Η Maserati γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της επεκτείνοντας τη γκάμα των σκληροπυρηνικών εκδόσεων Trofeo.
Μετά το ντεμπούτο της Levante Trofeo το 2018, η Maserati παρουσιάζει σήμερα για λογαριασμό των δύο 4θυρων μοντέλων της, των Ghibli και Quatroporte, τις αντίστοιχες εκδόσεις.
Για την επίσημη πρεμιέρ τους η διάσημη ιταλική τρίαινα κάθε άλλο παρά τυχαία επέλεξε τα χρώματα των τριών αυτοκινήτων – που φυσικά δεν είναι άλλα από εκείνα της σημαίας της Ιταλίας.
Η καρδιά των Ghibli και Quattroporte Trofeo είναι ένας V8 Twin Turbo κινητήρας με χωρητικότητα 3,8 λίτρων με μέγιστη ισχύ 580 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. (σε κάποιες αγορές η ισχύς διαμορφώνεται στους 590 ίππους) και μέγιστη ροπή 730 Nm, σταθερά από τις 2.500 έως και τις 5.000 σ.α.λ.
Ο κινητήρας, ο οποίος έχει ήδη αποκαλύψει όλα του τα χαρίσματα στην Levante Trofeo, κατασκευάζεται από την Ferrari στο Maranello σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Maserati και έχει τροποποιηθεί για να προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις – αν και εντελώς καινούργιος για την Ghibli, ο V8 κινητήρας είχε προηγουμένως χρησιμοποιηθεί στην Quattroporte GTS, σε έκδοση με απόδοση 530 ίππων.
Από πλευράς επιδόσεων, οι Ghibli και Quattroporte Trofeo μπορούν να περηφανευτούν τώρα ότι είναι οι ταχύτερες 4θυρες Maserati όλων των εποχών, εξασφαλίζοντας και στις δύο περιπτώσεις τελική ταχύτητα 326 χλμ./ώρα (Levante Trofeo: 302 χλμ./ώρα).
Όπως και η Levante Trofeo, έτσι και ο αντίστοιχες εκδόσεις των Ghibli και Quattroporte Trofeo ενσωματώνουν το σύστημα Integrated Vehicle Control (IVC), με μια συγκεκριμένη ρύθμιση που εγγυάται βελτιωμένη δυναμική οδήγηση, μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια και ακόμη πιο συναρπαστική απόδοση.
O λόγος για τη λειτουργία Corsa, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και σύστημα Launch Control, για ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις από στάση.
Σχεδιαστικά, οι εκδόσεις Trofeo διαθέτουν ειδικές στιλιστικές πινελιές στην μπροστινή μάσκα, ενώ χαρακτηριστικές είναι και οι carbon επενδύσεις στον εμπρός αεραγωγό και στον πίσω διαχύτη. Από εκεί και πέρα, όλες οι εκδόσεις Trofeo διακρίνονται για τις κόκκινες λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τα κάτω προφίλ των πλευρικών αεραγωγών, ενώ σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τα φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ να είναι εμπνευσμένα από την 3200 GT και το πρωτότυπο Alfieri.
Όσον αφορά την Ghibli Trofeo, το καπό έχει επίσης ανασχεδιαστεί ενσωματώνοντας δύο επιθετικούς αγωγούς αέρα, για καλύτερη ψύξη, όπως ακριβώς και στην Levante Trofeo.
Οι Ghibli και Quattroporte Trofeo είναι εξοπλισμένες με τροχούς αλουμινίου με διάμετρο 21 ιντσών – οι 22άρες ζάντες Orione είναι διαθέσιμες στην Levante Trofeo. Τα δύο 4θυρα μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο Avvocato Giovanni Agnelli (AGAP) στο Grugliasco (Τορίνο) και η Levante Trofeo στο εργοστάσιο Mirafiori (Τορίνο).