Δυνατότερο από ποτέ, το νέο Ford Fiesta ST παραμένει ένα ποθητό hot-hatch και στη νεότερη εκδοχή του, υποσχόμενο ευχρηστία στην καθημερινή χρήση και άφθονες δόσεις αδρεναλίνης με το δεξί πόδι στο πάτωμα.
Διατηρώντας στο ακέραιο την επιτυχημένη συνταγή του προκατόχου του, το νέο Ford Fiesta ST συνεχίζει με επιτυχία μια παράδοση ετών και με ανανεωμένη πλέον σχεδίαση και περισσότερες τεχνολογίες ρίχνεται με ακόμα περισσότερες αξιώσεις στην αρένα των «καυτών» χάτσμπακ της κατηγορίας Β.
Η «υπογραφή» της Ford Performance είναι κάτι παραπάνω από διακριτή όχι μόνο στα μηχανικά μέρη αλλά και στην εμφάνιση -εντός και εκτός- του νέου Fiesta ST. Το hot-hatch της Ford υπόσχεται μία αναβαθμισμένη εμπειρία στον τομέα του σχεδιασμού προτάσσοντας νέους προβολείς Matrix LED και μια σειρά από σπορ σχεδιαστικές λεπτομέρειες, στις οποίες περιλαμβάνεται μία νέα εμπρός μάσκα Chrystaline Grey και η εντυπωσιακή εξωτερική βαφή Mean Green.
Η φρέσκια εξωτερική σχεδίαση περιλαμβάνει μία πιο επιθετική εμπρόσθια όψη με άνω και κάτω μάσκες κυψελοειδούς σχεδίασης, δίπλα στους μεγάλους κάτω πλαϊνούς αεραγωγούς. Η άνω μάσκα και οι πλαϊνοί αεραγωγοί του Fiesta ST διακρίνονται από το χαρακτηριστικό φινίρισμα τους, ενώ το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο σπόιλερ, οι πλαϊνές ποδιές, η αεροτομή οροφής και ο πίσω διαχύτης είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, δίνοντας τον τόνο για τις σπορ καταβολές και διαθέσεις του. Την ίδια στιγμή, οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών στην έκδοση ST2, και εκείνες των 18 ιντσών στην ST3, έχουν σκούρο μαύρο φινίρισμα (Magnetite).
Στο κόκπιτ του νέου Ford Fiesta ST
Η πολεμική αύρα, διανθισμένη για την περίσταση με πρωτότυπα στιλιστικά στοιχεία, πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαία ποιότητα κατασκευής, απαντάται και στο εσωτερικό. Εδώ, τα νέα καθίσματα που για μια ακόμα φορά φέρουν την υπογραφή της Ford Performance έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρέχουν ακόμα καλύτερη στήριξη στους οδηγούς κατά τη σπορ οδήγηση, αλλά και άνεση στο δρόμο. Από εκεί και πέρα, το ενσωματωμένο προσκέφαλο και η δυνατότητα ρύθμισης σε 14 κατευθύνσεις, συμβάλλουν καθοριστικά στην ανεύρεση της τέλειας θέσης οδήγησης, ανεξάρτητα από το σωματότυπο του κάθε οδηγού.
Ξεχωριστές πινελιές στα καθίσματα είναι η κοντράστ κόκκινη ραφή και η επένδυση Sensico, που προσφέρουν μία αίσθηση πολυτέλειας, ενώ το «παρών» δίνει και ένα σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και κόκκινες λεπτομέρειες, που τονίζουν σε συνδυασμό το σπορ χαρακτήρα της καμπίνας.
Ford Fiesta ST: Ακόμα πιο «ψυχωμένο» χάρη στον βελτιωμένο κινητήρα EcoBoost
Η Ford διατήρησε τον επιτυχημένο και απόλυτα δοκιμασμένο στην πράξη 1.5L EcoBoost κινητήρα «εμπλουτίζοντας» του με βελτιώσεις που ενισχύουν την απόδοση και εν γένει το σπορ DNA της κατασκευής, χωρίς μάλιστα επιβαρύνσεις σε θέματα που άπτονται της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Τουναντίον, μάλιστα. Για την περίσταση το 3κύλινδρο διαμάντι της μπλε οβάλ εταιρείας προσφέρει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, αποδίδοντας ισχύ 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή αυξημένη κατά 10% σε σχέση με το παρελθόν – και συγκεκριμένα από 290 Nm σε 320 Nm, τα οποία αποδίδονται σταθερά από τις 1.600 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.
Οι κορυφαίες επιδόσεις αποτελούν τη μια πτυχή της σπορ υπόστασης του νέου Fiesta ST. Η άλλη αφορά τα απαράμιλλα σπορτίφ χαρακτηριστικά του στο δρόμο, ως απόρροια της χρήσης των πατενταρισμένων ελατηρίων κατανομής φορτίων της Ford που κατασκευάζονται μέσω ψυχρής μορφοποίησης και συνδυάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Tenneco, τα οποία διασφαλίζουν στο Fiesta ST ταχύτατες εισόδους στις στροφές και άριστο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος. Εδώ, τον δικό του ρόλο διαδραματίζει και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife, που με τη σειρά του προσφέρει αυξημένη πρόσφυση και ευελιξία στις στροφές.
Πανταχού παρόντα είναι και τα προφίλ οδήγησης Normal και Sport, ενώ νέο είναι πλέον το drive mode με την ονομασία Track, αντί του Eco που συναντάμε στις απλές εκδόσεις του νέου Fiesta, το οποίο απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ρυθμίζει το ESC για μεγαλύτερα γλιστρήματα για οδήγηση στην πίστα. Χάρη σε αυτά ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να παραμετροποιήσει το χαρακτήρα επιμέρους στοιχείων του νέου Fiesta ST – από την απόκριση του κινητήρα και την ηχητική του απόδοση, έως την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.