Η Porsche ετοιμάζει τα πρώτα αντίτυπα της νέας και αμιγώς ηλεκτροκίνητης Taycan που θα δούμε να παρουσιάζεται και να κυκλοφορεί στους δρόμους μέσα στο 2019.
Η Porsche ξεκινά την ηλεκτρική επέλασή της με την 4θυρη Taycan, ενώ αμέσως μετά (μέσα στο 2020, δηλαδή) θα ακολουθήσει μία ακόμα παραλλαγή αμαξώματος που θα βαδίζει στα χνάρια του πρωτοτύπου Mission E Cross Turismo. Χαρακτηριστική των προθέσεων της γερμανικής εταιρείας στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των EV’s είναι η δήλωση του Lutz Meschke, μέλους του ΔΣ της εταιρείας και υπευθύνου στους τομείς IT και των Οικονομικών της Porsche: «Προβλέπουμε ότι από το 2025 και μετά, πάνω από το 50% των μοντέλων που θα πουλάμε θα είναι ηλεκτροκίνητα».
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Με δεδομένο το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή η Porsche πουλά περί τα 250.000 αυτοκίνητα το χρόνο, στόχος είναι το 2025 τα 125.000 αυτά να είναι βενζινοκίνητα, με τα υπόλοιπα 125.000 να «σπάνε» σε περισσότερα από 60.000 plug-in υβριδικά και σχεδόν 60.000 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Σε ότι αφορά στην Taycan, η γερμανική εταιρεία ευελπιστεί πως από τον πρώτο κιόλας χρόνο οι πωλήσεις της σε επίπεδο 12μήνου θα αγγίζουν ή και θα ξεπερνούν οριακά τις 20.000 μονάδες. Αριθμός, με άλλα λόγια, που αντιστοιχεί σχεδόν στα 2/3 των καινούργιων 911 που ταξινομεί αυτή τη στιγμή ο Γερμανός κατασκευαστής ανά τον κόσμο σε ετήσια βάση.
Σε κάθε περίπτωση, όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν σημαντικές επενδύσεις σε τομείς τόσο στον παραγωγικό τομέα, όσο φυσικά και στην εξέλιξη. Παρά την αναπόφευκτη οικονομική επιβάρυνση, η Porsche πιστεύει πως το περιθώριο κέρδους για αυτοκίνητα του είδους σαν την Taycan θα παραμείνει αμετάβλητο στο 15% παραμένει. «Εκτός από την ανάπτυξη αποδοτικών παραγωγικών διαδικασιών, τα έσοδά μας από ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες θα πρέπει επίσης να συμβάλλουν όλο και περισσότερο στην οικονομική μας επιτυχία», ξεκαθαρίζει ο Lutz Meschke.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας αποτελεσματικότερης προσέγγισης είναι οι νέες εγκαταστάσεις παραγωγής και συναρμολόγησης της μοντέλων προ-παραγωγής της νέας Taycan που σήμερα κατασκευάζονται σε μία «Factory within a factory» υπο-μονάδα στο κεντρικό εργοστάσιο στο Zuffenhausen. Κάτι φυσικά που σηματοδοτεί την απομάκρυνση της Porsche από την παραδοσιακή γραμμής συναρμολόγησης. Όπως διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες της Porsche, ο τρόπος που θα παράγεται η νέα Taycan θα έχει μηδενική επίδραση στο περιβάλλον σε σχέση με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα – κάτι που αποτελεί συνάμα και μεσοπρόθεσμο στόχο των Γερμανών, οι οποίοι μέσα στην επόμενη δεκαετίας θέλουν να μετατρέψουν το σύνολο της μονάδας στο Zuffenhausen σ’ ένα εργοστάσιο χωρίς περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
Συνολικά, η γερμανική εταιρεία αναμένεται να επενδύσει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης πάνω από 6 δις €, ενώ για την πρεμιέρα και παραγωγική διαδικασία της νέας Taycan το εργατικό της δυναμικό θα ενισχυθεί με επιπλέον 1.200 εργαζομένους. Οι τελευταίοι έχουν ήδη ξεκινήσει να λαμβάνουν την απαραίτητη εκπαίδευση μέσω μιας πλατφόρμας ψηφιακής εκμάθησης, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 1.400 μονάδες κατάρτισης σε θέματα που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αξίζει να σημειωθεί πως η πλατφόρμα αυτή θα είναι επίσης διαθέσιμη για όλο το εργατικό δυναμικό της εταιρείας η οποία και ξεκινά σήμερα το «ταξίδι» της στην ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή.
Το προϊόν
Η νέα Porsche Taycan, ή αν προτιμάτε, η… πρώην Mission E, θα κινείται από δύο στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, όπως επισήμως έχει ανακοινωθεί, που συνδυαστικά θα αποδίδουν πάνω από 600 ίππους. Οι έως τώρα υπολογισμοί των Γερμανών κάνουν λόγο πως οι εν λόγω μονάδες ισχύος θα εξασφαλίζουν «0-100» σε χρόνο κάτω των 3,5 δλ. και «0-200» σε λιγότερο από 12 δλ. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, στις οποίες και θα αποθηκεύεται η ενέργεια που θα «εισπράττουν» τα δύο ηλεκτρο-μοτέρ, έχουν βέλτιστο εύρος λειτουργίας τους 20 με 40 βαθμούς Κελσίου εξασφαλίζοντας στις συνθήκες αυτές αυτονομία άνω των 500 χλμ. Μολαταύτα, η Porsche δεν ανακοινώνει ακόμα ούτε την ακριβή χωρητικότητά των μπαταριών, ούτε και ποια νόρμα (WLTP ή NEDC) έχει υιοθετηθεί για τον ως άνω υπολογισμό της μέγιστης αυτονομίας. Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, σε κύκλωμα 800V ο χρόνος που θα απαιτείται για το γέμισμα των συσσωρευτών ενέργειας προκειμένου να καλυφθούν 400 χλμ. δεν θα υπερβαίνει τα 15 λεπτά._Χ.Α.