Κάθε άλλο παρά αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και των ίδιων των κατασκευαστών ημιαγωγών αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί εδώ και δύο σχεδόν χρόνια στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General Motors, Ford και Hyundai, προβλέπουν ότι οι περιορισμοί στην προμήθεια ημιαγωγών που ταλανίζουν το χώρο των τεσσάρων τροχών εδώ και δύο σχεδόν χρόνια θα μειωθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2022, χωρίς όμως να εξαλειφθούν. Ωστόσο, οι ίδιοι οι κατασκευαστές των πολύτιμων, όπως αποδεικνύεται, αυτών εξαρτημάτων, αναμένουν ότι η πολυπόθητη ανάκαμψη στην εφοδιαστική αλυσίδα θα έρθει λίγο αργότερα.
Κατά τη διάρκεια των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων που παρουσίασαν τις τελευταίες δύο εβδομάδες, η CEO της General Motors, Mary Barra, προέβλεψε ότι η έλλειψη ημιαγωγών «θα μειωθεί το δεύτερο εξάμηνο», την ώρα που η Ford «προσβλέπει σε σημαντική βελτίωση» την ίδια περίοδο. Από τα μεριά της, η Hyundai δηλώνει ότι προσφορά ημιαγωγών «θα επανέλθει σε κανονικά επίπεδα το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους».
Ωστόσο, οι εκτιμήσεις των κατασκευαστών αναφορικά με την εξομάλυνση της αγοράς τσιπ δεν φαίνεται να… ταιριάζουν με εκείνες των δημιουργών τους, καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές του είδους, όπως η NXP και η Infineon, προβλέπουν ότι η συμπίεση της προσφοράς θα συνεχιστεί παρά την αύξηση στην παραγωγή ημιαγωγών.
Αν μη τι άλλο, οι διαφορετικές προοπτικές και εκτιμήσεις για το πιο πιεστικό ζήτημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η αυτοκινητοβιομηχανία παρατείνουν την αβεβαιότητα σχετικά με την ανάκαμψή της αγοράς, ενώ την ίδια ώρα ορατός είναι και ο κίνδυνος να μπει φρένο στις προσπάθειες για μετάβαση σε νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, την ασφάλεια και τα βοηθήματα υποβοήθησης της οδήγησης.
«Οι περιορισμοί στην προσφορά ημιαγωγών δεν έχουν τελειώσει και θα παραμείνουν και το 2022», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Infineon, Reinhard Ploss, Όπως παραδέχτηκε ο CEO της εταιρείας, η εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον θα οδηγήσει την Κίνα να κλείσει εργοστάσια, περιορίζοντας την προσφορά, εξαιτίας της στρατηγικής της για μηδενικά κρούσματα COVID-19 στις μονάδες παραγωγής της.
Την ίδια στιγμή, η STMicroelectronics επεσήμανε για μια ακόμα φορά ότι ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής ημιαγωγών χρειάζεται μερικά χρόνια για να κατασκευαστεί και άλλα δύο για να φτάσει στη μέγιστη παραγωγική του ικανότητα.
Πόσο έχουν κοστίσει οι ελλείψεις ημιαγωγών;
Σύμφωνα με κύκλους με γνώση στο θέμα, η έλλειψη ημιαγωγών έχει ήδη κοστίσει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία τη χρονιά που πέρασε περί τα 210 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, ενώ ταυτόχρονα οι απώλειες σε επίπεδο παραγωγής ξεπερνούν τα 7,7 εκατομμύρια οχήματα.
Η «διαφορετική» άποψη του Elon Musk για τις ελλείψεις ημιαγωγών
Ο Elon Musk, από τη μεριά του, ξεκαθάρισε και αυτός ότι η έλλειψη ημιαγωγών δεν αποτελεί μακροπρόθεσμο ζήτημα για τον κλάδο, ωστόσο, όπως ο ίδιος δήλωσε σε συνέντευξή του με επιλεγμένους δημοσιογράφους, πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο εντάθηκε εξαιτίας και του πανικού των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Πιστεύω ότι υπαρκτό, σε κάποιο βαθμό, είναι και το πρόβλημα του χαρτιού υγείας. Ξέρετε, υπήρχε έλλειψη χαρτιού υγείας κατά τη διάρκεια του COVID, και προφανώς δεν οφείλονταν στην τρομερά αυξημένη ζήτηση του κόσμου να σκουπίζει τον κ@λο του. Απλά, οι άνθρωποι πανικοβλήθηκαν…».