Το γερμανικό μοντέλο αθροίζει στη γκάμα του δύο νέες εκδόσεις – μια δεύτερη plug-in υβριδική και την Turbo S των 630 ίππων – διαθέτοντας παράλληλα μια σειρά αναβαθμίσεων σε όλους σχεδόν τους επιμέρους τομείς.
Αν μη τι άλλο, η σημαντικότερη αλλαγή, όπως ορθά σας είχαμε αποκαλύψει πριν λίγες μέρες, είναι η αντικατάσταση της έκδοσης Turbo με τηνTurbo S και η προσθήκη μιας δεύτερης plug-in υβριδικής έκδοσης με την ονομασία 4S E-Hybrid.
H νέα Panamera Turbo S φιλοξενεί τον γνωστό twin-turbo κινητήρα των 4,0 λίτρων και των 8 σε διάταξη V κυλίνδρων, αποδίδοντας 630 ίππους και ροπή 820 Nm – ήτοι επιπλέον 80 ίππους και 50 Nm από την απερχόμενη Turbo. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, με την αρωγή του προγράμματος Sport Plus το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,1 δλ. προσφέροντας τελική ταχύτητα 315 χλμ./ώρα.
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με αερανάρτηση, με τα αμορτισέρ να διαθέτουν τρεις θαλάμους προσφέροντας ενεργά χαρακτηριστικά (λέγε με Porsche Active Suspension Management – PASM). Συν τοις άλλοις το «παρών» δίνουν τα συστήματα Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) και Porsche Torque Vectoring Plus (PVT Plus).
Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι η νέα Porsche Panamera Turbo S έχει ήδη κατακτήσει τον τίτλο του ταχύτερου Executive Car στο Nurburgring «γράφοντας» χρόνο 7:29.81 (διαβάστε περισσότερα και δείτε το σχετικό βίντεο εδώ).
Στην έκδοση GTS ο V8 κινητήρας της νέας Panamera έχει βελτιστοποιηθεί σε πολλά σημεία αποδίδοντας ισχύ 480 ίππων και ροπή 620 Nm. Οι νέες Panamera και Panamera 4 τροφοδοτούνται τώρα από τον γνωστό V6 bi-turbo κινητήρα των 2,9 λίτρων της Porsche αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 330 ίππων και ροπή 450 Nm.
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας, η δεύτερη σημαντική προσθήκη στη γκάμα του γερμανικού μοντέλου συνίσταται στην έκδοση 4S E-Hybrid. Εδώ, ένας ηλεκτροκινητήρας με μέγιστη ισχύ 136 ίππους, ο οποίος είναι εγκατεστημένος μέσα στο 8τάχυτο PDK κιβώτιο, συνεργάζεται με τον 2.9 V6 κινητήρα των 440 ίππων χαρίζοντας συνδυαστική ισχύ και ροπή της τάξης των 560 ίππων και 750 Nm, αντίστοιχα. Η μπαταρία που συνοδεύει την όλη διάταξη έχει αυξημένη χωρητικότητα, από 14,1 στα 17,9 kWh, προσφέροντας χάρη στα νέα ηλεκτρονικά ισχύος και το νέο σύστημα θερμικής διαχείρισης ηλεκτρική αυτονομία 54 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP EAER City ή 64 χλμ. με τον λιγότερο αυστηρό κύκλο NEDC, που από τον προσεχή Ιανουάριο μπαίνει οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Σε συνδυασμό με το Sport Chrono Package, η νέα Porsche Panamera 4S E-Hybrid είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,7 δλ. εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 298 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με την (τυποποιημένη) κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται στα 2,3-2,0 λιτ./100 χλμ., ηλεκτρικής ενέργειας στα 19,5-17,4 kWh/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 53-47 gr/χλμ.
Σχεδιαστικά, η νέα Panamera, η οποία διατίθεται σε τρεις τύπους αμαξώματος (Sport Saloon, Sport Turismo και Excecutive, με διευρυμένο μεταξόνιο), φέρει ως στάνταρ το μέχρι πρότινoς οπτικό πακέτο Sport Design με τις χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα να δεσπόζουν στο εμπρός μέρος. Το επίσης νέο εμπρός μέρος της Panamera Turbo S διαφοροποιείται από τις μεγαλύτερες πλευρικές εισόδους αέρα και τα ανασχεδιασμένα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα οποία συνδέονται τονίζοντας έτσι το πλάτος του οχήματος.
Η ανανεωμένη στη σχεδίασή της φωτεινή λωρίδα στο πίσω μέρος τώρα «τρέχει» απρόσκοπτα πάνω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών παρέχοντας με τον τρόπο αυτό μια ρέουσα σύνδεση μεταξύ των LED φωτιστικών σωμάτων. Στην έκδοση GTS τα τελευταία διαθέτουν πιο σκούρα απόχρωση, ενώ συνολικά τρεις ζάντες με νέα σχεδίαση και διάμετρο 20 και 21 ιντσών έχουν προστεθεί στη γκάμα – σε ότι αφορά τα χρώματα, οι επιλογές πλέον φτάνουν στις 10.