X
Κόσμος

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση για το Honda HR-V e:HEV

Το νέο και αποκλειστικά υβριδικό Honda HR-V e:HEV, παρουσιάστηκε επίσημα για την αγορά της Ευρώπης - Διαβάστε τις λεπτομέρειες για το νέο ιαπωνικό compact SUV.

Το Honda HR-V, επιτυχημένο compact SUV της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έφτασε αισίως στην 3η του γενιά, που είναι αποκλειστικά υβριδική. Αυτή η απόφαση, εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής σύμφωνα με την οποία έως το 2022, κάθε μοντέλο της Honda που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά, θα διαθέτει εξηλεκτρισμένη έκδοση.

Επί του πρακτέου, το νέο Honda HR-V e:HEV, βασίζεται στην παγκόσμια μικρή πλατφόρμα της μάρκας. Εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, ενώ διαθέτει μεγάλη ποικιλία τεχνολογικών συστημάτων τελευταίας γενιάς. Ας το επεξεργαστούμε.

Η βασική φιλοσοφία

Προτού προχωρήσουν στη δημιουργία του νέου Honda HR-V e:HEV, οι άνθρωποι της ιαπωνικής μάρκας πραγματοποίησαν έρευνα αξιολόγησης της λογικής των σύγχρονων καταναλωτών-αγοραστών. Το συμπέρασμα, ήταν πως εσχάτως οι αγοραστές δεν επιλέγουν μόνο με κριτήριο τις επιδόσεις ή την εμφάνιση, αλλά και με βάση τον τρόπο που ένα νέο αυτοκίνητο ενσωματώνεται στην καθημερινότητά τους.

Για την ανάπτυξη του νέου HR-V, οι  άνθρωποι της Honda συνέχισαν την υιοθέτηση της φιλοσοφίας Man-Maximum, Machine-Minimum (M/M), σύμφωνα με την οποία τεχνολογία και σχεδιασμός, υπηρετούν τις ανάγκες οδηγού και επιβατών. Φυσικά, έννοιες όπως υψηλή αισθητική, λειτουργικότητα και πρακτικότητα παραμένουν σε πρώτο πλάνο για τους ανθρώπους της ιαπωνικής μάρκας.

Εμφάνιση

Από την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό, πως ο σχεδιασμός του νέου Honda HR-V e:HEV συνδυάζει στοιχεία SUV και coupe οχήματος. Οι προσανατολισμένες προς το εμπρός μέρος γραμμές και οι λείες επιφάνειες, υπογραμμίζουν μια σχεδιαστική καθαρότητα που είναι χαρακτηριστική των πρόσφατων μοντέλων της Honda.

Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του HR-V, φανερώνεται από την αυξημένη κατά 10 χιλιοστά, σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, απόσταση από το έδαφος.

Από εκεί και έπειτα, νέα είναι η -βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος- μάσκα, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα κάθετα πλαϊνά τμήματα και το μακρύ καπό με χαμηλό και επίπεδο κέντρο. Οι “ώμοι” έχουν ρέουσα σχεδίαση προς τη βάση στις κολόνες Α, βγάζοντας αίσθηση στιβαρότητας και δυναμισμού.

Πίσω, οι αδρές γραμμές στη σχεδίαση της πίσω πόρτας, με τη χειρολαβή στο τρισδιάστατο πάνελ, χαρίζουν μια κομψή εικόνα στο HR-V. Αντίστοιχα, τα φώτα της πινακίδας, η λαβή της πίσω πόρτας και η κάμερα οπισθοπορείας, έχουν τοποθετηθεί σε ενιαία μονάδα.

Έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της αεροδυναμικής. Ένα άνοιγμα στον εμπρός προφυλακτήρα υποστηρίζει την αερο-κουρτίνα (air curtain) στους τροχούς, τη στιγμή που τα σπόιλερ στο πίσω τμήμα των μαρσπιέ και το αεροδυναμικό σχήμα των πίσω φώτων, συμβάλλουν στη μείωση των στροβιλισμών. Αυτό, βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης, καθώς και στην βέλτιστη σταθερότητα του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες.

Ακόμη, το νέο Honda HR-V προσφέρεται με ζάντες 18 ιντσών.

Εσωτερικό

Η καμπίνα του νέου Honda HR-V e:HEV, ακολουθεί το μινιμαλιστικό μήκος κύματος της εξωτερικής εμφάνισης. Καθώς το ρεζερβουάρ έχει τοποθετηθεί στο κέντρο και η μπαταρία κάτω από το χώρο αποσκευών, το ιαπωνικό compact SUV έχει αυξημένη ευρυχωρία, παρόλο που οι διαστάσεις του δε διαφέρουν πολύ από εκείνες του προκατόχου.

Τα υφάσματα είναι σύγχρονα και τα υλικά διακρίνονται για την καλή τους ποιότητα. Ο πίνακας οργάνων έχει οριζόντια διάταξη, ενώ στοιχεία όπως κουμπιά ελέγχου του ηχοσυστήματος, έχουν τοποθετηθεί με γνώμονα τη βέλτιστη εργονομία. Η θέση οδήγησης έχει τοποθετηθεί 10 χιλιοστά ψηλότερα από τον προκάτοχο και στην καμπίνα προστέθηκε μία εμπρός “τσέπη” για μικροαντικείμενα.

Το νέο HR-V διαθέτει περισσότερο χώρο για τα πόδια (+35 χιλιοστά στις πίσω θέσεις) και τους ώμους των επιβατών, επιτρέποντας άνετη μετακίνηση για 4 ενήλικες. Αναζητώντας τη βέλτιστη χωροταξία, οι μηχανικοί της Honda έχουν διαμορφώσει ένα ευπροσάρμοστο επίπεδο πάτωμα στο χώρο φόρτωσης και τη διάταξη καθισμάτων.

Νέο σύστημα διάχυσης αέρα και νέα γενιά καθισμάτων

Ένα ακόμη σημείο που κάνει τη διαφορά στο νέο Honda HR-V e:HEV, είναι το Σύστημα Διάχυσης Αέρα (Air Diffusion System), που καταργεί τους συμβατικούς αεραγωγούς. Οι αεραγωγοί σε σχήμα L που έχουν τοποθετηθεί στις πάνω γωνίες του ταμπλό, κατευθύνουν τη ροπή αέρα προς τα πλαϊνά παράθυρα και την οροφή. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες, ιδιαίτερα εφόσον η παραμονή τους στο αυτοκίνητο όχι μακρά διάρκεια, για παράδειγμα σε περίπτωση ταξιδιού.

Νέα είναι και τα καθίσματα, οπότε  η προηγούμενη δομή με ελατήρια έχει καταργηθεί. Το σώμα σταθεροποιείται αποκλειστικά μέσω μαξιλαριών, γεγονός που μειώνει την κόπωση είτε στο ταξίδι, είτε σε μικρότερης χρονικής διάρκειας μετακινήσεις. Η ευέλικτη διάταξη πίσω καθισμάτων Magic Seat (επίπεδο ή όρθια επιλογή διάταξης) που παίρνουν μεγαλύτερη κλίση, επιτρέπει πλήρη αναδίπλωση προς τα κάτω ή προς τα πάνω ανάλογα με τις ανάγκες φόρτωσης.

Συνδεσιμότητα και συστήματα ασφαλείας

Η προηγμένη τεχνολογία είναι ευρέως παρούσα στη νέα γενιά του Honda HR-V e:HEV. Η πίσω πόρτα λειτουργεί handsfree, την ώρα που υπάρχει δυνατότητα αυτόματου κλεισίματος και κατά την απομάκρυνση από το όχημα.

Όσον αφορά στη συνδεσιμότητα, το compact SUV της Honda διαθέτει πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 7 ιντσών. Η κεντρική οθόνη αφής LCD 9 ιντσών έχει απλοποιημένη και πλήρως προσαρμοζόμενη διάταξη. Η εναλλαγή μεταξύ των εφαρμογών γίνεται ταχύτερα, την ώρα που το λογισμικό επιτρέπει τη διασύνδεση με smartphone μέσω Apple CarPlay (μέσω Bluetooth, WiFi ή καλωδίου) και Android Auto (μέσω καλωδίου).

Τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας του νέου HR-V, εντάσσονται στην ομπρέλα Honda Sensing. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται μια νέα, ευρυγώνια και μονοεστιακή εμπρός κάμερα υψηλής ανάλυσης, με εγκέφαλο υψηλής υπολογιστικής ισχύος. Η νυχτερινή λειτουργία των Pedestrian Collision Mitigation Steering System και Collision Mitigation Brake System (CMBS), που ενεργοποιεί τα φρένα, ανιχνεύοντας οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, έχει εξελιχθεί περαιτέρω..

Το νέο Honda HR-V διαθέτει νέο Adaptive Cruise Control (ACC), Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor, ενώ το Hill Descent Control που λειτουργεί από ταχύτητα 3 χλμ./ώρα, διατίθεται για πρώτη φορά με το HR-V στην Ευρώπη.

Κινητήριο σύνολο

Το νέο Honda HR-V e:HEV προσφέρεται όπως προαναφέραμε, αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση. Αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (εμπρός και πίσω) οι οποίοι συνδέονται με τον γνωστό βενζινοκινητήρα i-VTEC 1.5, με το σύνολο να αποδίδει ισχύ 131 ίππων και ροπή 253 Nm.

Τα εξαρτήματα του συστήματος κίνησης έχουν τοποθετηθεί στο πλαίσιο και τον χώρο του κινητήρα. Το σύστημα e:HEV περιλαμβάνει τρία οδηγικά προφίλ (Econ, Normal, Sport), που εναλλάσσονται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες, ενώ υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής.

Για να επιτευχθεί βέλτιστη απόδοση, το Honda HR-V e:HEV ξεκινά ηλεκτρικά, ενώ ο βενζινοκινητήρας μπαίνει στην εξίσωση περιπτώσεις υψηλότερης και πιο σταθερής ταχύτητας κίνησης.

Χάρη στο πρόσθετο Drive Mode B, που επιλέγεται μέσω του επιλογέα, προσφέρεται η δυνατότητα για ισχυρότερη αναγεννητική πέδηση. Ακόμη, το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιβράδυνση, προσαρμόζονται αναλόγως μέσω του “Deceleration Selector”, πίσω από το τιμόνι.

Το νέο Honda HR-V θα διατίθεται στην αγορά της Ευρώπης από τα τέλη του τρέχοντος έτους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!