Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το C-HR, δεν έπαψε να προκαλεί, και το νέο μοντέλο δε φαίνεται διατεθειμένο να ηρεμήσει.
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει ένα ρηξικέλευθο μοντέλο να ρίχνει τους τόνους όταν έρχεται η ώρα της αντικατάστασης. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει εδώ, καθώς η Toyota παραμένει πιστή σε αυτό που έκανε το πρώτο C-HR τόσο επιτυχημένο. Ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που έκανε πράξη το σλόγκαν: «No more boring cars». Η δραματική, γεμάτη αιχμηρές γραμμές σχεδίασή του θύμιζε περισσότερο ένα σπορ κουπέ απέναντι στο συμβατικό στυλ των περισσότερων C–SUV. Ο αντίκτυπος ήταν άμεσος, με τους περισσότερους από τους μισούς αγοραστές να αναφέρουν το στυλ του αυτοκινήτου ως τον κύριο λόγο για την αγορά του, με αποτέλεσμα να γίνει έτσι το μοντέλο της Toyota που κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις στην προσέλκυση πελατών από άλλες μάρκες.
H δεύτερη γενιά του C-HR, όπως κατέδειξε προ καιρού ο πρωτότυπος «πρόλογός» του, προχωρά ένα βήμα παραπέρα, σε ό,τι αφορά την τόλμη και την προκλητικότητα της εμφάνισης. Αισθητικά, το ιαπωνικό κουπέ SUV βασίζεται στο Prologue concept, με τη σχεδίασή του να έχει αναλάβει το κέντρο European Design Development της Toyota. Γενικά η Γηραιά Ήπειρος εδώ έχει την τιμητική της, αφού η ιδέα για το νέο μοντέλο γεννήθηκε στην Ευρώπη, με γνώμονα τους Ευρωπαίους οδηγούς, και κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ευρώπη, όπου επίσης συναρμολογούνται οι μπαταρίες υψηλής τάσης.
Γεννημένο να προκαλεί το νέο C–HR
Αυτό πάντως που είναι σαφές σε επίπεδο αισθητικής είναι ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα crossover με ακόμα πιο τολμηρή προσέγγιση, μεγαλύτερους τροχούς και μικρότερους προβόλους, κάτι που σύμφωνα με την εταιρεία συνθέτει ένα super–coupe προφίλ με τις diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος και τις κρυμμένες χειρολαβές. Το εμπρός μέρος δανείζεται στοιχεία από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius, απεικονίζοντας αυτό το νέο πρόσωπο που θα έχουν τα SUV (και όχι μόνο) της Toyota.
Το πίσω μέρος καθορίζεται από την πολύ έντονη κλίση στις κολόνες, τους φουσκωμένους θόλους των τροχών και το διπλό σπόιλερ οροφής, αναμφίβολα όμως την παράσταση κλέβει αυτή η νέα στενόμακρη φωτιστική υπογραφή που διατρέχει ολόκληρο το πλάτος. Πέρα από τις στάνταρντ χρωματικές επιλογές, ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει τη δυνατότητα επιλογής μιας νέας διχρωμίας, με το μαύρο χρώμα της οροφής να επεκτείνεται έως τον πίσω προφυλακτήρα και τα φτερά.
Το νέο C-HR έχει μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.830 χλστ. και ύψος 1.564 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει στα 2.640 χλστ. Όπως αναφέραμε παραπάνω, χαρακτηριστικό γνώρισμα των νέων διαστάσεων είναι οι περιορισμένοι πρόβολοι, με τον εμπρός να φτάνει τα 915 χλστ. και τον πίσω τα 805 χλστ.
Στο εσωτερικό του νέου C–HR
Στο νέο εσωτερικό, όλα τα στοιχεία ελέγχου είναι συγκεντρωμένα στο χώρο του οδηγού, ενώ η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και η χαρακτηριστική διαμόρφωση των επιφανειών δίνουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι η καμπίνα τούς αγκαλιάζει, ενισχύοντας το στοιχείο της άνεσης. Το νέο Toyota C-HR θα διατίθεται με το πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect, που περιλαμβάνει (ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου) οθόνη αφής 8 ή 12,3 ιντσών, ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto και δυνατότητα over–the–air ενημερώσεων.
Θα διατίθεται ένα σύστημα ψηφιακού κλειδιού, όπου ο χρήστης χρειάζεται μόνο να έχει το τηλέφωνό του μαζί του για πρόσβαση και εκκίνηση του οχήματος, ενώ μέσω της εφαρμογής MyT θα δίνεται πρόσβαση σε μια γκάμα πληροφοριών, καθώς και δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου λειτουργιών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης του συστήματος κλιματισμού για θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από το ταξίδι.
Το Toyota C-HR είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που επωφελείται από μια επέκταση της λειτουργικότητας του συστήματος ατμοσφαιρικού φωτισμού. Διαθέτει μια ευρεία γκάμα έως και 64 χρωμάτων, ώστε να αντικατοπτρίζει το περιβάλλον της καμπίνας, ακόμα και ανάλογα με την ώρα της ημέρας, όπου 24 αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας(!), ξεκινώντας από ζωηρούς πρωινούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ.
Το σύστημα φωτισμού θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας: όπου οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του Safe Exit Assist θα ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό, που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.
Πλήρως εξηλεκτρισμένο το νέο C–HR
Όπως τα Corolla, Corolla Cross και Prius, έτσι και το C-HR βασίζεται στη μεσαία πλατφόρμα GA-C της Toyota, στην οποία πρωτοστατούν τα υβριδικά συστήματα κίνησης πέμπτης γενιάς. Η γκάμα περιλαμβάνει δύο αυτοφορτιζόμενα συστήματα, Hybrid 140 και Hybrid 200, καθώς και ένα επαναφορτιζόμενο σύνολο Plug-In Hybrid 220.
Το πρώτο, που γνωρίσαμε στη νέα Corolla, βασίζεται στον κινητήρα των 1,8 λίτρων και αποδίδει 140 ίππους συνδυαστικά. Το δεύτερο το γνωρίσαμε στην Corolla Cross και βασίζεται στον 2λιτρο κινητήρα, αποδίδει 198 ίππους και θα διατίθεται, εκτός από τη στάνταρντ προσθιοκίνητη έκδοση και σε τετρακίνητη παραλλαγή, με την προσθήκη ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ στο πίσω διαφορικό.
Tο νέο C-HR, όμως, δεν αρκείται σε αυτά, καθώς θα προσφέρεται και σε μια ακόμα δυνατότερη έκδοση 223 ίππων, η οποία βασίζεται στο plug in σύστημα κίνησης του νέου Prius, επίσης με 2λιτρο κινητήρα και εκπομπές CO2 19 γρ./χλμ. Η μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 66 χλμ., ενώ το σύστημα ανάκτησης Regenaration Boost διαθέτει τρεις βαθμίδες λειτουργίας. Επίσης, η συγκεκριμένη έκδοση θα μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης, προκειμένου να ρυθμίζει αυτόματα το προφίλ οδήγησης, για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, αναγνωρίζοντας τις καλύτερες ευκαιρίες για επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής.
Αυτή η έκδοση προσφέρει, όπως είναι φυσικό, τις καλύτερες επιδόσεις στην γκάμα του νέου C-HR, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,4 δλ. Η έκδοση Hybrid 200 έχει την ίδια τελική ταχύτητα και χρόνο επιτάχυνσης 8,1 δλ. (7,9 δλ. χρειάζεται η τετρακίνητη παραλλαγή), ενώ η μικρότερη Hybrid 180 έχει τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα και χρόνο επιτάχυνσης 9,9 δλ.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στον περιορισμό του βάρους, όπου αξιοποιείται σε μεγάλο ποσοστό χάλυβας υψηλής αντοχής, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί και νέες τεχνικές συγκόλλησης. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της σταθερής πανοραμικής οροφής, η οποία διαθέτει επιστρώσεις ειδικών υλικών για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας σε ηλιόλουστο καλοκαιρινό καιρό. Έτσι, αποφεύγεται η ανάγκη για συμβατικό σκίαστρο, εξοικονομώντας 5 κιλά βάρους, βελτιώνοντας παράλληλα το χώρο για το κεφάλι κατά 3 εκ.
Η ανάρτηση (αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης έχουν επανασχεδιαστεί και ρυθμιστεί με στόχο μια αντάξια της εμφάνισης οδική συμπεριφορά, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το νέο C–HR μπορεί να εφοδιαστεί με τροχούς διαμέτρου έως και 20 ιντσών.
Όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota C-HR θα εξοπλίζονται με την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης, του Toyota Safety Sense, τα οποία βασίζονται σε έναν αποτελεσματικότερο συνδυασμό ραντάρ και κάμερας, των οποίων η εμβέλεια και η λειτουργικότητα έχουν επεκταθεί. Σε αυτήν τη σουίτα συμπεριλαμβάνονται χαρακτηριστικά όπως τα: Lane Change Assist με Front Cross Traffic Alert, Κάμερα Παρακολούθησης Οδηγού (Driver Monitor Camera) που ενισχύει την απόδοση του EDSS, Αυτόματο Σύστημα Μεγάλης Σκάλας Φώτων (Automatic High-Beam System) με έλεγχο της κάμερας για την προσαρμογή της κατανομής του φωτός και hands-free οδήγηση για αυτόματη παρακολούθηση του προπορευόμενου οχήματος σε μποτιλιάρισμα με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις.
Στις νέες προσθήκες θα ξεχωρίσουμε τη λειτουργία Acceleration Suppression, που επιβραδύνει κάθε ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Επίσης, το νέο Proactive Driving Assist (PDA), όπως είδαμε πρόσφατα στη δοκιμή της νέας Corolla, εκτελεί χρέη συστήματος της ενέργειας πέδησης και λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή. Παρέχει επίσης Υποβοήθηση Διεύθυνσης (Steering Assist), που αναγνωρίζει μια επερχόμενη στροφή για να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει πιο ομαλά και σταθερά.
Οι παραγγελίες για το νέο Toyota C-HR για τη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου, με τις πρώτες παραδόσεις πελατών να πραγματοποιούνται στο τέλος του έτους. Μάλιστα, το νέο Toyota C-HR θα ξεκινήσει την καριέρα του με δύο ειδικές εκδόσεις λανσαρίσματος, με την ονομασία «Premiere Edition». Ειδικά στοιχεία στην εμφάνιση και πλουσιότερος εξοπλισμός θα συνοδεύουν τις GR Sport Premiere Edition και τη High Premiere Edition.