Το Peugeot 408 αποτελεί μια μορφή… δήλωσης ή και αντίδρασης από τους Γάλλους απέναντι στο κατεστημένο των SUV, καθώς αυτή είναι η πρώτη απόπειρά τους στην αγορά με ένα fastback αμάξωμα.
Το νέο Peugeot 408 θέλει χρόνο ακόμα για να πατήσει στο δρόμο, ωστόσο η Peugeot αποκάλυψε ένα πρωτότυπο, κεκλεισμένων των θυρών, στα μέλη της επιτροπής του Car of the Year. Πέραν όλων των άλλων, αξίζει να αναφερθεί η χωρίς περιστροφές δήλωση στελεχών της εταιρείας «βαρεθήκαμε τα SUV».
Peugeot 408 με μια ματιά
Με το Peugeot 408 το γαλλικό εργοστάσιο θέλει να σπάσει το καλούπι. Για πρώτη φορά, η μάρκα με τη μεγάλη παράδοση στην κατηγορία C -όπου εξακολουθεί να διαγράφει σταθερά καλή πορεία χάρη και στο 3008- έρχεται να ποντάρει σε ένα fastback αμάξωμα, συνδυάζοντας χώρους με άνεση μεν, αλλά και επιστρέφοντας πιο χαμηλά στο δρόμο – χωρίς να «συγκρούεται» με το 308. Συνολικά πάντως, συνυπολογίζοντας μοντέλα της Citroen ή της DS, φαίνεται πως η Stellantis “πιστεύει” στην προοπτική αυτού του τύπου αμαξώματος.
Σχεδιαστικά το 408 διακρίνεται για τις αιχμηρές γραμμές στο εξωτερικό του, με την εταιρική ταυτότητα πάντως να αποτυπώνεται έντονα στο σχεδιασμό της μάσκας. Το ανεστραμμένο κόψιμο του πίσω προφυλακτήρα είναι απροσδόκητο και δίνει στο προφίλ μια έντονη εμφάνιση, την οποία ενισχύουν και οι ζάντες των 20 ιντσών τις οποίες τουλάχιστον φορούσε το αυτοκίνητο της παρουσίασης (από 17 ίντσες οι διαθέσιμες).
Πού τοποθετείται
Με μήκος 4,690 χλστ., πλάτος 1.859 και χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.787 χλστ. που επέτρεψε η πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform) στην οποία βασίζεται, το 408 διαθέτει μια καμπίνα αρκετά ευρύχωρη και για τους πίσω επιβάτες, με 188 χλστ. χώρο για τα πόδια. Συνδυαστικά, το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 536 λίτρων, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί στα 1.611 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ως προς την ειδοποιό διαφορά του από τα SUV, εδώ το ύψος ανέρχεται σε μόλις 1,48 μέτρα.
Για το εσωτερικό έχει επιλεγεί η τελευταία γενιά του i-Cockpit, με το μικρής διαμέτρου τιμόνι και τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες συνδεσιμότητας που εφαρμόζει η εταιρεία.
Από πλευράς κινητήρων, η γκάμα περιλαμβάνει δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους και μια βενζινοκίνητη, 1,2 λίτρων, 130 ίππων. Και τα τρία συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, ενώ λίγους μήνες μετά το αρχικό λανσάρισμα του μοντέλου θα ακολουθήσει και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Επόμενο βήμα
Το λανσάρισμα του μοντέλου προγραμματίζεται για τις αρχές του 2023, ενώ την παραγωγή του αρχικά θα αναλάβει το γαλλικό εργοστάσιο της Peugeot στη Μιλούζ, για την ευρωπαϊκή αγορά, και αμέσως μετά, το εργοστάσιο του Τσενγκντού στην Κίνα για την τοπική αγορά._ Ε. Ξ.
Εκδόσεις PLUG–IN HYBRID
- 225 e-EAT8: κίνηση εμπρός/συνδυασμός ενός βενζινοκινητήρα PureTech 1,6 λίτρων, 180 ίππων και ενός ηλεκτροκινητήρα 81 kW
- 180 e-EAT8: κίνηση εμπρός/συνδυασμός ενός βενζινοκινητήρα PureTech 1,6 λίτρων, 150 ίππων και ενός ηλεκτροκινητήρα 81 kW
- Η μπαταρία ιόντων λιθίου και στις δύο εκδόσεις έχει χωρητικότητα 12.4kWh. Στάνταρντ θα διαθέτουν on-board charger 3.7kW και προαιρετικά 7.4kW