Η Honda αποκάλυψε σήμερα το νέο Jazz, το οποίο θα προσφέρεται στην Ευρώπη αποκλειστικά με υβριδική βενζινοκίνητη έκδοση.
Η Honda αποκάλυψε το νέο Jazz στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο έχοντας ως κεντρικό «μήνυμα» τη διάθεσή του στους αγοραστές της Ευρώπης αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση δύο κινητήρων. Σύμφωνα με τoυς Ιάπωνες – οι οποίοι προς το παρόν δεν ανακοινώνουν τα ακριβή στοιχεία του «διττού» συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου που θα «στηρίζεται», ωστόσο, σε εκείνο του CR-V Hybrid – το δημοφιλές της hatchback στην κατηγορία Β συνδυάζει κορυφαία άνεση και ευρυχωρία, για τα οποία φημίζεται το μοντέλο, με μία αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και προηγμένα χαρακτηριστικά τεχνολογίας και ασφάλειας.
Στις επίσημες ανακοινώσεις του το εργοστάσιο αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το νέο Jazz – το πρώτο από τα 6 εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Honda που θα δουν το φως της δημοσιότητας τους προσεχείς 36 μήνες – θα επιταχύνει την πορεία της Honda για την επίτευξη του στόχου της για εξηλεκτρισμό της ευρωπαϊκής της γκάμας μέχρι το 2022. Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα γενιά Jazz θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της Honda που θα φέρει το νέο σήμα «e:HEV» και συνάμα το πρώτο δείγμα γραφής του διακριτικού τίτλου «Honda e:Technology» που θα αναγράφεται σε όλα τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα της μάρκας.
Για πρώτη φορά, το νέο Jazz θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τη «συμβατική» και την Crosstar, που σχεδιάστηκε για να προσελκύσει τους οπαδούς των crossover. Η νέα έκδοση Crosstar θα υιοθετεί το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης και τα ίδια χαρακτηριστικά εσωτερικού με το στάνταρ μοντέλο, αλλά θα έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ιδιαίτερα σχεδιαστικά γνωρίσματα στο εμπρός μέρος, αδιάβροχη επένδυση καθισμάτων και ενσωματωμένες ράγες οροφής.
Η επόμενη γενιά του μοντέλου έχει εξελίξει την άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα ενός όγκου του Jazz. Η απέριττη, καθαρή σχεδιαστική φιλοσοφία που θα προσδιορίζει την ταυτότητα των μελλοντικών μοντέλων Honda ακολουθεί τις βασικές λειτουργικές και στιλιστικές αρχές που πρωτοείδαμε στο Honda e. Χάρη στις νέες δομικές αναβαθμίσεις σε σχέση με το παρελθόν (βλ. καλύτερη στρεπτική ακαμψία), η κολόνα Α είναι μισή σε πλάτος συγκριτικά με αυτή του προηγούμενου μοντέλου, βελτιώνοντας την ορατότητα προς τα εμπρός.
Στο εσωτερικό, που θυμίζει αρκετά εκείνο του Honda e, η νέα γενιά των συστημάτων συνδεσιμότητας – πλέον και με WiFi hotspot – διασφαλίζουν ότι οι επιβάτες μπορούν να παραμένουν πάντα on-line στην καθημερινότητά τους. Η νέα διεπαφή με οθόνη αφής LCD υιοθετεί τη φιλοσοφία λειτουργίας ενός smartphone, με έλεγχο μέσω χειρονομιών (swipe) για την αναζήτηση πρόσφατων εφαρμογών και media lists. Στην ολοκληρωμένη γκάμα εφαρμογών μπορεί να προστεθεί το «smartphone mirroring», μέσω ενσωματωμένου Android Auto και Apple CarPlay, που διατίθεται για κατόχους Jazz μέσω ασύρματης σύνδεσης για πρώτη φορά.
Τα νέα, φαρδύτερα και καλύτερης στήριξης εμπρός καθίσματα περιλαμβάνουν ειδικά μαξιλάρια στήριξης, αντικαθιστώντας το προηγούμενο σύστημα με ελατήρια, για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια. Η βελτιωμένη σχεδίαση των πίσω καθισμάτων και η πιο παχιά επένδυση αυξάνουν επίσης την άνεση για τους πίσω επιβάτες. Από εκεί και πέρα, το νέο Jazz διατηρεί τα κορυφαία επίπεδα ευρυχωρίας που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων γενιών, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος κίνησης στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα. Το μυστικό για τη μεγιστοποίηση του χώρου στην καμπίνα είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο το πλαισίου, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, που είναι μοναδικό στην κατηγορία. Με τον τρόπο αυτό, το Jazz διατηρεί τα «ευέλικτα» πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα να ανασηκώνονται και να αναδιπλώνονται ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία.
Ολοκληρώνοντας το ισχυρό «πακέτο» του νέου Jazz, η Honda προσφέρει μια πλήρη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού. Το πεδίο εφαρμογών της τεχνολογίας Honda Sensing έχει αυξηθεί με τη χρήση μιας νέας πιο ευρυγώνιας κάμερας υψηλότερης ευκρίνειας, που αντικαθιστά το προηγούμενο σύστημα. Αυτό επιτρέπει τη βελτιωμένη αναγνώριση του περιβάλλοντος χώρου, συμπεριλαμβανομένων των ορίων των δρόμων χωρίς κράσπεδα ή άλλες σημάνσεις στο πλάι. Το Collision Mitigation Brake System (CMBS) έχει αναβαθμιστεί με λειτουργία νύχτας για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών ενώ τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα εισερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου. Το νέο σύστημα κάμερας επιτρέπει επίσης στο Adaptive Cruise Control (ACC) να ακολουθεί την κυκλοφορία με χαμηλές ταχύτητες σε ένα μποτιλιάρισμα και χρησιμοποιεί το Lane Keep Assist σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους – αλλά και σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων – για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια σε περισσότερες περιπτώσεις._Χ.Α.