, των προφυλακτήρων αλλά και της πίσω αεροτομής από αντίστοιχα που είναι κατασκευασμένα από συνθετικό carbon. Στο εσωτερικό συναντάμε ελαφριά αγωνιστικά καθίσματα ενώ το «παρών» δίνει και μια μπαταρία ιόντων λιθίου.
«Τα εμβληματικά μπλε Subaru φέρνουν μνήμες από μια εξαιρετική εποχή του WRC και ήταν το Impreza 22B που έφερε αυτό το αγωνιστικό rally-car στο δρόμο. Ανακαλύπτοντας ξανά αυτό το αυτοκίνητο, χρησιμοποιούμε τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες και υλικά, με αποτέλεσμα το Prodrive P25 να αποτίει φόρο τιμής στις ρίζες του. Ως εκ τούτου, πιστεύω ότι πετύχαμε το όραμά μας να δημιουργήσουμε τη δική μας σύγχρονη ερμηνεία του πιο εμβληματικού Subaru Impreza όλων των εποχών», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Prodrive, David Richards.
Κάθε ένα από τα 25 αντίτυπα του Prodrive P25 που θα παραχθούν στο Banbury της Μ. Βρετανίας θα κοστίζει, ούτε λίγο ούτε πολύ, 535.000 ευρώ. Χωρίς ΦΠΑ.