H 7η γενιά του VW Transporter παρουσιάστηκε στην έκθεση επαγγελματικών αυτοκινήτων «ΙΑΑ Transportation» στο Ανόβερο. Είναι το πρώτο van των Γερμανών που θα προσφέρεται ως πετρελαιοκίνητο, plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό.
Ο κλάδος επαγγελματικών αυτοκινήτων της Volkswagen αποκάλυψε το νέο Transporter στην «ΙΑΑ Τransportation» στο Ανόβερο, με την ονομασία T7. Οι turbo diesel, plug-in υβριδικές και ηλεκτρικές μονάδες κίνησης παρέχουν πολλές επιλογές στους αγοραστές, ενώ η τετρακίνηση διατίθεται προαιρετικά. Το νέο Transporter θα κυκλοφορήσει στη Γερμανία στις αρχές του 2025. Οι επαγγελματικές εκδόσεις θα βρίσκονται στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο της νέας χρονιάς, ενώ οι επιβατικές εκδόσεις θα ακολουθήσουν τέσσερις μήνες αργότερα.
Η έβδομη γενιά του πάντα δημοφιλούς van της ευρωπαϊκής αγοράς θα διανέμεται ως panel van (μεταφορά φορτίου χωρίς πίσω παράθυρα), panel van plus (χώρος φόρτωσης με δεύτερη σειρά καθισμάτων για συνδυασμένη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών), estate (για μεταφορά επιβατών), καθώς και με επίπεδο πάτωμα με μακρύ μεταξόνιο. Προαιρετικά θα διατίθενται estate και panel van με υπερυψωμένη οροφή και μακρύτερο μεταξόνιο. Η VW ανέπτυξε και την επιβατική έκδοση Caravelle, των εννέα θέσεων, για την μεταφορά επιβατών. Το Caravelle θα προσφέρεται εκτός από τη βασική του έκδοση, στην μεσαία «Life» και μια κορυφαία «Style». Η VW θα το διαθέσει επίσης και με μακρύτερο μεταξόνιο.
Εκτός από τους πρόσφατους κινητήρες turbodiesel (TDI), το VW Transporter T7 θα διατίθεται με plug-in υβριδική κίνηση, όπως και με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Τρεις εκδόσεις ισχύος των νέων κινητήρων TDI είναι διαθέσιμες και αποδίδουν 109, 148 και 168 ίππους αντίστοιχα. Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης eHybrid των 229 ίππων είναι επίσης ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία. Σύντομα η VW θα συνεχίσει με τρία ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, απόδοσης 134, 215 και 281 ίππων αντίστοιχα, το καθένα με καθαρή χωρητικότητα μπαταρίας που ανέρχεται στις 64 κιλοβατώρες.
Θα υπάρξει επίσης μια ηλεκτρική έκδοση με μικρότερη ισχύ και μπαταρία, για την κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον. Οι εκδόσεις με τον κινητήρα TDI των 109 ίππων, όπως και η eHybrid, είναι προσθιοκίνητες. Η τετρακίνηση (4Motion) είναι διαθέσιμη για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με 148 ίππους και πάνω. Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ σχεδιάζεται επίσης και μια τετρακίνητη έκδοση για αργότερα. Η έκδοση TDI των 168 ίππων εφοδιάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των οκτώ σχέσεων, ενώ ο κινητήρας των 148 ίππων το διαθέτει προαιρετικά. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης αποκλειστικό για τις plug-in υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις.
Πώς είναι το εσωτερικό;
Η έβδομη γενιά βαν διαθέτει πλέον εκκίνηση με μπουτόν δίπλα στην ψηφιακή οθόνη των 12 ιντσών και την οθόνη infotainment των 13 ιντσών. Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών διαθέτει κουμπιά τοποθετημένα με σαφήνεια. Η VW αφαίρεσε τον μοχλό του χειρόφρενου και τον αντικατέστησε με διακόπτη στο ταμπλό. Το νέο Transporter επιτρέπει ακόμη καλύτερη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης ή στο χώρο επιβατών. Μεγάλες ποτηροθήκες στην μπροστινή κεντρική κονσόλα (ανάλογα με το επίπεδο του εξοπλισμό) και πρόσθετες ποτηροθήκες, όπως και πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι στο επάνω μέρος του ταμπλό διευκολύνουν την καθημερινή εργασία. Το αυτοκίνητο διαθέτει ψηλό και ευδιάκριτο ταμπλό, υψηλή θέση καθίσματος και εργονομικά βελτιστοποιημένη διάταξη όλων των χειριστηρίων.
Το νέο van διαθέτει διάφορες πηγές παροχής ρεύματος, όπως USB-A, USB-C και πρίζες 12 βολτ. Προαιρετικά υπάρχει σύνδεση για συσκευές 230V. Στις εκδόσεις ντίζελ, η πρίζα 230V βρίσκεται πάντα στο πλαίσιο του καθίσματος του οδηγού. Το van με ηλεκτρική κίνηση θα διαθέτει επίσης δύο επιπλέον πρίζες στην περιοχή της κολόνας D. Η συνολική ισχύς του συστήματος 230V φτάνει τα 2.300 Watt. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια κατάλληλη πηγή ενέργειας για διάφορες ηλεκτρικές συσκευές, όπως φορητούς υπολογιστές και εργαλεία που δουλεύουν με ρεύμα.
Με στοχευμένα αυξημένες διαστάσεις
Το νέο Transporter έχει βελτιωθεί σε όλους σχεδόν τους τομείς σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Διαθέτει αυξημένη άνεση στην καμπίνα, έχει 61 mm μεγαλύτερο μήκος χώρου φόρτωσης στον στάνταρ εξοπλισμό και για πρώτη φορά ακόμη και πάνω από 3 μέτρα μήκος χώρου φόρτωσης στην προαιρετική έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο. Σημαντικά μεγαλύτερο είναι και το πλάτος, με επιπλέον 148 mm μεταξύ των θόλων των τροχών. Το νέο Transporter έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, όσον αφορά το ωφέλιμο φορτίο και την ικανότητα ρυμούλκησης. Από 5,8 κ.μ. στην έκδοση με κανονικό μεταξόνιο και κανονική οροφή έως 9 κ.μ. στην έκδοση με υπερυψωμένη οροφή και μακρύ μεταξόνιο, το νέο Transporter προσφέρει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο από ποτέ. Ενώ το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται από 1,2 σε έως και 1,33 τόνους, το μέγιστο δυναμικό φορτίο οροφής αυξάνεται από 150 σε 170 κιλά. Παράλληλα, η ικανότητα ρυμούλκησης έχει αυξηθεί από 2,5 σε 2,8 τόνους.