Η Peugeot ανοίγει πλήρως τα χαρτιά της και παρουσιάζει επίσημα το νέο «208» που θα είναι διαθέσιμο από το προσεχές κιόλας φθινόπωρο σε βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, καθώς και σε ηλεκτρική.
Το νέο Peugeot 208 εισάγει καινά δαιμόνια στην κατηγορία των σούπερ μίνι μοντέλων αποτελώντας το πρώτο αυτοκίνητο του είδους που θα είναι διαθέσιμο και σε ηλεκτροκίνητη έκδοση – ξεχάστε τα πάσης λογής plug-in ή μη υβριδικά. Αυτή λοιπόν είναι η μεγάλη είδηση για το νέο «μικρό» των Γάλλων της PSA, που σήμερα αποκαλύπτεται πλήρως, λίγες μέρες πριν το επίσημο ντεμπούτο της στην 89η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πιο συγκεκριμένα, το νέο «208» φιλοξενεί μια ευρεία γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης, η οποία έχει ως αφετηρία τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech των 1,2 λίτρων, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με απόδοση 75, 100 και 130 ίππων, με την πρώτη συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο, η δεύτερη με χειροκίνητο 6άρι ή με το αυτόματο EAT8, ενώ η τρίτη αποκλειστικά με το τελευταίο. Για τους οπαδούς της πετρελαιοκίνησης, ο BlueHDi των 1,5 λίτρων της PSA δίνει το «παρών» αποδίδοντας στη συγκεκριμένη παραλλαγή του, 100 ίππους.
Η μεγάλη όμως ανατροπή σε σχέση με τα συνηθισμένα είναι η παρουσία στη γκάμα μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης, που επισήμως φέρει την ονομασία e-208. Εδώ, ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 136 ίππων και με μέγιστη ροπή 260 Nm μεταφέρει την κίνηση – όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις – στους εμπρός τροχούς συνδυαζόμενος με μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh, η οποία βρίσκεται εγκατεστημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα καταλαμβάνοντας συνολικό όγκο 220 λίτρων – μολαταύτα, ο χώρος φόρτωσης στο πίσω μέρος μένει ανεπηρέαστος. Η όλη διάταξη συνεπικουρείται από τρία προγράμματα λειτουργίας, τα Eco, Normal και Sport, με το τελευταίο να εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,1 δλ. Σύμφωνα με τους Γάλλους, η αυτονομία κίνησης του νέου e-208 ανέρχεται έως και τα 340 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός πως η μπαταρία του αυτοκινήτου καλύπτεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 για τη διατήρηση του 70% της χωρητικότητάς της. Η εταιρεία αναφέρει πως η πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο διαρκεί 16 ώρες, με την αρωγή Wallbox των 11 kW (τριφασικό ρεύμα) 5 ώρες και 15 λεπτά, ενώ μέσω μιας αντίστοιχης επιλογής των 7,4 kW (μονοφασικό), 8 ώρες. Μέσω της χρήσης ταχυφορτιστών των 100 kW, η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να φορτιστεί έως και το 80% της μέγιστης δυναμικής της σε χρόνο που δεν υπερβαίνει τα μόλις 30 λεπτά. Η Peugeot προσφέρει, τέλος, τη δυνατότητα «απομεμακρυσμένης φόρτισης» με την αρωγή του Remoted Navigation ή της εφαρμογής MyPeugeot.
Το νέο Peugeot 208 βασίζεται στην πλατφόρμα CMP, η οποία εξασφαλίζει, μεταξύ πολλών ακόμα χαρακτηριστικών, το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους (-30 κιλά). Οπτικά, το νέο σούπερ μίνι διαθέτει λιγότερες καμπύλες με πιο εντυπωσιακές γραμμές, αντλώντας έμπνευση από τα SUV μοντέλα της μάρκας: τα «3008» και «5008». Τα χαρακτηριστικά αισθητικά γνωρίσματα του νέου «208» περιλαμβάνουν τα ανασχεδιασμένα εμπρός φώτα ημέρας, αλλά και την επίπεδη εμπρός μάσκα σε σχήμα U. Συνολικά, το σχεδιαστικό «αποτύπωμα» του γαλλικού μοντέλου φέρει επιρροές τόσο από το μεγαλύτερο «308» όσο και από το νέο «508». Σημείο αναφοράς της εξωτερικής περιβολής είναι επίσης και οι πολύ μικροί πρόβολοι, καθώς και το μεγαλύτερο σε σχέση με το παρελθόν μεταξόνιο, στοιχείο που εξασφαλίζει σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο κατά 40 περίπου χλστ. μήκος βελτιωμένους χώρους στην πλήρως «αναθεωρημένη» καμπίνα.
Εδώ, πόλο έλξης αποτελεί το μικρής διαμέτρου πηδάλιο, καθώς και η αναθεωρημένη σχεδιαστική προσέγγιση του γνωστού i-Cockpit με τον 100% ψηφιακό πίνακα οργάνων, που πλέον διαθέτει και τρισδιάστατη απεικόνιση, να δεσπόζει στο «φυσικό» οπτικό πεδίο του οδηγού. Φυσικά, μία μεγάλη οθόνη αφής «κυριαρχεί» στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας με την ιδιαίτερη, αν μη τι άλλο, σχεδίαση και τους διακόπτες αεροπορικού τύπου να έχουν σε αυτή τον πρώτο λόγο. Αξίζει να σημειωθεί πως το νέο «208», το οποίο θα είναι διαθέσιμο προς πώληση από το προσεχές φθινόπωρο, θα είναι διαθέσιμο στα επίπεδα εξοπλισμού Like, Active, Allure, GT Line και GT, με το e-208 να διατίθεται αποκλειστικά στην τελευταία._Χ.Α.