Τι νέο αναμένεται να φέρει μαζί της η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan;
Για την Porsche, η Taycan δεν αποτελεί παρά την αρχή του ταξιδιού του Γερμανού κατασκευαστή στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Κι αυτό γιατί μετά το 4θυρο EV και τις εκδόσεις Cross Turismo που ήδη έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σειρά έχει η Macan (2024), το μικρό SUV της Porsche, και αργότερα (2025) η ηλεκτρική 718 Cayman, μαζί με την ξεσκούφωτη αδελφή της, την 718 Boxster, ενώ το εξηλεκτρισμένο δόγμα θα ακολουθήσει και η Panamera (2026) και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας και η «αειθαλής» 911, η οποία αναμένεται να υποδεχτεί ένα υβριδικό σύστημα κίνησης.
Διαβάστε επίσης: Τα 3+1 νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche
Όπως χαρακτηριστικά έχει δηλώσει ο CEO της Porsche – και πλέον επικεφαλής του VW Group – Oliver Blume, στόχος της γερμανικής εταιρείας κατασκευής σπορ αυτοκινήτων είναι οι πωλήσεις της να απαρτίζονται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε ποσοστό 80% με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Επιστρέφοντας στο μικρό SUV EV των Γερμανών, όλα δείχνουν ότι η επίσημη αποκάλυψή του θα πραγματοποιηθεί τελικά μέσα στο 2023 με στόχο η εμπορική του διάθεση να ξεκινήσει όχι νωρίτερα από το 2024. Δομικά, η ηλεκτρική Macan θα «πατά» στη νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που αναπτύχθηκε από κοινού με την Audi προσφέροντας τη βάση για την υιοθέτηση ενός ηλεκτρικού κυκλώματος 800V.
Όπως επιβεβαίωσε στο βρετανικό ειδικό Τύπο ο επικεφαλής του τμήματος κινητήριων μονάδων της Macan, Antoon Janssen, η πιο ισχυρή έκδοση του γερμανικού EV θα έχει απόδοση που θα φτάνει τους 603 ίππους, ενώ η ροπή του θα φτάνει τα 1.000 Nm αξιοποιώντας μια διάταξη με δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες. Χωρίς να έχει ακόμα επιβεβαιωθεί και με δεδομένο ότι η πλατφόρμα PPE υποστηρίζει εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα, η νέα Macan EV είναι πολύ πιθανό να προσφέρεται και σε πιο… ταπεινές από πλευράς απόδοσης εκδόσεις.
Με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να μένει προς ώρας κρυφό, οι έως τώρα διαρροές αναφέρουν ότι η νέα Macan EV προτάσσει μια «σχεδόν ιδανική» κατανομή μαζών που θα ακολουθεί την αναλογία 48/52 εμπρός και πίσω. Όσον αφορά την μπαταρία, οι δύο ηλεκτροκινητήρες της «μεγάλης» Macan EV θα αντλούν ενέργεια από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου με αναλογία 8:1:1 σε νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο και μικτή χωρητικότητα 100 kWh (η ωφέλιμη θα κυμαίνεται από 96 έως 98 kWh). Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V, οι ιδιοκτήτες του Macan EV θα μπορούν να γεμίσουν την μπαταρία σε ταχυφορτιστή αξιοποιώντας τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW.
Όπως αποκάλυψε η Porsche στο InsideEVs, η νέα Macan EV δεν θα διατίθεται με μικρότερη μπαταρία, αλλά ούτε και με μεγαλύτερη, καθώς η τελευταία δεν υποστηρίζεται από την πλατφόρμα PPE. Η αυτονομία που αναμένεται να εξασφαλίζει η «100άρα» μπαταρία προς το παρόν δεν αποκαλύπτεται από τους ιθύνοντες της Porsche. Ωστόσο, οι τελευταίοι δηλώνουν ότι οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία από το 5 έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της σε 25 μόλις λεπτά.
Από εκεί και πέρα, η ηλεκτρική Macan, η οποία θα διατίθεται για δύο χρόνια παράλληλα με τα συμβατικά αδέλφια της, θα εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρονικά εμπλεκόμενο μπλοκέ διαφορικό στο πίσω μέρος, ενώ για αυξημένη ευελιξία το πηδάλιό της θα έχει μεγαλύτερη κατά 15% γωνία διεύθυνσης. Για τον ίδιο λόγο, το «παρών» αναμένεται να δίνει και ένα εξελιγμένο σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο θα είναι σε θέση να στρέφει τους πίσω τροχούς με γωνία έως και 5 μοίρες σε ταχύτητες κάτω των 80 χλμ./ώρα.