X
Κόσμος

Νέο Opel Astra: Μια νέα εποχή ξεπροβάλει

Με την Bold & Pure σχεδιαστική ταυτότητα, το προηγμένο Pure Panel στο εσωτερικό και μια πολυσχιδή γκάμα τεχνολογιών και κινητήριων συνόλων που τώρα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, το νέο Opel Astra έρχεται να δώσει μια νέα πνοή στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων.

Το Opel Astra είναι ένα μοντέλο με τεράστια ιστορία και απήχηση ανά τον κόσμο, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις, το οποίο σήμερα γυρίζει μία ακόμα σημαντική σελίδα στην 30χρονη πορεία του.

Η νέα, έκτη γενιά του συμπαγούς best-seller της Opel καταφέρνει να κλέβει από την πρώτη κιόλας ματιά την παράσταση αποτελώντας ένα πραγματικό κόσμημα σε τέσσερις τροχούς. Πρωτίστως χάρη στην Bold & Pure σχεδιαστική του ταυτότητα, η οποία διανθίζεται από το Opel Vizor, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel στο εσωτερικό και κορυφαίες τεχνολογίες όπως η τελευταία έκδοση του συστήματος φωτισμού adaptive Intelli-Lux LED Pixel Light.

Αποτελώντας μια ξεκάθαρη σχεδιαστική δήλωση για τη μάρκα, το νέο Opel Astra είναι ακόμα πιο δυναμικό, ξεχωρίζοντας για τις μινιμαλιστικές και καθαρές γραμμές του στις εξωτερικές επιφάνειες. Κάθε τι το περιττό, απλά, λάμπει δια της απουσίας του, προτάσσοντας, με τις εξωτερικές επιφάνειες να προτάσσουν πριν από ο,τιδήποτε άλλο, το νέο «πρόσωπο» της εταιρείας: το Opel Vizor.

Το νέο Opel Astra έχει  συμπαγείς διατάσεις με μήκος 4.374 χλτ. και πλάτος 1.860 χλστ.. Η διαφορά μήκους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι μόλις 4 χλστ., ενώ την ίδια στιγμή το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 13 χλστ. φτάνοντας στα 2.675 χλστ. Αυτό το μέγεθος αμαξώματος με τις μυώδεις γραμμές και την επιβλητική παρουσία εξασφαλίζει έναν πρακτικό χώρο αποσκευών με προσαρμοζόμενο πάτωμα και μέγιστη χωρητικότητα έως 1.250 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Ξεχωριστό και προηγμένο εσωτερικό

Με το πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel, τα αναλογικά όργανα αποτελούν παρελθόν στο εσωτερικό του νέου Astra. Στη θέση των απερχόμενων, μία νέα διεπαφή με ευανάγνωστα και μοντέρνα γραφικά προσφέρει μία πιο διαισθητική και χωρίς περιττά στοιχεία εμπειρία. Ως εκ τούτου,, οι επιβάτες μπορούν να διαχειρίζονται τις λειτουργίες του νέου Opel Astra μέσω μεγάλων οθονών αφής, όπως σε ένα smartphone.

Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Opel έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην εργονομία και τη λειτουργικότητα ώστε να διασφαλίσουν ότι ο οδηγός λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες έχοντας στη διάθεσή του όλες τις επιλογές, χωρίς επιβάρυνση με περιττά δεδομένα ή λειτουργίες. Επιπλέον, βασικές ρυθμίσεις όπως ο έλεγχος κλιματισμού εξακολουθούν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών και μπουτόν.

Την ίδια στιγμή, τα καθίσματα εξασφαλίζουν κορυφαία επίπεδα άνεσης, με τα εμπρός να διαθέτουν πιστοποίηση AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V.”). Ο οδηγός υποστηρίζεται ιδανικά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως είναι το head-up display, το ημιαυτόματο IntelliDrive 2.0 που ενσωματώνει όλες τις κάμερες και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου με συνδεσιμότητα e-horizon και η κάμερα 360 μοιρών Intelli-Vision.

Κινητήρες για όλες τις απαιτήσεις

Στόχος των ανθρώπων της Opel ήταν το νέο Astra να ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις και ανάγκες σε επίπεδο κινητήριων συνόλων. Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, το συμπαγές μοντέλο ενσωματώνει στη φαρέτρα του εναλλακτικά συστήματα κίνησης, με αποτέλεσμα το νέο Astra να είναι το πρώτο μοντέλο της Opel που σύντομα θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ αμιγούς ηλεκτροκίνησης, από το 2023, plug-in υβριδικής τεχνολογίας και κινητήρων εσωτερικής καύσης ήδη από σήμερα.

Η γκάμα του νέου Opel Astra περιλαμβάνει πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων. Σε ότι αφορά τους βενζινοκινητήρες, την αφετηρία συνθέτει ο προηγμένος 1.200άρης κινητήρας της εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 110 ή 130 ίππους. Στο στρατόπεδο της πετρελαιοκίνησης, η Opel προσφέρει τον προηγμένο και καταξιωμένο diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους. Η πρώτη plug-in υβριδική έκδοση συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και έναν προηγμένο πετρελαιοκινητήρα αποδίδοντας συνολικά 180 ίππους, ενώ σύντομα οι επιλογές θα πληθύνουν με την προσθήκη μια δεύτερης εξηλεκτρισμένης έκδοσης με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης, με απόδοση 225 ίππους.

Οδική συμπεριφορά που ξεχωρίζει

Το νέο Opel Astra βασίζεται στην τρίτη γενιά της multi-energy πλατφόρμας EMP2, η οποία ενσωματώνει σε καίρια σημεία της το προηγμένο τεχνολογικό και κατασκευαστικό DNA της εταιρείας από το Russelsheim. Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση απαρτίζεται από μια διάταξη με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ βελτιωμένη κατά 14% εμφανίζεται η συνολική ακαμψία του πλαισίου.

Όλα τα παραπάνω εγγυώνται μία συμπεριφορά στο δρόμο που εμπνέει απόλυτη ασφάλεια, ενώ την ίδια στιγμή είναι δυναμική εμπνέοντας σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον οδηγό και ξεχωρίζοντας σε σχέση με τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα σε επίπεδο άνεσης αλλά και απόκρισης.

Με περισσότερα από 30 χρόνια ιστορίας

Όταν το Astra F γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του το 1991, ήταν μία εποχή μεγάλων αλλαγών, αποκτώντας όχι μόνο ένα νέο όνομα αλλά και πληθώρα νέων συστημάτων ασφαλείας. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, διέθετε πολύ περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, έχοντας παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις. Επίσης, έδινε μεγάλη έμφαση στην περιβαλλοντική συμβατότητα διαθέτοντας πολλά μέρη από ανακυκλωμένα υλικά. Οι αγοραστές μπορούσαν αρχικά να επιλέξουν ανάμεσα σε 5 βενζινοκινητήρες και έναν ντίζελ, με τις 4κύλινδρες μονάδες να διαθέτουν όλες προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Ενώ οι βενζινοκινητήρες των 1,4, 1,6, 1,8 και 2,0 λίτρων ήταν εφοδιασμένοι με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα, ο 1.700άρης διέθετε ένα νέο, οξειδωτικό καταλύτη.

Η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε το Astra G με τη βοήθεια της ταινίας Jurassic Park. Αυτό δε σημαίνει ότι το μοντέλο κλωνοποιήθηκε από το DNA ενός δεινόσαυρου. Το αντίθετο μάλιστα: οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν ένα πρόγραμμα σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAD) με την ονομασία ALIAS που αρχικά είχε αναπτυχθεί για ταινίες κινουμένων σχεδίων – το λογισμικό επέτρεψε στην ομάδα να εργαστεί πάνω στο νέο μοντέλο σε ένα εικονικό, τρισδιάστατο περιβάλλον.

Το Astra H έκανε επίσης θραύση, αντίστοιχη ενός blockbuster, το 2003. Κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας του μοντέλου της τρίτης γενιάς στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA), το έγκυρο Γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου auto motor und sport ρώτησε τους αναγνώστες ποιο από τα συμπαγή μοντέλα του Σαλονιού τους άρεσε περισσότερο. Το νέο Opel αναδείχτηκε νικητής με συντριπτικό ποσοστό, συγκεντρώνοντας το 52% των ψήφων.

Με την τέταρτη γενιά η Opel παρέλειψε το γράμμα “I” για να αποφύγει τη σύγχυση με τον αριθμό “1”. Επομένως, ήταν το Astra J το μοντέλο που το 2009 απέκτησε προηγμένες τεχνολογίες από το Opel Insignia, και τις εισήγαγε στη συμπαγή κατηγορία για πρώτη φορά. Χάρη στους προβολείς AFL+, το Astra μπορούσε να βλέπει μετά τις στροφές, ενώ η εμπρός κάμερα Opel Eye όχι μόνον αναγνώριζε πινακίδες σήμανσης ΚΟΚ, αλλά μπορούσε να προειδοποιεί επίσης τους οδηγούς εάν κινδύνευαν να παρεκκλίνουν από τη λωρίδα τους.

Συνεχίζοντας τη μακροχρόνια παράδοση, το Astra K ξεχώριζε επίσης με την τεχνολογία φωτισμού του. Το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016« ήταν το πρώτο που εισήγαγε στη συμπαγή κατηγορία προσαρμοζόμενους προβολείς Intelli-Lux LED matrix – που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα πολυτελών και premium μοντέλων από ανώτερες κατηγορίες. Επιπλέον, το Astra K για μία φορά ακόμα εκπλήρωνε την υπόσχεσή του στον τομέα της ευεξίας με την εισαγωγή εργονομικών εμπρός καθισμάτων πιστοποιημένων από το AGR (Aktion Gesunder Rücken/Καμπάνια για Πιο Υγιή Πλάτη).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!