Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε Πεκίνο και Βρυξέλλες στο θέμα των νέων εισαγωγικών δασμών στα κινεζικής κατασκευής EV συνεχίζονται, με τις δύο πλευρές να βρίσκονται πλέον πιο κοντά σε μια νέα λύση.
Οι Βρυξέλλες και το Πεκίνο πλησιάζουν ολοένα και περισσότερο στην εύρεση μιας νέας λύσης όσον αφορά τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Αυτό τουλάχιστον δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο.
«Είμαστε κοντά σε μια συμφωνία: η Κίνα θα μπορούσε να δεσμευτεί να προσφέρει ηλεκτρονικά αυτοκίνητα στην ΕΕ με βάση το καθεστώς της ελάχιστης τιμής», δήλωσε ο Bernd Lange στο n-tv, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. «Αυτό θα εξαλείφει τη στρέβλωση του ανταγωνισμού μέσω αθέμιτων επιδοτήσεων. Γι’ αυτό τον λόγω εισήχθησαν αρχικά οι δασμοί».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση τον περασμένο μήνα αποφάσισε να αυξήσει τους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα έως και 45,3% αθροιστικά, βασιζόμενη στην έρευνα που πραγματοποίησε. Σύμφωνα με αυτή, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδότησαν με αθέμιτο τρόπο τις βιομηχανίες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας.
Οι πρόσθετοι δασμοί, που τέθηκαν σε ισχύ στις 30 Οκτωβρίου, επιβλήθηκαν για να αντιμετωπιστούν, όπως δηλώνουν οι Βρυξέλλες, τις «άδικες επιδοτήσεις», συμπεριλαμβανομένων προνομιακών χρηματοδοτήσεων και επιχορηγήσεων, την παροχή γης, μπαταριών και πρώτων υλών σε τιμές χαμηλότερες της αγοράς.
Παρά την έναρξη ισχύος των δασμών, και οι δύο πλευρές συνέχισαν τις διαπραγματεύσεις για την εξεύρεση λύσης, τροφοδοτώντας τις ελπίδες κυρίως μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών -οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική αγορά- ότι η εμπορική διαμάχη μπορεί να αποφευχθεί.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ εκείνη την εποχή είχε δηλώσει ότι ήταν βαθιά απογοητευμένο από το «προστατευτικό» και «αυθαίρετο» μέτρο της επιβολής πρόσθετων δασμών της ΕΕ.