Οι μειώσεις στις τιμές πώλησης στη λιανική, στις οποίες κατά καιρούς έχει προβεί η Tesla, δεν φαίνεται να ικανοποιούν και τόσο τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ιδού το γιατί.
Η πολιτική μείωσης των τιμών στη λιανική, την οποία καιρό τώρα έχει υιοθετήσει η Tesla, δεν φαίνεται να προβληματίζει μόνο τους νυν ιδιοκτήτες των μοντέλων της που έχουν προβεί στην αγορά τους, αλλά και τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, οι οποίες υπολογίζουν το μηνιαίο μίσθωμα με βάση μια εκτιμώμενη υπολειμματική αξία του οχήματος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα και δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών από την αγορά του leasing, η Tesla φαίνεται διατεθειμένη να κατευνάσει τις ευρωπαϊκές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, αφού οι επαναλαμβανόμενες μειώσεις των τιμών λιανικής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μείωσαν την αξία του στόλου τους.
Οι προσπάθειες αυτές περιλαμβάνουν την χορήγηση ανεπίσημων εκπτώσεων για αγορές νέων αυτοκινήτων που υπάρχουν σε απόθεμα.
Οι μειώσεις των λιανικών τιμών της Tesla στόχευαν να ενισχύσουν τις πωλήσεις της εταιρείας ως απάντηση τόσο στη μείωση του ρυθμού ανόδου των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως όσο και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό, ειδικά από κινεζικούς κατασκευαστές EV, όπως η BYD. Ωστόσο, αυτή η κίνηση έβλαψε τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγαλύτερων πελατών της στην Ευρώπη – που δεν είναι άλλοι από τις εταιρείες leasing, οι οποίες «συγκεντρώνουν» σχεδόν το ήμισυ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων της Tesla.
Θυμίζουμε ότι όλες οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης αγοράζουν νέα αυτοκίνητα και συνάπτουν μισθώσεις που υπολογίζονται με βάση το ποσό που πιστεύουν ότι μπορούν να τα πουλήσουν στο τέλος της μίσθωσης. Οι ξαφνικές μειώσεις των τιμών στη λιανική μειώνουν τις υπολειμματικές όπως αποκαλούνται αυτές αξίες, γεγονός που μειώνει τα κέρδη των εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης.
«Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από τη συνεχή πτώση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων μιας εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης», δήλωσε ο Richard Knubben, γενικός διευθυντής της Leaseurope. Και προσέθεσε: «Η Tesla μας λέει τώρα: Μπορούμε να σας κάνουμε εκπτώσεις και να σας αποζημιώσουμε. Αλλά οι υπολειμματικές αξίες των Tesla έχουν πέσει τόσο γρήγορα, που δεν είμαι σίγουρος ότι οι εκπτώσεις που προσφέρουν είναι αρκετές».
Ο Tim Albertsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, της μεγαλύτερης εταιρείας μίσθωσης αυτοκινήτων στην Ευρώπη με στόλο 3,4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, εκ των οποίων το 10% είναι ηλεκτρικά, δήλωσε με τη σειρά του. «Η Tesla το έχει καταλάβει και έρχεται με λύσεις που μας βοηθούν»
Η Arval, η μονάδα χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων της BNP Paribas, συζητά τώρα με τρεις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μετά από τις ζημίες που κατέγραψε εξαιτίας της πτώση της αξίας των μοντέλων της Tesla. Όταν η Tesla ξεκίνησε για πρώτη φορά να μειώνει τις τιμές πέρυσι, η Arval είπε στην αυτοκινητοβιομηχανία: «Πραγματικά πυροβολείτε τα πόδια σας», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Arval, Bart Beckers.
Αν μη τι άλλο, οι εταιρικοί πελάτες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά αυτοκινήτου, και δη στην ευρωπαϊκή, καθώς οι εταιρείες συχνά μισθώνουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων που προορίζονται για τους υπαλλήλους, εν μέρει λόγω των σχετικών φορολογικών ελαφρύνσεων.
Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, το 44% των πωλήσεων της Tesla στη Μ. Βρετανίας και σε 15 χώρες της ΕΕ αφορούν εταιρικές πωλήσεις και rent-a-car.