Η Tesla είναι σε θέση να κατασκευάσει ένα Model Y μέσα σε 10 ώρες στο εργοστάσιό της στο Βερολίνο όταν η VW απαιτεί τον τριπλάσιο χρόνο για ένα ID.3. Ας δούμε με ποιο τρόπο οι Γερμανοί σκοπεύουν μέσα στην προσεχή πενταετία να κλείσουν την ψαλίδα απέναντι στην εταιρεία του Elon Musk.
Καθώς η Tesla ξεκινά την παραγωγή των αυτοκινήτων της στο νέο της εργοστάσιο στα περίχωρα του Βερολίνου, η VW αναμένεται μέσα στις προσεχείς εβδομάδες να οριστικοποιήσει τα σχέδια της για την δημιουργία μιας νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ με την οποία ελπίζει ότι θα το «πιάσει» την ταχύτητα παραγωγής της αμερικανικής εταιρείας.
Επ’ αυτού, η Tesla δηλώνει ότι μπορεί ήδη να παράγει ένα Model Y μέσα σε 10 μόλις ώρες στο νέο της εργοστάσιο στο Gruenheide της Γερμανίας, διαδικασία που στην περίπτωση της VW και του ηλεκτρικού ID.3 διαρκεί έως και τρεις φορές περισσότερο.
Σε μια προσπάθεια να επιταχύνει τους χρόνους παραγωγής στο νέο της εργοστάσιο, το οποίο πρόκειται να λειτουργήσει το 2026, η VW αναμένεται να χρησιμοποιήσει τεχνικές όπως η χύτευση μεγάλων τμημάτων του αυτοκινήτου και η μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων τους κατά«αρκετές εκατοντάδες».
«Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: θέλουμε να θέσουμε τα πρότυπα με την παραγωγή μας», δήλωσε ο επικεφαλής παραγωγής της VW, Christian Vollmer, σε συνέντευξή του στο Reuters. «Αν καταφέρουμε να φτάσουμε στις 10 ώρες, θα έχουμε πετύχει κάτι μεγάλο»
Η VW βελτιώνει αυτή τη στιγμή την παραγωγικότητά της με ρυθμό περίπου 5% ετησίως.
«Εντούτοις, πρέπει να κάνουμε μεγαλύτερα άλματα για να διατηρήσουμε το πάνω της χέρι στην ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Christian Vollmer, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει τους νέους στόχους της εταιρείας.
Αν μη τι άλλο, η πίεση προς τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν την παραγωγή των ηλεκτρικών τους οχημάτων είναι αρκετά έντονη, πολλώ δε μάλλον μετά από την παρουσία της Tesla στην ίδια τους την χώρα. Επ’ αυτού, ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess, έχει προειδοποιήσει στο πρόσφατο παρελθόν τους Γερμανούς «να επιταχύνουν ώστε να αποφύγουν την ήττα μέσα στο δικό τους γήπεδο».
Τι σκοπεύει να κάνει η VW απέναντι στην Tesla
Οι στόχοι της VW όσον αφορά την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων ευθυγραμμίζονται με μια ευρύτερη τάση στον κλάδο που σχετίζεται με την απλούστευση της σειράς προϊόντων και του εξορθολογισμού της παραγωγής. Και όλα αυτά ενόσω οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τα ποσά εκείνα προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την ηλεκτρική τους μετάβαση αλλά και για να συμβαδίσουν με αντιπάλους, όπως η Tesla, που δεν χρειάζεται να κάνει… ταχυδακτυλουργικά κατασκευάζοντας και αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικά.
«Η Tesla έδωσε τον ρυθμό και πυροδότησε την προσπάθεια για μείωση του αριθμού των ανταλλακτικών και την παραγωγή απλούστερων προϊόντων», δήλωσε ο Evan Horetsky, πρώην υπεύθυνος μηχανικής στο νέο εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία. «Οι παλιοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες, κυρίως γιατί πρέπει να διατηρήσουν τις τρέχουσες παραγγελίες».
Ένας εκπρόσωπος της Tesla είπε ότι ένας από τους λόγους που η αμερικανική εταιρεία μπορεί να παράγει το Model Y στη Γερμανία εντός του χρονικού πλαισίου των 10 ωρών είναι επειδή χρησιμοποιεί δύο γιγάντιες πρέσες χύτευσης, που εφαρμόζουν έως και 6.000 τόνους πίεσης προκειμένου να κατασκευαστεί το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Την ίδια στιγμή, το τμήμα πρεσών στο Gruenheide μπορεί να παράγει 17 εξαρτήματα σε λιγότερο από 6 λεπτά, ενώ με 6 ακόμα γιγάντιες πρέσες να βρίσκονται καθ’ οδόν για τη συγκεκριμένη μονάδα, η Tesla θα μπορεί να φτιάξει σύντομα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και με την ίδια ταχύτητα, και το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.
Ωστόσο υπάρχουν κατασκευαστές που έχουν ήδη απορρίψει τη συγκεκριμένη μέθοδο κατασκευής οχημάτων. Όπως η BMW, για παράδειγμα, η οποία έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι τα μεγάλα χυτά τμήματα έχουν κόστος επισκευής που υπερβαίνει τα οφέλη από το χαμηλότερο κόστος κατασκευής.
Το τι θα κάνει τελικά η VW στο δικό της εργοστάσιο – γνωστό έως τώρα και ως Trinity – μένει να αποδειχθεί. Το σίγουρο είναι ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα επιχειρήσει στη νέα της μονάδα να επενδύσει ακόμα περισσότερο στην αυτοματοποίηση συμπυκνώνοντας παράλληλα πολλαπλές εργασίες κατασκευής αλλά και μειώνοντας τον αριθμό των εργασιών που απαιτούν άβολη σωματική εργασία. Και όλα αυτά με στόχο την αύξηση της παραγωγής.