Η Tesla αναφέρει στη σχετική έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα ότι η ασφάλεια που παρέχει το Autopilot εμφανίζεται βελτιωμένη κατά σχεδόν 50% σε σχέση με πέρσι. Ιδού και οι σχετικοί αριθμοί.
Σύμφωνα με την σχετική έκθεση που αφορά στο σύνολο του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα οχήματα της Tesla που είναι εξοπλισμένα με το γνωστό πλέον σύστημα Autopilot και οδηγήθηκαν με το εν λόγω «καλούδι» ενεργοποιημένο διένυσαν κατά μέσο όρο 12,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν βρεθούν… αντιμέτωπα με ένα ατύχημα.
Αντικειμενικά, πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντική επίδοση, η οποία είναι βελτιωμένη κατά 47% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Γεγονός που αποτελεί μια ακόμα απτή απόδειξη των εξελισσόμενων δυνατοτήτων της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης της Tesla.
Συγκριτικά, ο εθνικός μέσος όρος στις ΗΠΑ που αφορά όλα τα αυτοκίνητα – με άλλα λόγια, κάθε πόσα χιλιόμετρα συμβαίνουν ατυχήματα – είναι σχεδόν 11πλάσιος καθώς ένα οδικό συμβάν λαμβάνει χώρα σχεδον κάθε 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Ωστόσο, προτού αρχίσουμε να οδηγούμε… χωρίς χέρια, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα παραπάνω δεδομένα περιλαμβάνουν όλα τα ατυχήματα, ανεξάρτητα από το αν το Autopilot ήταν ο βασικός ένοχος.
Ενδιαφέρον είναι ότι η έκθεση της αμερικανικής εταιρείας αποκαλύπτει επίσης ότι τα Tesla χωρίς ενεργοποιημένο τον «αυτόματο πιλότο» αντιμετωπίζουν πολύ πιο συχνά ατυχήματα. Συγκεκριμένα, η μέση διανυθείσα απόσταση μεταξύ δύο ατυχημάτων χωρίς την ενεργοποίηση του Autopilot μειώθηκε στα 1,53 εκατομμύρια χιλιόμετρα καταγράφοντας πτώση 13% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Ο λόγος αυτής της πτώσης, σύμφωνα με την Tesla, παραμένει ασαφής.
Ενώ η τελευταία έκθεση ασφάλειας της Tesla παρουσιάζει μια πολλά υποσχόμενη εικόνα για το μέλλον του Autopilot, είναι σημαντικό να ερμηνεύσουμε τα δεδομένα με κριτική ματιά. Ακόμα και η ίδια η Tesla αναφέρει ότι «δεν επιτρέπεται η άμεση σύγκριση των στοιχείων μεταξύ της οδήγησης με και χωρίς το σύστημα Autopilot», καθώς οι συνθήκες οδήγησης σε κάθε σενάριο μπορεί να διαφέρουν πολύ.
Σε κάθε περίπτωση, καθώς η Tesla συνεχίζει να βελτιώνει την τεχνολογία Autopilot. ο δρόμος προς την πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι ακόμα αρκετά μακρύς – και σίγουρα όχι στρωμένος με ροδοπέταλα.