Η Jaguar Land Rover αναμένεται να αγοράσει πιστώσεις ρύπων από την Tesla – ακριβώς όπως πράττει η Honda στην ΕΕ – προκειμένου να «πιάσει» τις μέσες εκπομπές ρύπων του στόλου της στη γηραιά ήπειρο, όπως αποκαλύπτουν έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων καλούνται να «πιάσουν» συγκεκριμένους στόχους όσον αφορά τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το σύνολο του στόλου τους στην Ευρώπη – σε διαφορετική περίπτωση τα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν είναι ιδιαίτερα τσουχτερά, και συγκεκριμένα στα 95 ευρώ ανά όχημα ανά γραμμάριο/χλμ. υπέρβασης του στόχου.
Ωστόσο, η ΕΕ παρέχει στους… ενεργοβόρους κατασκευαστές τη δυνατότητα να αγοράσουν «πιστώσεις ρύπων» από κατασκευαστές με χαμηλό ή και μηδενικό μέσο όρο εκπομπών δημιουργώντας έναν τύπο συνασπισμού στα πλαίσια του οποίου οι εκπομπές υπολογίζονται για το σύνολο των μαρκών που συμμετέχουν σε αυτόν.
Στην κίνηση αυτή αναμένεται να προβεί την προσεχή περίοδο και η Jaguar Land Rover χρησιμοποιώντας, όπως πρόσφατα συνέβη με την Honda, το «άρμα» της Tesla – με το αζημίωτο ασφαλώς για την αμερικανική εταιρεία του 1 τρις δολαρίων που μάλιστα τον περασμένο μήνα κατέκτησε την πρώτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων με το Model 3.
Με τον στόλο οχημάτων της Tesla να είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικός, και επομένως χωρίς εκπομπές, η κίνηση αυτή θα βοηθήσει την Jaguar Land Rover να αποφύγει πιθανά πρόστιμα «πιάνοντας» τους στόχους της ΕΕ.
Προσώρας, άγνωστοι παραμένουν οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας ανάμεσα στις Jaguar Land Rover και Tesla.
Η βρετανική εταιρεία και μέλος του Tata Group είχε δηλώσει νωρίτερα μέσα στη χρονιά ότι αναμένει «να πετύχει τους στόχους εκπομπών για το 2021». Ωστόσο, ο αντίκτυπος από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών στο μείγμα παραγωγής και πωλήσεων της μάρκας αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την ως άνω πρόβλεψη.
Πέρσι, η Jaguar Land Rover κατέβαλε πρόστιμα στην ΕΕ ύψους 35 εκατ. λιρών.
Η Jaguar Land Rover αρνήθηκε να σχολιάσει την είδηση για τη συμφωνία της με την Tesla, λίγα μόλις 24ώρα πριν την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Εκτός από την Honda, σε δημιουργία συνασπισμού με την Tesla είχε προχωρήσει έως και τις αρχές της χρονιάς και η Fiat, η οποία φέτος αναμένεται να «πιάσει» τους στόχους της ΕΕ χάρη στη Stellantis.