Η επιστροφή του κινητήρα Wankel της Mazda φέρνει μαζί της αρκετές αλλαγές, στις οποίες αξίζει να σταθεί κανείς.
Ο κινητήρας Wankel της Mazda επέστρεψε, αν και όχι με τον τρόπο που πολλοί θα ήθελαν. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες εφαρμογές του, ο περιστροφικός κινητήρας των Ιαπώνων δεν χρησιμοποιείται σε κάποιο σπορ αυτοκίνητο, αλλά ως range extender που συνεπικουρεί πλέον το ηλεκτρικό MX-30.
Μία από τις πιο αξιοσημείωτες αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι το καύσιμο εγχέεται τώρα απευθείας στον θάλαμο καύσης, γεγονός που βοηθά στη διατήρησή του στην κύρια περιοχή του τελευταίου και στη βελτίωση της διαδικασίας ψεκασμού. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει επίσης εισαγάγει τη χρήση της επακυκλοφορίας των καυσαερίων, η οποία βοηθά στην απόδοση σε χαμηλά φορτία και στις χαμηλές στροφές.
Επιπλέον, η Mazda χρησιμοποιεί τώρα πλαϊνά περιβλήματα από αλουμίνιο, αντί για σίδηρο, με στόχο την εξοικονόμηση βάρους, ενώ μια κεραμική επίστρωση μειώνει τη φθορά και την τριβή.
Για την περίσταση, ο νέος περιστροφικός κινητήρας των 830 κ.εκ. της Mazda λειτουργεί ως γεννήτρια για την μπαταρία του νέο MX-30 e-Skyactive R-EV, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που στέλνει ισχύ στους τροχούς του οχήματος.
Η Mazda δηλώνει ότι ο περιστροφικός κινητήρας ενσωματώθηκε στο MX-30 λόγω της εντυπωσιακής αναλογίας ισχύος/μεγέθους. Με πλάτος 840 χλστ., διαθέτει ρότορα πλάτους μόλις 76 χλστ. με ακτίνα 120 χλστ. Είναι επίσης 15 κιλά ελαφρύτερος από τον κινητήρα Renesis του Mazda RX-8 και χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό καυσίμου για βελτίωση της απόδοσης και μείωση των εκπομπών.
Σε συνδυασμό, το ρεζερβουάρ καυσίμου των 50 λίτρων και η μπαταρία του MX-30 e-Skyactive R-EV προσφέρουν αυτονομία οδήγησης άνω των 640 χλμ., με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των μόλις 21 g/km.
Το MX-30 e-Skyactive R-EV μπορεί να ταξιδέψει έως και 85 χλμ. με ηλεκτρική ενέργεια, όπως δηλώνει η Mazda, και 110 χλμ. σε αστικό περιβάλλον, τιμές οι οποίες είναι αρκετά μεγαλύτερες σε σχέση με εκείνες που επιτυγχάνουν πολλά plug-in υβριδικά μοντέλα της αγοράς.
Δείτε στη συνέχεια την αναλυτική τεχνική ανάλυση του κινητήρα Wankel που ο υπογράφει ο Jason Fenske από το κανάλι του «Engineering Explained»: