Η ένωση γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών δήλωσε σήμερα ότι οι συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία διαταράσσουν τις μεταφορές καθώς και τις οικονομικές συναλλαγές, ενώ εμφανείς είναι πλέον οι ελλείψεις σε μια σειρά βασικών πρώτων υλών για την κατασκευή αυτοκινήτων.
Στις δηλώσεις τους, εκπρόσωποι της ένωσης γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών επισημαίνουν χαρακτηριστικά τα εξής: «Είναι δύσκολο να παρέχουμε αξιόπιστες προοπτικές λόγω της εξαιρετικά δυναμικής κατάστασης. Αλλά ένα πράγμα είναι σαφές: θα υπάρξει περαιτέρω διακοπή της παραγωγής οχημάτων στη Γερμανία».
Στη δήλωσή του ο VDA προσθέτει με έμφαση ότι ο αντίκτυπος από τις εξελίξεις στην Ουκρανία στις σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές, καθώς και στις ναυτιλιακές, επιδεινώνει τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού σε μια εποχή που τα επίπεδα αποθεμάτων ήταν ήδη χαμηλά.
«Μακροπρόθεσμα, η αυτοκινητοβιομηχανία θα αντιμετωπίσει ελλείψεις και υψηλότερες τιμές πρώτων υλών», ανέφερε η VDA.
Η ένωση έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο αέριο νέον, το οποίο εξάγει η Ουκρανία στην Ευρώπη προκειμένου να κατασκευαστούν ημιαγωγοί – που ήδη βρίσκονται σε έλλειψη στους κόλπους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η προσφορά παλλαδίου, το οποίο απαντάται σε καταλυτικούς μετατροπείς, έχει αρχίσει να βρίσκεται σε έλλειψη, καθώς η Γερμανία βασίζεται στη Ρωσία από την οποία εισάγει περίπου το 20% των αποθεμάτων που χρησιμοποιεί.
Ο VDA προειδοποίησε επίσης ότι η Ρωσία είναι ένας σημαντικός προμηθευτής νικελίου, το οποίο χρησιμοποιείται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι η γερμανική εταιρεία BASF εξασφάλισε την προμήθεια νικελίου το 2018 μέσω μιας συνεργασίας με τη ρωσική Norilsk Nickel.
Όπως επισημάναμε σε χθεσινή μας ανάρτηση, εμφανή είναι πλέον τα προβλήματα με τις ελλείψεις σε καλώδια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές εξήγαγαν πέρσι 4.100 και 35.600 αυτοκίνητα σε Ουκρανία και Ρωσία, στην οποία παρήγαγαν για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς πάνω από 170.000 αυτοκίνητα.