Οι Stellantis και CATL δημιουργούν μέσα από μια κοινή επένδυση άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στην Ισπανία.
Η νέα αυτή μονάδα παραγωγής μπαταριών των CATL και Stellantis θα δημιουργηθεί δίπλα στο υφιστάμενο εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων της τελευταίας που βρίσκεται στη Σαραγόσα της Ισπανίας.
Η έναρξη των λειτουργιών της αναμένεται το αργότερο έως τα τέλη του 2026 κατασκευάζοντας αρχικά μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου – γνωστές και ως LFP.
Η παραγωγική δυναμική της εν λόγω μονάδας που θα κοστίσει 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ, θα μπορούσε να φτάσει ετησίως έως και τις 50 GWh, ανάλογα με την ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αναφέρει χαρακτηριστικά η Stellantis στις σημερινές επίσημες ανακοινώσεις της.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Stellantis, είναι πλέον σαφές ότι στρέφονται στις φθηνότερες μπαταρίες LFP σε μια προσπάθεια να συγκρατήσουν το κόστος των σύγχρονων EV τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Stellantis αποτελεί επίσης τον μεγαλύτερο επενδυτή στην κοινοπραξία κατασκευής μπαταριών ACC, στη οποία συμμετέχουν τόσο η Mercedes όσο και η γαλλική εταιρεία ToatalEnergies.
Η ACC ξεκίνησε την παραγωγή μπαταριών σε ένα νέο εργοστάσιο στη Γαλλία, ενώ η ανάπτυξη δύο ακόμα μονάδων, σε Ιταλία και Γερμανία, έχει προς ώρας σταματήσει λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Από τη μεριά της, η κινεζική CATL διαθέτει δύο εργοστάσια κατασκευής μπαταριών σε Γερμανία και Ουγγαρία που είναι ήδη σε λειτουργία.
Και όλα αυτά, υπό το φώς της αίτησης πτώχευσης που κατέθεσε πρόσφατα η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt.