Πρόκειται για την ταχύτερη έκδοση στην ιστορία του βρετανικού μοντέλου με πινακίδες κυκλοφορίας για χρήση σε δημόσιο δρόμο.
Το αίμα νερό δεν γίνεται. Έτσι, θέλοντας να τιμήσει την πλούσια αγωνιστική της παράδοση και την επέτειο των 60 χρόνων του μοντέλου, αλλά και να αναδείξει παράλληλα τις τεχνολογικές δυνατότητες της μάρκας και του ομίλου εν γένει στον οποίο εσωκλείεται (λέγε με BMW Group), η MINI παρουσιάζει σήμερα στο Λ. Άντζελες των ΗΠΑ την έκδοση John Cooper Works GP – ένα αυτοκίνητο με αγωνιστικά γονίδια και επιρροές, το οποίο θα παραχθεί σε μόλις 3.000 αντίτυπα.
Πέρα από στόχους και… προθέσεις, εδώ έχουμε να κάνουμε με την πιο σκληροπυρηνική έκδοση του βρετανικού μοντέλου που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα για χρήση σε δημόσιο δρόμο. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, οι Βρετανοί, σε αγαστή συνεργασία με τα… αφεντικά τους από το Μόναχο, εγκατέστησαν κάτω από το εμπρός καπό του John Cooper Works GP έναν 2λιτρο και 4κύλινδρο ασφαλώς κινητήρα της γενιάς TwinPower Turbo, με «ενδυναμωμένο» σύστημα αναπνοής, λίπανσης και ψύξης και διαφορετικούς εκκεντροφόρους και πιστόνια, που αποδίδει ονομαστική ισχύ 306 ίππων (σ.σ.: 75 επιπλέον σε σχέση με το John Cooper Works) από τις 5.000 έως και τις 6.250 σ.α.λ. και ροπή 450 Nm από τις 1.750 έως και τις 4.500 σ.α.λ.
Η σχέση συμπίεσης του κινητήρα έχει μειωθεί από 10,2 σε 9,5, ενώ διαφορετικό είναι και το σύστημα εισαγωγής αέρα. Επεμβάσεις έχουν γίνει και στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, με τα μπεκ να ψεκάζουν με πίεση έως και 350 bar. Από εκεί και πέρα, η κίνηση περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς με την αρωγή ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού κι ενός 8τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων της γενιάς Steptronic με μετατροπέα ροπής, εξασφαλίζοντας καταιγιστικές επιδόσεις – όπως είναι λόγου χάρη τα 5,2 δλ. που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της δοκιμασίας «0-100» και τα 265 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας.
Από εκεί και πέρα, στον τομέα των αναρτήσεων η MINI χαμήλωσε το ύψος τους κατά 10 χλστ. σε σχέση με το John Cooper Works, ενώ διευρυμένα σε απευθείας σύγκριση με το τελευταίο είναι και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω. Επίσης, διαφορετικό είναι και το κάμπερ των τροχών – πέραν ασφαλώς των ρυθμίσεων ελατηρίων και αμορτισέρ και του set-up των αντιστρεπτικών δοκών. Την ίδια στιγμή, η έδραση των βραχιόνων της πίσω ανάρτησης είναι αναθεωρημένη, όπως και οι βάσεις του κινητήρα, οι οποίες είναι πιο «σκληροπυρηνικές» ως προς τη σκληρότητά τους. Τέλος, στα φρένα του αυτοκινήτου συναντά κανείς 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω, ενώ εμπρός οι αλουμινένιες για την περίσταση δαγκάνες συνεργάζονται με δίσκους 360×30 χλστ.
Οπτικά, τα πάντα είναι σχεδιασμένα ώστε να «δηλώνουν» τις διαθέσεις της κατασκευής εξυπηρετώντας συγχρόνως και λειτουργικούς σκοπούς. Η πρώτη και βασικότερη παρατήρηση – πέραν της μεγάλης πίσω αεροτομής και του εντυπωσιακού γκρι χρωματισμού των εξωτερικών επιφανειών, που είναι και ο μοναδικός που διατίθεται – αφορά στις τονισμένες, ελέω μεγαλύτερων μετατροχίων, αψίδες των τροχών και στα ειδικά πρόσθετα που διαθέτουν, τα οποία είναι κατασκευασμένα από συνθετικό υλικό. Στη δε καμπίνα, το στοιχείο που μαγνητίζει το βλέμμα είναι η απουσία ηχομόνωσης και πίσω καθισμάτων, αλλά και η… παρουσία μιας οπίσθιας μπάρας χρώματος πορτοκαλί που έρχεται και αυτή με τη σειρά της να ενισχύσει την ακαμψία της κατασκευής. Από εκεί και πέρα, κατόπιν παραγγελίας το John Cooper Works GP μπορεί να εξοπλιστεί με αυτόματο κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης Connected Navigation Plus._Χ.Α.