X
Κόσμος

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και το υδρογόνο

Δεν υπάρχει σχεδόν καμία τεχνολογία μηδενικών εκπομπών που να ταξιδεύει σε πιο δύσβατο δρόμο από τις μεταφορές με υδρογόνο.

Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η GM, η Honda και η BMW που επενδύουν στην τεχνολογία υδρογόνου, η Toyota και η Hyundai κατέχουν την πρώτη θέση. Με το Mirai, το πρόσφατα λανσαρισμένο Crown και το Nexo, διαθέτουν τα μόνα επιβατικά αυτοκίνητα FCEV στην αγορά, αν και οι μεγάλες εκπτώσεις οδηγούν στην εξαιρετικά περιορισμένη επιτυχία τους, ενώ η μελλοντική ανάπτυξη είναι στάσιμη. Στη Γερμανία, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο δίκτυο υδρογόνου στην Ευρώπη, το 2023 πουλήθηκαν μόνο 238 FCEV, δηλαδή λιγότερα από τρία ανά σταθμό ανεφοδιασμού (88), σύμφωνα με στοιχεία της Marklines. Η Toyota, η οποία χρησιμοποιεί επίσης υδρογόνο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για εξειδικευμένες εφαρμογές όπως οι αγώνες, αναπτύσσει την τεχνολογία νέας γενιάς γύρω από το Hilux. Η κυψέλη καυσίμου της εταιρείας χρησιμοποιείται επίσης από τον τεχνικό της εταίρο, την BMW, η οποία λειτουργεί έναν πιλοτικό στόλο του SUV iX5 Hydrogen ως δοκιμαστική περίπτωση, με κύριο στόχο να προκαλέσει το ενδιαφέρον των πελατών.

Την πορεία της Toyota ακολουθούν η Stellantis και η Renault, προσφέροντας ελαφρά επαγγελματικά οχήματα FCEV που είναι ενταγμένα σε ένα σύνθετο σύστημα, όπου τρίτοι προμηθευτές παρέχουν εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Vauxhall συνεργάζεται με την Ryze, και η Renault έχει συνεργασία με την PlugPower, λύνοντας τουλάχιστον εν μέρει το πρόβλημα της ανεπαρκούς υποδομής που εμποδίζει την υιοθέτηση από τους στόλους.

Έχοντας εγκαινιάσει την ξεχωριστή μάρκα συστημάτων κυψελών καυσίμου HTWO, η Hyundai στοχεύει στην πιο ολιστική προσέγγιση που μπορεί να φανταστεί κανείς, φτάνοντας πέρα από τα οχήματα με την κατασκευή ηλεκτρολυτών μεγαβάτ για την πράσινη παραγωγή υδρογόνου και εστιάζοντας στη μέθοδο «απόβλητα σε υδρογόνο», όπου ο φορέας ενέργειας εξάγεται από οργανικά απόβλητα, ακόμη και από πλαστικό. Το σκεπτικό είναι ότι η πώληση οχημάτων FCEV είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αφθονία πράσινου υδρογόνου.

Η δελεαστική προοπτική της κινητικότητας με υδρογόνο, που υποστηρίζεται από κρατικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως στην Κίνα, τη Νότια Κορέα ή τη Γαλλία, δεν παραλείπει να προσελκύει νεοφυείς επιχειρήσεις. Στη Γαλλία, ο αγώνας της εκκολαπτόμενης αυτοκινητοβιομηχανίας Hopium αντιμετωπίστηκε από την εταιρεία NamX και το HUV της, το οποίο λειτουργεί με κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό το SUV διαθέτει μια στοίβα από κάψουλες ανεφοδιασμού που παραγγέλλονται με ένα συνδρομητικό μοντέλο. Δεν λείπουν οι μοναδικές προτάσεις πώλησης, αλλά παραμένει αμφίβολο αν αυτές μπορούν να ξεπεράσουν την ανάπτυξη πιο αποδοτικών τεχνολογιών μπαταριών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!