Το Nissan Ariya έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση, πραγματοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο το ντεμπούτο του στο εμβληματικό Circuit de Monaco, στην απαστράπτουσα Γαλλική Ριβιέρα.
Το νέο Nissan Ariya πραγματοποίησε την πρώτη μη στατική πρεμιέρα του σε ένα ιδιαίτερα κομψό σκηνικό που για την περίσταση δεν είναι άλλο από το διάσημο σιρκουί του Μονακό.
«Η οδήγηση του Ariya στους δρόμους του Μονακό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δούμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας e-4ORCE. Το Ariya είναι η επιτομή της καινοτομίας της Nissan στην ηλεκτρική κινητικότητα και αυτό το γεγονός σηματοδοτεί μια καθοριστική στιγμή στο επόμενο κεφάλαιο της Nissan για τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Arnaud Charpentier, Περιφερειακός Αντιπρόεδρος Προϊοντικού Σχεδιασμού και Τιμολόγησης της Nissan AMIEO.
Συνδυάζοντας τις επιδόσεις με τις συνδεδεμένες τεχνολογίες, το αμιγώς ηλεκτρικό coupé crossover Nissan Ariya αντικατοπτρίζει με εμβληματικό τρόπο το καινοτόμο και ηλεκτρικό μέλλον της Nissan, όπως χαρακτηριτικά αναφέρει ο Ιάπωνας κατασκευαστής.
Η στρατηγική ηλεκτροκινητικότητας της Nissan βασίζεται στη μεγάλη εμπειρία της στα EVs για πάνω από μια δεκαετία, μεταφέροντας γνώσεις και τεχνολογία μεταξύ του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των εμπορικών της οχημάτων και επιδιώκοντας την καλύτερη δυνατή προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων στους δυνητικούς αγοραστές.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αυτή τη σεζόν, η ομάδα της Nissan Formula E συνδέει έντονα την αγωνιστική δράση της με τα επιβατικά της EVs. Για τον λόγο αυτό, για τη σεζόν 2020/2021, η ομάδα έδωσε στο μονοθέσιο No. 22 το όνομα του Leaf και στο αντίστοιχο No. 23 εκείνο του Ariya.
Nissan Ariya: Οι εκδόσεις
Το νέο Nissan Ariya είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα ισχύος, κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς και δύο τύπους μπαταριών σε σχέση με τη χωρητικότητά τους, ενώ το «παρών» δίνει και μια σπορτίφ έκδοση με την ονομασία Performance. Πιο συγκεκριμένα, η πισωκίνητη έκδοση με την μπαταρία των 65 kWh (η ωφέλιμη χωρητικότητά της είναι 63 kWh) αποδίδει 217 ίππους και εκείνη με την μπαταρία των 90 kWh (η ωφέλιμη χωρητικότητά της είναι 87 kWh), η οποία τροφοδοτείται επίσης από έναν ηλεκτροκινητήρα, 242 ίππους – και στις δύο περιπτώσεις η μέγιστη ροπή ορίζεται στα 300 Nm.
Ο τετρακίνητες εκδόσεις χρησιμοποιούν το ολοκαίνουργιο σύστημα μετάδοσης e-4ORCE της Nissan σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην έκδοση με την μπαταρία των 65 kWh η ισχύς φτάνει τους 258 ίππους και η ροπή στα 560 Nm, ενώ στη μεγαλύτερη των 90 kWh, η απόδοση σκαρφαλώνει στους 306 ίππους και τα 600 Nm. Στην κορυφαία δε έκδοση Performance, η οποία υιοθετεί τον κορυφαία συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα/μπαταρίας, η μέγιστη παρεχόμενη ισχύς φτάνει στους 394 ίππους, με τη ροπή να διατηρείται στα επίπεδα των 600 Nm.
Σύμφωνα με την Nissan, οι πισωκίνητες εκδόσεις είναι σε θέση να εξασφαλίσουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,5 και 7,6 δλ., ενώ οι τετρακίνητες σε 5,9 και 5,7 δλ. – στην Performance ο χρόνος «πέφτει» στην καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή των 5,1 δλ. Σε ότι αφορά την τελική ταχύτητα, οι εκδόσεις με τον «μονό» ηλεκτροκινητήρα περιορίζονται με την αρωγή ηλεκτρονικού κόφτη στα 160 χλμ./ώρα και οι τετρακίνητες στα 200 χλμ./ώρα. Άξιο αναφοράς εδώ είναι το γεγονός ότι το βάρος του νέου Nissan Ariya «κινείται» από 1,8 έως 2,3 τόνους, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας και το «πλήθος» των μονάδων κίνησης που φιλοξενούνται κάτω από τις μεταλλικές του επιφάνειες.
Όπως είναι επόμενο με βάση όλα τα παραπάνω, κάθε έκδοση προσφέρει διαφορετική αυτονομία. Πιο συγκεκριμένα, το Ariya με τον «μονό» ηλεκτροκινητήρα και τη μικρή μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση που φτάνει τα 360 χλμ., ενώ η αντίστοιχη με την «90άρα», τα 500 χλμ. Από εκεί και πέρα, οι δύο τετρακίνητες εκδοχές του μοντέλου προσφέρουν ελευθερία κινήσεων με μια πλήρη φόρτιση της τάξης των 340 και 460 χλμ. αντίστοιχα – η Performance με τη σειρά της δεν υπερβαίνει σε αυτονομία τα 400 χλμ.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα του νέου Nissan Ariya υποστηρίζει ταχεία φόρτιση με μέγιστη ισχύ έως και 130 kW. Όπως ανακοινώθηκε, όλες οι εκδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου με την μπαταρία των 65 kWh θα είναι εξοπλισμένες με φορτιστή 7,4 kW για οικιακή χρήση, ενώ εκείνες με τον συσσωρευτή ενέργειας των 90 kWh με τριφασικό φορτιστή με μέγιστη ισχύ 22 kW. Προς το παρόν, πάντως, η Nissan δεν δημοσιοποιεί στοιχεία που να σχετίζονται με το χρόνο φόρτισης των μπαταριών με τους συγκεκριμένους φορτιστές ή ταχυφορτιστές.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.