Μια έρευνα που έβαλε στο μικροσκόπιο όλες τις κατηγορίες, από μικρά μοντέλα, μέχρι μεγάλα SUV, μας δίνει μια εικόνα για τα αυτοκίνητα που μπορεί να προκαλέσουν σε περίπτωση ατυχήματος περισσότερη ζημιά σε πεζούς.
Σύμφωνα με μια έρευνα του Ινστιτούτου Ασφάλισης για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS), με μεγάλα οχήματα με τετραγωνισμένη σχεδίαση και μεγάλη μετωπική επιφάνεια στο εμπρός μέρος, είναι πιο επικίνδυνα για τους πεζούς, σε περίπτωση ατυχήματος.
Από την άλλη τα αυτοκίνητα με πιο κεκλιμένο εμπρός μέρος αποδεικνύονται πιο «φιλικά», καθώς δεν προκαλούν τόσο μεγάλη ζημιά στους ανθρώπους, καθώς η επιφάνεια επαφής είναι μικρότερη και σε περίπτωση ατυχήματος θα πέσουν επάνω στο καπό, μειώνοντας ως ένα βαθμό τις συνέπειες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από την ανάλυση δεδομένων από 18.000 ατυχήματα αυτοκινήτων με πεζούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα οχήματα με ύψος μετόπης άνω του ενός μέτρου από την άσφαλτο έχουν περίπου 45% περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσουν θάνατο σε πεζό, σε σχέση με ένα άλλο που έχει ύψος 75 εκατοστά ή και λιγότερο, έχοντας κεκλιμένο καπό.
Από την έρευνα αποκλείστηκαν οχήματα που ήταν εξοπλισμένα με σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης για πεζούς. Επίσης στο μικροσκόπιο μπήκαν και άλλοι παράγοντες όπως το όριο ηλικίας, η ηλικία και το φύλο του πεζού που είχε εμπλοκή στο ατύχημα.
Όπως τόνισε η εταιρεία που έκανε την έρευνα «οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να κάνουν τα οχήματά τους λιγότερο επικίνδυνα για τους πεζούς χαμηλώνοντας το εμπρός άκρο και δημιουργώντας ένα πιο κεκλιμένο προφίλ. Εξάλλου δεν υπάρχει κάποιο λειτουργικό όφελος από τα τετραγωνισμένα σε αισθητική αυτοκίνητα».
Καταλήγοντας η μελέτη αναφέρει ότι τα μεγάλα οχήματα τύπου SUV και pick up, που κυκλοφορούν ευρέως στην αγορά των ΗΠΑ, μπορεί να προκαλέσουν σοβαρότερους τραυματισμούς του κορμό και του ισχίου.