Η έλλειψη καλωδίων που κατασκευάζονταν έως τώρα σε εργοστάσια στην Ουκρανία που έκλεισαν μετά τη ρωσική εισβολή είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει την παραγωγή 700.000 οχημάτων στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Έως και το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων βρίσκεται σε κίνδυνο λόγω της παύσης λειτουργίας εργοστασίων που κατασκευάζουν καλώδια στην Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή, δηλώνουν έγκυρες αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου.
Σε σχετική έκθεση που κατέθεσε ο Colin Langan, αναλυτής της εταιρείας Wells Fargo, το κλείσιμο των εργοστασίων που κατασκευάζουν καλώδια στην Ουκρανία μπορεί να μειώσει την παραγωγή κατά 700.000 οχήματα το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Το VW Group και η BMW έχουν ήδη μειώσει την παραγωγή τους στη Γερμανία λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ η Mercedes έχει και αυτή μειώσει την παραγωγή σε εργοστάσια στη Γερμανία και την Ουγγαρία.
Η Ουκρανία διαθέτει 17 εργοστάσια παραγωγής καλωδίων, με τη χώρα να κατατάσσεται πίσω από τη Ρουμανία και το Μαρόκο μεταξύ των χωρών με μονάδες χαμηλού κόστους, σύμφωνα με τον Colin Langan της Wells Fargo.
Ο Γερμανός προμηθευτής Leoni κατασκευάζει καλωδιώσεις σε δύο εργοστάσια του στη δυτική Ουκρανία που απασχολούσαν περίπου 7.000 άτομα πριν από την εισβολή της Ρωσίας στη χώρα. Σε σχετικές της ανακοινώσεις η εταιρεία με έδρα τη Βαυαρία ξεκαθάρισε ότι δεν θα μπορέσει να αναπληρώσει μέσα στη χρονιά που διανύουμε τη χαμένη παραγωγή καλωδίων.
Ενώ η Leoni σχεδιάζει να διπλασιάσει την παραγωγή σε ορισμένες τοποθεσίες εκτός Ουκρανίας, αυτές οι προσαρμογές ενδέχεται να απαιτήσουν τουλάχιστον δύο έως τρεις μήνες.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι αν η VW δεν καταφέρει να προμηθευτεί καλώδια για διάστημα μεγαλύτερο των τριών ή τεσσάρων εβδομάδων, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να αναθεωρήσει τις προοπτικές της, δήλωσε χαρακτηριστικά χθες ο CEO της, Herbert Diess
.