Ακριβώς 40 χρόνια συμπληρώνονται από την παρθενική συνύπαρξη του Walter Rohrl, του οδηγού-θρύλου του παγκόσμιου motorsport, με την 924 Carrera GTS Rally, στη μία και μοναδική χρονιά συμμετοχής του Γερμανού άσσου ως επίσημος οδηγός αγώνων της Porsche.
Στις 15 Μαΐου του 1981, η 924 Carrera GTS Rally και ο Walter Rohrl γιορτάζουν μια σημαντική επέτειο καθώς πριν από 40 ακριβώς χρόνια ο οδηγός-θρύλος και ο συνοδηγός του Christian Geistdörfer ανέβηκαν τη ράμπα εκκίνησης του International ADAC Metz Rally πίσω από το τιμόνι του γερμανικού κουπέ με την χαρακτηριστική χρυσαφί-μαύρη απόχρωση στις εξωτερικές του επιφάνειες.
Αυτή ήταν και η μοναδική σεζόν στην οποία ο Walter Rohrl αγωνίστηκε με τα χρώματα της Porsche ως επίσημος οδηγός της αποσπώντας με την 924 Carrera GTS Rally, στα πλαίσια του Γερμανικού Πρωταθλήματος Ράλλυ του 1981, τέσσερις στο σύνολο νίκες.
Στο Metz Rally, τον πρώτο από τους επτά στο σύνολο αγώνες του Walter Rohrl με την 924 Carrera GTS Rally, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν με τον τρόπο που ήθελε η γερμανική ομάδα εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων με το αυτοκίνητο. Ωστόσο, χάρη στις αδιαφιλονίκητες ικανότητές του, το πλήρωμα κατάφερε τελικά να αποσπάσει τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη του αγώνα – στη συνέχεια, ο Walter Rohrl και ο Christian Geistdörfer κέρδισαν το Hessen Rally, με τρεις ακόμη νίκες να ακολουθούν στο Serengeti Safari Rally, στο Anterior Palatinate Rally και στο Baltic Rally.
Με τους Walter Rohrl και Christian Geistdörfer να «μετακομίζουν» στην Opel τον επόμενο χρόνο, η 924 Carrera GTS Rally έδωσε το «παρών» στον τελευταίο της αγώνα στο Boucles de Spa Rally, τον Φεβρουάριο του 1982 – αυτή τη φορά, πίσω από το τιμόνι της βρέθηκε ο Jacky Ickx.
Με τον «παροπλισμό» της 924 Carrera GTS στις 27 Αυγούστου του 1982, όταν και βρήκε περίοπτη θέση στο μουσείο του Γερμανού κατασκευαστή, το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα, στο οποίο είχε «ντυθεί» χάρη στη χορηγία της γαλλικής καπνοβιομηχανίας Gitanes εν όψει της συμμετοχής του στο Ράλλυ Βελγίου, αντικαταστάθηκε με το αρχικό χρυσό-μαύρο που κοσμούνταν από τα λογότυπα της Monnet, της γνωστής εταιρείας κατασκευής κονιάκ.
924 Carrera GTS: Το σημείο αναφοράς
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο βασίστηκε στην «πολιτική» 924 Carrera GTS, η οποία αποτελούσε το 1981 το πιο ακριβό μοντέλο παραγωγής της Porsche με τιμή 110.000 μάρκων.
Η 924 Turbo (Type 931) αποτέλεσε τη βάση για την περαιτέρω εξέλιξη του αυτοκινήτου, με την 924 Carrera GT (Type 937) των 210 ίππων να παρουσιάζεται τον Ιούνιο του 1980 προκειμένου το αυτοκίνητο να πάρει την απαραίτητη πιστοποίηση για τη συμμετοχή του στους αγώνες, στην κατηγορία Group 4. Η πιο δυνατή έκδοση του μοντέλου ήταν η 924 Carrera GTS (Type 939), η οποία απέδιδε 240 ίππους στη βασική εκδοχή του και 270 ίππους στην Clubsport – ντεμπούτο την εποχή εκείνη είχε κάνει και η έκδοση GTR, η οποία απέδιδε 375 ίππους και ήταν αποκλειστικά σχεδιασμένη για αγωνιστική χρήση σε πίστα.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι από τον Φεβρουαρίου έως και τον Απρίλιο του 1981 κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα της 924 Carrera GTS, όλα βαμμένα στο χρώμα Guards Red. Συμπεριλαμβανομένων δε όλων των πρωτοτύπων εξέλιξης, από τη γραμμή παραγωγής της Porsche τον δρόμο της εξόδου είδαν 59 στο σύνολο αντίτυπά της.
Δημιουργώντας την 924 Carrera GTS Rally
Η γέννηση της πρώτης 924 Carrera GTS Rally ολοκληρώθηκε στις 12 Δεκεμβρίου του 1980 αποτελώντας το πέμπτο από τα εννέα πρωτότυπα που κατασκεύασε η Porsche. Ο 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 2,0 λίτρων που κινούσε το αυτοκίνητο ήταν επίσης πρωτότυπος – χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα δεν διαθέτει σειριακό αριθμό παραγωγής – προσφέροντας χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας τις υπηρεσίες του για μία ολόκληρη αγωνιστική σεζόν στην χρυσαφί-μαύρη 924 Carrera GTS Rally.
Σήμερα, μετά τις απαραίτητες ενέργειες αποκατάστασης του αυτοκινήτου, η συγκεκριμένη μονάδα έχει στις… πλάτες της 10.371 χιλιόμετρα.
Τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της αγωνιστικής έκδοσης, σε σχέση με τις απλές 924, περιλάμβαναν ειδικούς προστατευτικούς συνδέσμους στον πίσω άξονα κατασκευασμένους από πλαστικοποιημένο γυαλί, παχύτερες μεταλλικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία του κάρτερ και του κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς και νέο διανομέα καυσίμου, ο οποίος προέρχονταν από τον V8 κινητήρα της 928. Τέλος, το σύστημα ξηρού κάρτερ της 924 Carrera GTS Rally, το οποίο ήταν αρμόδιο για την… ορθή τροφοδοσία του κινητήρα με λάδι, βρισκόταν στο πίσω μέρος του οχήματος με το γέμισμά του να πραγματοποιείται μέσω μιας ειδικής υποδοχής που συναντούσε κανείς δίπλα ακριβώς από την κλειδαριά του χώρου αποσκευών.
Τι δήλωσε ο Walter Rohrl για την 924 Carrera GTS Rally
«Την εποχή εκείνη, όντας οδηγός αυτοκινήτων με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, τα χαρακτηριστικά των υπερτροφοδοτούμενων σε τρέλαιναν. Το turbo lag ήταν τεράστιο! Για να βγεις γρήγορα από τις στροφές, έπρεπε να επιταχύνεις ξανά λίγο πριν από τη στροφή για να διατηρήσεις τις στροφές του κινητήρα ψηλά.
«Ωστόσο το αυτοκίνητο ήταν γρήγορο από την αρχή. Σε πρώτη φάση είχαμε διαθέσιμους περίπου 250 ίππους, αργότερα ακόμα περισσότερους – τα δυνατά όμως σημεία της 924 Carrera GTS Rally ήταν ο τρόπος που την χειριζόσουν και η πρόσφυση, όχι η δύναμή της».
Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια: