Η Audi Sport διευρύνει τη γκάμα της οικογένειας RS εντάσσοντας στην ολοένα και πιο πολυσχιδή ατζέντα της και τους δύο διαθέσιμους τύπους αμαξώματος του δημοφιλούς Q3.
Τηρώντας την υπόσχεσή της για περαιτέρω διεύρυνση της οικογένειας RS, η Audi Sport, το σπορτίφ με άλλα λόγια «παρακλάδι» της εταιρείας των τεμνόμενων κύκλων, παρουσίασε και επισήμως σήμερα τα νέα RS Q3 και RS Q3 Sportback, λίγους μόλις μήνες μετά τα αποκαλυπτήρια του νέου RS7 Sportback των 600 ίππων αλλά του νέου RS6 Avant, που τροφοδοτείται από τον ίδιο, 4λιτρο V8 κινητήρα.
Και στις δύο περιπτώσεις, το σημείο αναφοράς έρχεται να συνθέσει ο ήδη γνωστός 5κύλινδρος κινητήρας των 2.480 κ.εκ. του γερμανικού εργοστασίου που είδαμε στο ΤΤ RS – με τη διαφορά ότι εδώ διαθέτει διαφορετική απόδοση και μια πλειάδα «κρυφών» αλλαγών στα επιμέρους τμήματά που έρχονται να αναβαθμίσουν έτι περαιτέρω τα χαρακτηριστικά λειτουργίας καθώς και τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο πολυβραβευμένος 2.5 TFSI κινητήρας της Audi έχει πλέον 17% μεγαλύτερη ισχύ αποδίδοντας 400 ίππους και ροπή 480 Nm, που πλέον κάνουν την εμφάνισή τους σταθερά σε μεγαλύτερο εύρος περιστροφής (από τις 1.950 έως και τις 5.850 σ.α.λ. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, τόσο το RS Q3 όσο και το RS Q3 Sportback είναι σε θέση να επιταχύνουν από στάση με την αρωγή τετρακίνησης και αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων της οικογένειας S tronic σε χρόνο 4,5 δλ. Η δε τελική τους ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα ή κατόπιν παραγγελίας ενός έξτρα πακέτου στα 280 χλμ./ώρα.
Με μήκος μικρότερο των 50 εκατοστών, ο 2.5 TFSI κινητήρας είναι εξαιρετικά συμπαγής και είναι 26 κιλά ελαφρύτερος από ότι στο παρελθόν. Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος τώρα από αλουμίνιο, κάτι που από μόνο του επέφερε εξοικονόμηση 18 κιλών. Τα χιτώνια είναι επικαλυμμένα με πλάσμα. τα ρουλεμάν του στροφαλοφόρου έχουν μικρότερα κατά 6 χλστ. διάμετρο, ενώ ο κοίλος στροφαλοφόρος άξονας είναι ελαφρύτερος κατά 1 κιλό – τέλος, τα αλουμινένια έμβολα αλουμινίου έχουν ενσωματωμένα κανάλια ψύξης λαδιού.
Μέσω του Audi Drive Select o οδηγός μπορεί να επηρεάσει τα χαρακτηριστικά του συστήματος τετρακίνησης, την αίσθηση του τιμονιού, την απόσβεση της ανάρτησης, την ταχύτητα και αμεσότητα διαδοχής των σχέσεων και την ηχητική χροιά του 5κύλινδρου μέσα σε πέντε ή έξι mode λειτουργίας: τα comfort, auto, dynamic, efficiency και individual – ως εναλλακτική του τελευταίου διατίθενται τα RS1 και RS2.
Και τα δύο μοντέλα διατίθενται με τροχούς 20 ιντσών ή προαιρετικά με 21 ιντσών – σε κάθε περίπτωση συνδυάζονται με ατσάλινους δίσκους 375 και 310 χλστ. και 6πίστονες δαγκάνες σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα. Οι κεραμικοί δίσκοι (προαιρετικός εξοπλισμός) των 380 και 310 χλστ. συνδυάζονται με δαγκάνες φρένων βαμμένες σε γκρι, κόκκινο ή μπλε χρώμα. Η δε ανάρτηση – χαμηλωμένη κατά 10 χλστ. σε σχέση με τα απλά Q3/Q3 Sportback, αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον και μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων. Προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας της ανάρτησης RS Sport σε συνδυασμό με το σύστημα Dynamic Chassis Control.
Οπτικά, τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν με μιας από τα ταπεινότερα αδέλφια τους. Η κυψελοειδής, Singlegrame μάσκα δεσπόζει στο εμπρός μέρος, όπως και ο «ενισχυμένος» προφυλακτήρας και τα φωτιστικά σώματα LED τύπου μπούμερανγκ. Φυσικά, το RS Q3 Sportback… βγάζει μάτι με τη χαμηλότερη κατά 45 χλστ. οροφή, τη διαφορετική διαμόρφωση της πίσω κολώνας και του παραθύρου αλλά και με τη χαρακτηριστική αεροτομή, που είναι διαφορετική σε σχέση με εκείνη του RS Q3. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν έναν επιθετικό πίσω διαχύτη, δύο αντικριστές σε οβάλ σχήμα απολήξεις καθώς και φαρδύτερα φτερά εμπρός και πίσω._Χ.Α.