Μια νέα γενιά μπαταριών, με χαμηλό κόστος και διάρκεια ζωής κοντά στα 1.600.000 χλμ., ετοιμάζεται να παρουσιάσει η Tesla σε λίγες μέρες, αρχικά στα Model 3 που θα πωλούνται στην Κίνα και εν συνεχεία σε άλλα μοντέλα της γκάμας, παγκοσμίως ανατρέποντας έτσι ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα για τους συσσωρευτές ενέργειας.
Ο Elon Musk, ο ισχυρός με άλλα λόγια άνδρας της Tesla, έχει προϊδεάσει τόσο το κοινό, όσο και τους επενδυτές της Tesla τους τελευταίους τέσσερις περίπου μήνες με σχετικές αναρτήσεις του στo Twitter αναφορικά με μερικές «πολύ σημαντικές αποκαλύψεις» που πρόκειται να πραγματοποιήσει στα τέλη του Μαΐου η αμερικανική εταιρεία κατά τη διάρκεια ενός τεχνολογικού συνεδρίου που διοργανώνει με τίτλο «Battery Day».
Περί τίνος ακριβώς πρόκειται; Όπως αποκαλύπτει σήμερα με αποκλειστικές του πληροφορίες το Reuters, πρόκειται για μια νέα γενιά μπαταριών χαμηλού κόστους που έχουν σχεδιαστεί ώστε να έχουν διάρκεια ζωής 1.000.000 μίλια, ήτοι περί τα 1.600.000 χλμ., επιτρέποντας συγχρόνως στον Νο 1 κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο να πωλεί στην ίδια ή και σε χαμηλότερη τιμή τα αυτοκίνητα του σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Με έναν παγκόσμιο στόλο περισσότερων από 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων που είναι σε θέση να συνδέονται και να «μοιράζονται» ενέργεια με το δίκτυο, ο στόχος της Tesla είναι να περάσει στην επόμενη για την ίδια μέρα και έτσι, εκτός από κατασκευαστής αυτοκινήτων, να καταστεί μια «εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας» ανταγωνιζόμενη παραδοσιακούς παρόχους του είδους, όπως οι Pacific Gas & Electric και Tokyo Electric Power.
Η νέα μπαταρία «του ενός εκατομμυρίου μιλίων», η οποία βρίσκεται στο κέντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής της Tesla, εξελίχθηκε σύμφωνα με τις ως άνω πηγές από κοινού με την κινεζική Contemporary Amperex Technology Ltd, τη γνωστή στους οπαδούς της ηλεκτροκίνησης CATL, σε συνεργασία με μια ομάδα ακαδημαϊκών και επιστημόνων που «επιστρατεύτηκαν» ειδικά για την περίσταση από την Tesla και τον Elon Musk.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters, οι εν λόγω μπαταρίες διαθέτουν προηγμένη «χημεία», ειδικές επικαλύψεις στα στοιχεία τους, ελάχιστο ή και καθόλου κοβάλτιο, μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και χωρητικότητα αποθήκευσης της ενέργειας, αλλά και χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τις «παραδοσιακές» ιόντων λιθίου, ενώ αμέσως μετά το ντεμπούτο τους σε μοντέλα της Tesla που θα πωλούνται στην Κίνα (βλ. Model 3), θα παρουσιαστούν σε επιπλέον οχήματα της εταιρείας σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής.
Συν τοις άλλοις, η Tesla σχεδιάζει επίσης να εφαρμόσει νέες, αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής των εν λόγω μπαταριών που έχουν σχεδιαστεί αφενός για να μειώσουν το κόστος, αφετέρου για να αυξήσουν τη δυνατότητα «αναπαραγωγής» τους σε εργοστάσια που θα είναι κατά περίπου 30 φορές μεγαλύτερα σε σχέση με το γνωστό Gigafactory της Tesla που βρίσκεται στη Νεβάδα των ΗΠΑ.
Επίσης, η εταιρεία του Elon Musk σκοπεύει να επενδύσει ακόμα περισσότερο σε κεφάλαια που αφορούν τόσο στην ανακύκλωση των μπαταριών όσο και στην ανάκτηση από αυτές πολύτιμων και σπάνιων μετάλλων, όπως το νικέλιο, το κοβάλτιο και το λίθιο, μέσω της θυγατρικής της Redwood Materials, σε μια προσπάθεια να προσφέρει στους παροπλισμένους συσσωρευτές ενέργειες μια «δεύτερη ζωή» χρησιμοποιώντας τες ως αποθηκευτικές μονάδες σε δίκτυα, ακριβώς όπως έπραξε το 2017 στην Αυστραλία με την αρωγή του Hornsdale Power Reserve.
Διαβάστε επίσης: Η Tesla θέλε να γίνει πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στη Μ. Βρετανία
«Θα έχουμε μια πολύ απότομη αύξηση στην παραγωγή μπαταριών και θα πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε το κόστος ανά κιλοβατώρα των μπαταριών – αυτό είναι πολύ θεμελιώδες και εξαιρετικά δύσκολο. Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγή μπαταριών σε επίπεδα που οι άνθρωποι δεν μπορούν καν να καταλάβουν σήμερα», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά τον περασμένο Ιανουάριο ο Elon Musk μιλώντας στους επενδυτές της Tesla.