Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε με τα κράτη μέλη της την εγκατάσταση σε κεντρικές οδικές αρτηρίες σημείων φόρτισης ανά 60 χλμ. καθώς και σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου σε αραιότερα διαστήματα, με χρονικό ορίζοντα το 2026 και το 2031 αντίστοιχα.
Οι διαπραγματευτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν με τις χώρες μέλη της να εγκαταστήσουν σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς και σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου σε ολόκληρη την περιοχή τα επόμενα χρόνια, σε μια προσπάθεια να συμβάλλουν στο «τέλος εποχής» των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035.
Πιο συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη κατέληξαν αργά προχθές το βράδυ σε μια συμφωνία για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για επιβατικά οχήματα τουλάχιστον κάθε 60 χιλιόμετρα σε βασικούς δρόμους έως το 2026 και για φορτηγά σε διαστήματα 120 χιλιομέτρων – οι μισοί από αυτούς δε θα πρέπει να είναι σε λειτουργία έως το 2028.
Μέχρι το 2031, οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να αναπτύσσονται τουλάχιστον κάθε 200 χιλιόμετρα.
«Η συμφωνία στέλνει ένα σαφές μήνυμα στους πολίτες και άλλους ενδιαφερόμενους ότι οι φιλικές προς το χρήστη υποδομές επαναφόρτισης και σταθμοί ανεφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο, θα εγκατασταθούν σε ολόκληρη την ΕΕ», δήλωσε ο Andreas Carlson, υπουργός υποδομών της Σουηδίας, η οποία ασκεί επί του παρόντος την προεδρία του μπλοκ, σε σχετική του δήλωση.
Αν μη τι άλλο, η έλλειψη υποδομής φόρτισης θεωρείται ένας από τους κύριους παράγοντες που εμποδίζουν τη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Οι νέοι κανόνες θα «διασφαλίσουν ότι η οδήγηση και η φόρτιση ενός αυτοκινήτου νέας γενιάς είναι τόσο απλή και βολική όσο αυτή ενός βενζινοκίνητου οχήματος», δήλωσε ο Ismail Ertug, υπεύθυνος για τις διαπραγματεύσεις στους κόλπους της ΕΕ. Και προσέθεσε:
«Πρέπει να απελευθερώσουμε τον τομέα των μεταφορών, ο οποίος εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για έναν τεράστιο όγκο εκπομπών».
Η ΕΕ θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι το 90% των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων θα έχει μηδενικές εκπομπές έως το 2040.