Η νέα Porsche Panamera πέρασε στην τρίτη γενιά της, με πολλές αλλαγές και είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά, σε τρεις εκδόσεις.
Η Porsche ανανέωσε την Panamera, που αισίως πέρασε στην τρίτη γενιά της. Το σπορ πολυτελές μοντέλων της γερμανικής εταιρείας χαρακτηρίζεται από τη νέα γενιά των ψηφιακών λύσεων που προσφέρει, την ανανεωμένη σχεδίαση, τις πιο δυναμικές επιδόσεις, με όλα αυτά να είναι εστιασμένα, όπως πάντα στον οδηγό.
Σχεδιαστικά η ακολουθεί τη γενικότερη φιλοσοφία του μοντέλου, αποτελώντας εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Οι νέοι προφυλακτήρες είναι από τις κυριότερες αλλαγές, με τον εμπρός να έχει μια επιπλέον εισαγωγή στο άνω μέρος για καλύτερη ψύξη της ανανεωμένης γκάμας κινητήρων.
Επιπλέον τα φωτιστικά σώματα LED Matrix ξεχωρίζουν και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, όπως επίσης και οι ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης. Πίσω ξεχωρίζει το diffuser με τις σκούρας απόχρωσης απολήξεις των εξατμίσεων.
Περνώντας στο εσωτερικό, ανασχεδιασμένη είναι η κεντρική κονσόλα, αντλώντας έμπνευση από την ηλεκτρική Taycan. Το Porsche Driver Experience βρίσκεται στο επίκεντρο, με τον επιλογέα ταχυτήτων τώρα να έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Η νέα Panamera προσφέρει προαιρετικά μια οθόνη 10,9 ιντσών που είναι τοποθετημένη εμπρός από το συνοδηγό και του επιτρέπει να βλέπει τα δεδομένα επιδόσεων του αυτοκινήτου, αλλά και να κάνει ρυθμίσεις στο σύστημα πολυμέσων, όπως επίσης να παρακολουθεί κάποιο video.
Το μήκος της Panamera είναι 5.052 χλστ., ενώ στην έκδοση Executive αυτό διαμορφώνεται στα 5.202 χλστ., με το πλάτος να είναι 1.937 χλστ. και το ύψος 1.423 χλστ. (Executive 1.428 χλστ.). Οι χώροι είναι περισσότερο από ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, που απολαμβάνουν όλες τις ανέσεις και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Porsche.
Με περισσότερη δύναμη
Στην κορυφή της γκάμας της νέας Panamera βρίσκουμε την επαναφορτιζόμενη έκδοση Turbo E-Hybrid. Αυτή παρουσιάζεται αποδοτικότερη και εφοδιάζεται με τον V8 4,0 λίτρων κινητήρα βενζίνης, που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοση 140 kW (190 ίππων). Συνδυαστικά το σύστημα αποδίδει 680 ίππους και 930 Nm ροπής.
Για τη μετάδοση που περνάει και στους 4 τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας μέγιστα ταχύτητα 315 χλμ./ώρα. Η ηλεκτρική του αυτονομία, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, είναι 83-93 χιλιόμετρα, κατά τον WLTP. Για την πλήρη φόρτιση με 11 kW απαιτούνται 2 ώρες και 39 λεπτά.
Οι δύο αρχικές εκδόσεις είναι οι Panamera και Panamera 4, οι οποίες εφοδιάζονται με τον αναβαθμισμένο V6 κινητήρα βενζίνης 2,9 λίτρων. Αυτός αποδίδει 353 ίππους και 500 Nm ροπής, που μεταφράζεται σε 23 ίππους επιπλέον και 50 Nm ροπής περισσότερα, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Η τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,1 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 272 χλμ./ώρα, όσον αφορά την Panamera. Η τετρακίνητη εκδοχή Panamera 4, απαιτεί για την ίδια διαδικασία 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 270 χλμ./ώρα.
Η νέα Panamera διαθέτει στάνταρ αερανάρτηση και το Porsche Active Suspension Management, που ελέγχει καλύτερη τη λειτουργία της ανάρτησης κατά τη συμπίεση και την επαναφορά. Προαιρετικά η έκδοση E-Hybrid μπορεί να έχει το Porsche Active Ride, που αντισταθμίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και επιτρέπει στο πολυτελές σπορ μοντέλο να γέρνει όπως μια… μοτοσικλέτα.
Η νέα Porsche Panamera διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις, με την εισαγωγική Panamera να ξεκινάει από τα 153.270 ευρώ. Πιο πάνω τοποθετείται η Panamera 4 με τιμή 158.920 ευρώ, ενώ στην κορυφή είναι η υβριδική έκδοση Panamera Turbo E-Hybrid που στοιχίζει 212.940 ευρώ.