X
Κόσμος

Ο NHTSA ερευνά την Tesla για τη δυνατότητα των οδηγών να παίζουν βιντεοπαιχνίδα στα αυτοκίνητά της

Ο NHTSA και οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ βάζουν στο στόχαστρό τους την Tesla και 580.000 οχήματά της, διευρύνοντας πως επηρεάζεται η ασφάλεια που προσφέρουν με δεδομένη τη δυνατότητα που επιτρέπει στους οδηγούς να παίζουν παιχνίδια μέσω της οθόνης αφής του ταμπλό ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση.

Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ δήλωσαν σήμερα ότι ξεκίνησαν μία επίσημη έρευνα ασφάλειας για 580.000 οχήματα της Tesla. Σύμφωνα με την αμερικάνικη υπηρεσία, η έρευνα αυτή πυροδοτήθηκε από την απόφαση της Tesla να επιτρέψει στα οχήματά της τη δυνατότητα αναπαραγωγής παιχνιδιών μέσω της κεντρικής οθόνης.

Η National Highway Traffic Safety Administration δήλωσε ότι η προκαταρκτική αυτή έρευνα αφορά τα μοντέλα Model 3, S και X που κατασκευάστηκαν από το 2017 μέχρι και σήμερα. Σύμφωνα με τον οργανισμό, η συγκεκριμένη δυνατότητα, η οποία αναφέρεται υπό τη σκέπη της ονομασίας Passenger Play «μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού και να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος».

Η NHTSA ξεκαθάρισε ότι «επιβεβαίωσε ότι αυτή η δυνατότητα είναι διαθέσιμη από τον Δεκέμβριο του 2020 σε οχήματα εξοπλισμένα με Passenger Play της Tesla». Πριν από την ημερομηνία αυτή, η λειτουργία «ενεργοποιούνταν μόνο όταν το όχημα βρισκόταν ακινητοποιημένο στη θέση P».

Η NHTSA είπε επίσης ότι «θα αξιολογήσει τις πτυχές της συγκεκριμένης δυνατότητας, συμπεριλαμβανομένης της συχνότητας χρήσης του Passenger Play».

Ο οργανισμός νωρίτερα φέτος είχε επισημάνει ότι η απόσταση προσοχής ευθύνεται για σημαντικό αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ – 3.142 μόνο το 2019.

Οι Times, από τη μεριά τους, ανέφεραν σε ρεπορτάζ τους ότι η Tesla, με πρόσφατη ενημέρωση λογισμικού, πρόσθεσε τρία νέα παιχνίδια (Solitaire, Sky Force Reloaded, The Battle of Polytopia: Moonrise) με τις σχετικές προϊδοποίησεις πριν την ενεργοποίησή τους να αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Το παιχνίδι, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, είναι μόνο για τους επιβάτες». Σε συνέχεια, το σύστημα ζητά επιβεβαίωση, την οποία ωστόσο μπορεί να δώσει ακόμα και οδηγός με το πάτημα ενός ψηφιακού κουμιού.

Το 2013, η NHTSA εξέδωσε οδηγίες για αντίστοιχα συστήματα και παιχνίδια μέσα στο αυτοκίνητο επισημαίνοντας ότι τα τελευταία «πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον οδηγό για να εκτελούν δευτερεύουσες εργασίες που αποσπούν την προσοχή κατά την οδήγηση».

Στις 29 Νοεμβρίου, η Mercedes ανακάλεσε 227 οχήματα στις ΗΠΑ (S 580, EQS 450, EQS 580 και S500) επειδή τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τα οποία εξοπλίζονταν «ενδέχεται να επιτρέπουν την ενεργοποίηση της τηλεόρασης και της οθόνης Διαδικτύου κατά την οδήγηση, προκαλώντας απόσπαση στον οδηγό».

Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι «απόσπαση οδηγού» δεν προκαλούν μόνο οι ως άνω λειρουργίες, αλλά και αυτά καθ’ αυτά τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγγίας των σύγχρονων αυτοκινήτων. Κι αυτό είναι κατι που πρέπει να εξετάσει επίσης η NHTSA – και όχι μόνο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!