Οι πωλήσεις των ντίζελ αυτοκινήτων στην Ευρώπη ισοφάρισαν εκείνες των αμιγώς ηλεκτρικών, με τα βενζινοκίνητα να βρίσκονται μια ανάσα μπροστά από τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά.
Παρά την πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων τον Μάιο στην Ευρώπη, η πορεία της αγοράς για το σύνολο του πρώτου πενταμήνου του έτους καταγράφει θετικό πρόσημο (+4,6%, 4,6 εκατ. μονάδες) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το μερίδιό τους (βλ. 13,8%) το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, τα υβριδικά-ηλεκτρικά συνέχισαν να επεκτείνουν την παρουσία τους, αυξάνοντας το μερτικό τους από 25% που ήταν το 2023 σε σχεδόν 30%. Το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 48,5%, από 52,1%, αντιπροσωπεύοντας πλέον λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς.
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 12% φτάνοντας τις 114.308 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 12,5%. Το Βέλγιο –τώρα η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο για τα BEV– και η Γαλλία ήταν οι μόνες βασικές αγορές που κατέγραψαν ανάπτυξη, με 44,8% και 5,4%, αντίστοιχα. Αντίθετα, η Γερμανία (-30,6%) και η Ολλανδία (-11,7%) παρουσίασαν σημαντική πτώση τον περασμένο μήνα. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 556.276 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης πτώση 14,7% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές: το Βέλγιο (-36,6%) και τη Γαλλία (-19,4%). Η Γερμανία σημείωσε μέτρια αύξηση 1,7%, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη συνολική αρνητική τάση. Τον Μάιο, τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 6,5% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, με 59.333 πωλήσεις.
Παρά τη συνολική πτώση της αγοράς, τα υβριδικά-ηλεκτρικά (HEV) ήταν το μόνο τμήμα της αγοράς που παρουσίασε ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 16,2% τον Μάιο σε πάνω από 272.568 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτήν την κατηγορία – η Γαλλία (+38,3%), η Ισπανία (+25,4%) και η Ιταλία (+7,4%) – κατέγραψαν σταθερά κέρδη, ενώ η Γερμανία σημείωσε ελαφρά πτώση της τάξης του 0,7%. Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς του HEV σε σχεδόν 30%, από 25% τον Μάιο του 2023.
Οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5,6% αγγίζοντας τις 323.551 μονάδες, με αξιοσημείωτη πτώση σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,3%) και η Ισπανία (-1,8%). Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης 4,1% και 2,1% αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των εν λόγω οχημάτων μειώθηκε από 36,5% σε 35,5% σε σύγκριση με τον Μάιο του προηγούμενου έτους.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ οχημάτων σημείωσε ακόμη πιο απότομη πτώση της τάξης του 11,4% (118.733 μονάδες), αντιπροσωπεύοντας το 13% της αγοράς. Σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-30,5%), η Γαλλία (-24,8%) και η Ισπανία (-15,4%).