Η BMW παρουσίασε σήμερα τις τετρακίνητες εκδόσεις M xDrive των νέων M3 και Μ4.
Σχεδόν τριάντα πέντε χρόνια χρειάστηκαν ώστε το εμβληματικό σπορ μοντέλο των Βαυαρών της BMW και του M Division να… απαρνηθεί την αποκλειστικότητα της πίσω κίνησης. Κι αυτό γιατί από το προσεχές κιόλας καλοκαίρι τόσο η 4θυρη BMW M3, όσο και η κουπέ M4 θα είναι διαθέσιμες και σε τετρακίνητες εκδόσεις – και μάλιστα στην Competition παραλλαγή των δύο μοντέλων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Διατηρώντας τη φιλοσοφία του «οπισθοβαρούς» συστήματος τετρακίνησης που είδαμε στη μεγαλύτερη Μ5, οι νέες M3 Competition Μ xDrive και M4 Competition Μ xDrive εφοδιάζονται συγχρόνως και με το Active M Differential στον πίσω άξονα που έχει την ικανότητα να «μοιράζει» τη ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις. Επιπρόσθετα, το M xDrive και το Active M Differential – που συμπληρώνονται από το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της BMW M – συνδέονται με το σύστημα δυναμικού ελέγχου της συμπεριφοράς Dynamic Stability Control (DSC) για να εξασφαλίσουν την ιδανική κατανομή και παρέμβαση ανάλογα με την τρέχουσα οδηγική κατάσταση.
Ο οδηγός των τετρακίνητων BMW M3 και M4 μπορεί να παραμετροποίησει το σύστημα τετρακίνησης M xDrive επιλέγοντας τα προγράμματα 4WD (default θέση) και 4WD Sport, με το τελευταίο να στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής τους κινητήρα στον πίσω άξονα. Με την απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC), στην εξίσωση μπαίνει η λειτουργία 2WD, με την ροπή να φτάνει… ανεμπόδιστα και χωρίς την παρεμβολή των ηλεκτρονικών αποκλειστικά στους πίσω τροχούς – όπως και στις απλές εκδόσεις των Μ3 και M4. Εντούτοις, έαν έχει επιλεχθεί το προαιρετικό M Traction Control, η πρόσφυση μπορεί να ρυθμιστεί σε 10 στάδια με τον ίδιο τρόπο όπως στα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Από τεχνική σκοπιά, το σύστημα M xDrive χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς προσφέροντας μια πλήρως ρυθμιζόμενη και μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα. Το έργο της μετάδοσης της ισχύος στα εμπρός και πίσω διαφορικά πραγματοποιείται μέσω κινητήριων αξόνων που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις BMW M3 Competition M xDrive και M4 Competition M xDrive.
Όπως ανακοινώνει η BMV, η ροή του κινητήρα διοχετεύεται υπό φυσιολογικές συνθήκες μόνο στους πίσω τροχούς, με τους εμπρός τροχούς να μπαίνουν στο «παιχνίδι» μόνο όταν οι πίσω χάσουν την πρόσφυσή τους. Από τη μεριά του, το κιβώτιο μεταφοράς διαθέτει μία μονάδα ελέγχου για περιορισμό της ολίσθησης τροχών επιτρέποντας την άμεση αντιστάθμιση τυχόν διαφορών στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, χωρίς να απαιτείται η επέμβαση του DSC.
Σε επίπεδο επιδόσεων, χάρη στα καλύτερα επίπεδα πρόσφυσης, οι νέες BMW M3 Competition M xDrive και M4 Competition M xDrive χρειάζονται μόλις 3,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, επίδοση βελτιωμένη κατά 0,4 δευτερόλεπτα σε σχέση σε σχέση με τα πισωκίνητα αδέλφια τους. Η ισχύς περνά στο δρόμο μέσω τροχών τους οποίους «συνθέτουν» σφυρήλατες ζάντες 19 και 20 ιντσών σε συνδυασμό με ελαστικά διαστάσεων 275/35 και 285/30 εμπρός και πίσω αντίστοιχα – προαιρετικά διατίθενται ειδικής σχεδίασης και τύπου ελαστικά, στις ίδιες διαστάσεις, για χρήση σε πίστα.
Το πακέτο των αλλαγών σε σχέση με τις πισωκίνητες Μ3 και M4 συμπληρώνει ο αναθεωρημένος, ελέω διαφορικών, εμπρός άξονας. Εν προκειμένω, διαφορετική είναι τόσο η γεωμετρία του όσο και ο σχεδιασμός των γονάτων, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στη κρεμαγιέρα όσο και στο σύστημα παροχής λαδιού στον κινητήρα. Προαιρετικά, οι δυνητικοί αγοραστές των νέων BMW M3 Competition M xDrive και M4 Competition M xDrive μπορούν να εγκαταστήσουν στα αυτοκίνητά τους το προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης M Traction Control, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει οποιαδήποτε από τις 10 διαθέσιμες του.
Οι οδηγοί μπορούν να ορίσουν και να αποθηκεύσουν την προτιμώμενη λειτουργία του συστήματος M xDrive στις διαμορφώσεις M1 και M2, μαζί με τις ρυθμίσεις για τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, την απόσβεση της ανάρτησης, το «βάρος» του τιμονιού κ.α. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι αποθηκευμένες αυτές επιλογές μπορούν ανά πάσα στιγμή να επιλεχθούν πατώντας ένα από τα δύο κουμπιά M που βρίσκονται στο τιμόνι.
Οι τετρακίνητες Μ3 και M4 διατίθενται αποκλειστικά στην έκδοση Competition, στην οποία ο 3λιτρος κινητήρας αποδίδει 510 ίππους και συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο. Εδώ, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις των 480 ίππων, οι οποίες είναι διαθέσιμες με πίσω κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο, ο «straight-six» κινητήρας διαθέτει ένα επιπλέον ψυγείο λαδιού την ώρα που το «παρών» δίνει ένα ακόμα για το κιβώτιο ταχυτήτων.
Επίσης, το κάρτερ λαδιού του κινητήρα απαρτίζεται από δύο ξεχωριστούς θαλάμους, με την αντλία που ελέγχεται ηλεκτρονικά να «τραβά» λιπαντικό και από τον μικρότερο θάλαμο όταν οι ανάγκες λίπανσης είναι αυξημένες, με στόχο την καλύτερη «φροντίδα» της μονάδας κίνησης όταν στο αυτοκίνητο αναπτύσσονται ακραία πλευρικά ή διαμήκη φορτία.