top icon
Κόσμος

Ποιος διάσημος ηθοποιός λέει όχι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι το μέλλον, αλλά σε αυτή τη φάση δεν είναι η απόλυτη λύση, καθώς τα παλιά βενζινοκίνητα έχουν ακόμα μέλλον.

Ο Rowan Atkinson, γνωστός στο κοινό ως Mr. Bean, τρέφει μεγάλη αγάπη για τα αυτοκίνητα. Δεν κρύβει μάλιστα τη συμπάθειά του για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Μάλιστα ήταν από τους πρώτους που έσπευσε να αγοράσει ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας. Ωστόσο, σήμερα νιώθει σαν να έχει «εξαπατηθεί».

Σε άρθρο που έγραψε ο Rowan Atkinson και δημοσιεύτηκε στον Guardian ο Βρετανός λάτρης των αυτοκινήτων τόνισε μεταξύ άλλων ότι υπάρχει ακόμα δρόμος για τα ηλεκτρικά και παρά το γεγονός ότι τα αγαπά, πιστεύει ότι είναι… άψυχα.

Αναγνωρίζει τις εξαιρετικές επιδόσεις που μπορεί να προσφέρουν και γνωστοποιεί ότι είχε στην κατοχή του ένα ηλεκτρο-υβριδικό αυτοκίνητο, αρκετά νωρίς, πριν από 18 χρόνια, που αντικατέστησε με πολλά ακόμα ανάλογης τεχνολογίας στα επόμενα χρόνια.

Ο Rowan Atkinson στο άρθρο του γράφει μεταξύ άλλων: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φυσικά, έχουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, γεγονός που αποτελεί ευπρόσδεκτη εξέλιξη, ιδίως όσον αφορά την ποιότητα του αέρα στα κέντρα των πόλεων. Αλλά αν μεγεθύνουμε λίγο και δούμε μια ευρύτερη εικόνα που περιλαμβάνει την κατασκευή του αυτοκινήτου, η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική».

Και συνεχίζοντας τόνισε «Πριν από τη διάσκεψη Cop26 για το κλίμα στη Γλασκώβη το 2021, η Volvo δημοσίευσε στοιχεία που υποστηρίζουν ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σχεδόν 70% υψηλότερες από ό,τι κατά την κατασκευή ενός βενζινοκίνητου».

Rowan Atkinson

Rowan Atkinson

Το πρόβλημα εστιάζεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που τοποθετούνται σήμερα σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά οχήματα: είναι παράλογα βαριές, απαιτούνται τεράστιες ποσότητες ενέργειας για την κατασκευή τους και εκτιμάται ότι διαρκούν περίπου λίγο περισσότερο από δέκα χρόνια. «Φαίνεται ότι είναι μια στρεβλή επιλογή υλικού με το οποίο θα ηγηθεί η αυτοκινητοβιομηχανία της μάχης κατά της κλιματικής κρίσης».

Λύση, μελλοντικά, καθώς εξελίσσονται ακόμα, είναι οι μπαταρίες στερεού τύπου, οι οποίες θα προσφέρουν πλεονέκτημα σε βάρος, ταχύτητα φόρτισης, αλλά και αυτονομία. Το υδρογόνο θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική.

«Η JCB, η εταιρεία που κατασκευάζει τους κίτρινους εκσκαφείς, έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου με τους κινητήρες υδρογόνου και ελπίζει να τους θέσει σε παραγωγή τα επόμενα δύο χρόνια. Εάν το υδρογόνο κερδίσει τον αγώνα για την τροφοδοσία των φορτηγών – και ως αποτέλεσμα κάθε πρατήριο καυσίμων το διαθέτει – θα μπορούσε να γίνει μια δημοφιλής και προσιτή επιλογή για τα αυτοκίνητα».

«Επίσης, θα μπορούσαμε να επιταχύνουμε την εξέλιξη συνθετικών καυσίμων, τα οποία μάλιστα χρησιμοποιούνται ήδη στους αγώνες αυτοκινήτων. Η Formula 1 θα χρησιμοποιεί συνθετικό καύσιμο από το 2026».

Συμπερασματικά ο Rowan Atkinson γράφει: «Όλο και περισσότερο αισθάνομαι ότι ο μήνας του μέλιτος με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνει στο τέλος του. Ωστόσο και προς το παρόν, μην πυροβολείτε. Η ηλεκτροκίνηση θα έχει πραγματικό περιβαλλοντικό όφελος μια μέρα, αλλά αυτή δεν έχει ακόμα ξημερώσει».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ