Η έκτη γενιά του Opel Astra είναι εδώ συνεχίζοντας με άρμα δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις μια παράδοση που ξεκίνησε για το γερμανικό εργοστάσιο πριν 30 χρόνια.
Το νέο Opel Astra εισάγει τη γερμανική εταιρεία στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και με άρμα ένα «φρέσκο» σχεδιασμό εντός και εκτός και πληθώρα τεχνολογιών στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Με κοντούς προβόλους, το νέο Opel Astra είναι μόλις 4 χλστ. μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του (4.374 χλστ.) παρά το αυξημένο κατά 13 χλστ., που πλέον φτάνει τα 2.675 χλστ.
Με πλάτος 1,86 μ., το γερμανικό μοντέλο (διαθέσιμο προς ώρας αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα) εξασφαλίζει την ίδια στιγμή ένα χώρο φόρτωσης με διπλό πάτωμα και συνολική χωρητικότητα 422 λίτρων.
Σχεδιαστικά, το νέο Opel Astra ακολουθεί τα χνάρια των νέων Mokka, Grandland και Crossland ξεχωρίζοντας για το νέο «πρόσωπό» του – το γνωστό Opel Vizor, το οποίο ενσωματώνει μια ενιαία μάσκα, το λογότυπο Opel Blitz και τα λεπτά φωτιστικά σώματα Intelli-Lux LED.
Ανανεωμένο εκ βαθέων είναι και το εσωτερικό, το οποίο υιοθετεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Εδώ, το κυρίαρχο στοιχείο είναι το Pure Panel, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Mokka. Το τελευταίο απαρτίζεται από δύο 10άρες οθόνες που είναι ενοποιημένες με αρμονικό τρόπο, ενώ χαρακτηριστική είναι και η μείωση των φυσικών διακοπτών στην καμπίνα.
Τα μηχανικά και… ηλεκτρικά μέρη του νέου Opel Astra
Το νέο Opel Astra βασίζεται στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας EMP2. Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση απαρτίζεται από μια διάταξη με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ βελτιωμένη κατά 14% εμφανίζεται η συνολική ακαμψία του πλαισίου.
Κάτω από το καπό, και για πρώτη φορά στην ιστορία του, το νέο Opel Astra φιλοξενεί δύο plug-in υβριδικές μονάδες, ακολουθώντας κατά πόδας τα χνάρια του ομογάλακτου Peugeot 308. Εδώ, ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας με απόδοση 150 και 180 ίππων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 109 ίππων αποδίδοντας συνδυαστικά 180 ή 225 ίππους.
Σε κάθε περίπτωση, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα αυτόματο «8άρι».
Η μπαταρία από την οποία αντλείται η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια έχει χωρητικότητα 12,4 kWh, εξασφαλίζοντας μια ηλεκτρική αυτονομία που θα ανέρχεται κοντά στα 50 χλμ.
Από εκεί και πέρα, η γκάμα του νέου Opel Astra θα περιλαμβάνει επίσης βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με απόδοση από 110 έως 130 ίππους, οι οποίες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο 8 σχέσεων.
Όπως ανακοίνωσε η γερμανική εταιρεία, το «βιβλίο» παραγγελιών του νέου Opel Astra ανοίγει το προσεχές φθινόπωρο με τις πρώτες παραδόσεις στους πελάτες να ξεκινούν στις αρχές του 2022.
Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης του νέου Opel Astra
Η πλατφόρμα του νέου Astra ενσωματώνει τα τελευταία αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Πέρα από την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, το γερμανικό μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με τέσσερις κάμερες (μία μπροστά, μία πίσω και μία σε κάθε πλευρά), πέντε αισθητήρες ραντάρ (ένα μπροστά και από ένα σε κάθε γωνία), καθώς και αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω.
Κάμερες και αισθητήρες ενσωματώνονται με συνδεσιμότητα e-horizon στο Intelli-Drive 2.0, που αυξάνει την εμβέλεια των καμερών και του ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, να κάνει υποδείξεις ταχύτητας και να εκτελεί ημιαυτόνομες αλλαγές λωρίδων. Η λειτουργία «ανίχνευση χεριών οδηγού εκτός τιμονιού» (Hands-off) διασφαλίζει την συνεχή προσοχή του οδηγού.
Λειτουργίες όπως, ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (rear cross-traffic alert), αναγνώριση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας, σύστημα active lane positioning, που διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας. αποτελούν το σύστημα Intelli-Drive 1.0.
Η μεγάλη λίστα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού του νέου Opel Astra περιλαμβάνει επίσης adaptive cruise control, που αυξάνει ή μειώνει την ταχύτητα ανάλογα με αυτή του προπορευόμενου οχήματος – χωρίς να υπερβαίνει την ταχύτητα που έχει οριστεί – και μπορεί να φρενάρει το όχημα μέχρι την πλήρη στάση. Με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η επανεκκίνηση γίνεται αυτόματα χάρη στο σύστημα Stop & Go.
Η γκάμα των συστημάτων υποστήριξης της οδήγησης του νέου μοντέλου περιλαμβάνει ένα νέο head-up display καθώς και το Intelli-Vision, βασισμένο σε κάμερα και ραντάρ για ευκολότερο παρκάρισμα.