H σύναψη ασφάλισης μεσαίας κατηγορίας για ένα νέο αυτοκίνητο τον Απρίλιο του 2024 στη Γερμανία ήταν σημαντικά ακριβότερη από ό,τι τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της στατιστικής, η σύναψη ασφάλισης μεσαίας κατηγορίας για ένα νέο αυτοκίνητο τον Απρίλιο του 2024 ήταν κατά 18% ακριβότερη από ό,τι ήταν τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η ασφάλιση μερικής πλήρους κάλυψης ήταν 19% ακριβότερη, ενώ η ασφάλιση πλήρους κάλυψης κόστισε 21% περισσότερο από ό,τι τον Απρίλιο του 2023. Με αλλαγή ασφαλιστή χωρίς αγορά νέου αυτοκίνητου, οι δύο τελευταίες τιμές αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, έως και 23%.
Οι ασφαλιστές αυτοκινήτων αύξησαν ήδη τις τιμές τους τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο για να καλύψουν το κόστος, αλλά επειδή το ποσό των ασφαλιστικών αποζημιώσεων συνεχίζει να αυξάνεται, εξακολουθούν να έχουν απώλειες. Παρά την πτώση του πληθωρισμού στο 2,2% τον Μάρτιο, αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες αύξησαν και πάλι τις τιμές τους τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Ασφαλιστών (GDV), οι απότομες αυξήσεις στο κόστος επισκευής αυτοκινήτων οδηγούν τους ασφαλιστές στο κόκκινο. Το 2023, οι γερμανικές ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων εμφάνισαν έλλειμμα άνω των 3 δισ. ευρώ και στις αρχές του τρέχοντος έτους, η GDV προέβλεψε περαιτέρω απώλειες έως και 2 δισ. ευρώ για το 2024.
Η HUK-Coburg είναι ηγέτης της αγοράς στη Γερμανία για την ασφάλιση αυτοκινήτων. Το 2023, παρουσίασε έλλειμμα άνω των 500 εκατ. ευρώ. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Klaus-Jürgen Heitmann αναφέρει ότι αυξάνονται οι τιμές των ανταλλακτικών κατά πολύ πάνω από τον πληθωρισμό. Σε αυτό έρχονται τώρα να προστεθούν οι αυξανόμενες τιμές για τα συνεργεία, και άλλα έξοδα. Η τάση αυτή θα συνεχιστεί, αφού οι ασφαλιστές θα πρέπει να συνεχίσουν να αυξάνουν τα ασφάλιστρά τους αν θέλουν να επιστρέψουν στο κέρδος.