Η λογική του προστατευτισμού, αν μη τι άλλο, δυσαρεστεί τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που βασίζονται στις πωλήσεις που πραγματοποιούν στις ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, και ειδικά οι γερμανικές Mercedes και BMW, είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωπες με τιμωρητικούς δασμούς στις εξαγωγές οχημάτων που πραγματοποιούν στις ΗΠΑ στην περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ κερδίσει τον προσεχή Νοέμβριο άλλη μια θητεία στον προεδρικό θώκο.
Έτσι, πιθανή θεωρείται η επιβολή υψηλότερων δασμών στις εισαγωγές οχημάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά και από την Κίνα.
Όπως αναφέρει σήμερα σε ρεπορτάζ του το Bloomberg, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ φαίνεται να έχει συζητήσει με συμβούλους του για τον αποκλεισμό από τη χώρα όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα ή έχουν κατασκευαστεί με κινεζικά ανταλλακτικά και στη συνέχεια συναρμολογούνται σε άλλες χώρες, όπως στην Ευρώπη ή το Μεξικό.
Αν μη τι άλλο, όλα αυτά θα έχουν επιπτώσεις για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές, οι οποίοι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά των ΗΠΑ. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα επηρεαστούν περισσότερο από τις αρνητικές επιπτώσεις, λένε διάφοροι ανά τον κόσμο αναλυτές του κλάδου.
«Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να αποδειχθούν μη δημοφιλείς στον Τραμπ, ειδικά οι premium μάρκες όπως η Mercedes και η BMW», δήλωσε ο ανεξάρτητος επιχειρηματικός αναλυτής Juergen Pieper. «Ο Τραμπ φαίνεται να αντιπαθεί πραγματικά την επιτυχία των γερμανικών premium εμπορικών σημάτων. Πιθανότατα έχει ένα πρόβλημα με τη Γερμανία γενικά, ένα είδος σχέσης αγάπης-μίσους», προσέθεσε.
Χαρακτηριστικό του κλίματος είναι και οι πρόσφατες σχετικά δηλώσεις της προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία προειδοποίησε ότι η Ευρώπη θα πρέπει να προετοιμαστεί για πιθανές απειλές για την οικονομία της εάν ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στο Λευκό Οίκο.
Επί του παρόντος, ο Ντόναλντ Τραμπ προηγείται επί του παρόντος στις δημοσκοπήσεις έναντι του Τζο Μπάιντεν.