H νέα Σειρά 1 της BMW και η ολοκαίνουργια plug-in υβριδική M5 των 727 ίππων ξεκίνησαν να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής της γερμανικής εταιρείας σε Λειψία και Dingolfing.
Λίγες μέρες μετά τα αποκαλυπτήρια της νέας Σειράς 1 της BMW και την θηριώδους Μ5, που για πρώτη φορά στην ιστορία της τροφοδοτείται από ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το γερμανικό εργοστάσιο έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη της παραγωγής τους σε δύο υπερσύγχρονα εργοστάσια των Βαυαρών.
Πιο συγκεκριμένα, η M5, το νέο σεντάν υψηλών επιδόσεων της γερμανικής εταιρείας, γιόρτασε την επίσημη έναρξη της παραγωγής του στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing. Η έβδομη γενιά της BMW M5 είναι η πρώτη που βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης, με το «μικτό» M Hybrid να συνδυάζει έναν V8 κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα, με την απόδοση του συστήματος να φτάνει τους 727 ίππους, οι οποίοι του εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία υψηλής τάσης, με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 18,6 kWh, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία από 67 έως και 69 χιλιόμετρα (WLTP).
Τα βασικά εξαρτήματα για τη νέα BMW M5 κατασκευάζονται επίσης εντός του εργοστασίου ή παρέχονται από κοντινά εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων. Για παράδειγμα, το ειδικά προσαρμοσμένο στο μοντέλο πλαίσιο της BMW M5 προέρχεται από το εργοστάσιο εξαρτημάτων 02.10 του Dingolfing, ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης συναρμολογείται στην παρακείμενη μονάδα 02.20, το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Συστημάτων E-Drive. Την οροφή από ανθρακονήματα προμηθεύει το εργοστάσιο στο Landshut, που απέχει 30 χιλιόμετρα.
Η νέα BMW M5, όπως και η προκάτοχός της, συναρμολογείται μαζί με άλλα μοντέλα όπως η «κλασσική» Σειρά 5, η Σειρά 4 και η M4 στην ίδια γραμμή παραγωγής, όπου ολοκληρώνεται με συγκεκριμένες επιλογές εξοπλισμού, όπως η πίσω αεροτομή από CFRP, το τιμόνι M και τα καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M. Τις επόμενες εβδομάδες, η παραγωγή της BMW M5 στο εργοστάσιο θα αυξηθεί σταδιακά σε μερικές δεκάδες οχήματα ανά ημέρα.
Το λανσάρισμα του νέου μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει από τις 2 Νοεμβρίου 2024.
Από την μεριά της, η πρώτη BMW Σειρά 1 τέταρτης γενιάς που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία είναι μια BMW 120 σε χρώμα Alpine White και προορίζεται για έναν πελάτη στη Γερμανία. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, η νέα Σειρά 1 θα κατασκευάζεται με ρυθμό παραγωγής έως και 500 αυτοκίνητα ημερησίως. Σε συνδυασμό με τη Σειρά 2 Gran Coupe, την Σειρά 2 Active Tourer και το νέο MINI Countryman, η παραγωγή του εργοστασίου της Λειψίας σε ημερήσια βάση φτάνει έως και τα 1.300 οχήματα.
Η νέα BMW Σειρά 1 σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στο σχεδόν 20ετές success story της μάρκας BMW στην compact κατηγορία. Η παραγωγή του μοντέλου ξεκίνησε για πρώτη φορά με την τρίθυρη έκδοση στο εργοστάσιο της Λειψίας το 2007. Από τότε στο εργοστάσιο έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια οχήματα σε διάφορες παραλλαγές. Στο τέλος Ιουνίου του 2024, σχεδόν 443.000 αντίτυπα της BMW Σειράς 1 τρίτης γενιάς είχαν παραδοθεί στους πελάτες.
Από το 2018 το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία έχει αναβαθμιστεί σε συστηματικό επίπεδο. Τώρα μπορεί να παράγει έως και 350.000 μονάδες ετησίως – 100.000 περισσότερες από ό,τι προηγουμένως. Σήμερα κατασκευάζει τέσσερα μοντέλα με τρεις διαφορετικούς τύπους συστημάτων κίνησης από δύο διαφορετικές μάρκες – όλα στην ίδια γραμμή παραγωγής. Από τον Νοέμβριο του 2023 η παραγωγή έχει ενισχυθεί με την έλευση του MINI Countryman. Η παραγωγή του θα αυξηθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους σε 500 μονάδες την ημέρα, επιπλέον των 800 περίπου οχημάτων της BMW.
Η αύξηση του όγκου παραγωγής όχι μόνο διασφαλίζει τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας αλλά δημιουργεί και νέες. Μόνο στην παραγωγή οχημάτων θα ενταχθούν επιπλέον 900 άτομα, ενώ μέχρι το τέλος του 2024 το εργοστάσιο της Λειψίας θα απασχολεί περίπου 7.000 εργαζόμενους.
Η νέα BMW Σειρά 1 αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά στις 5 Οκτωβρίου.