Το 5θυρο καυτό χάτσμπακ της Audi αποκτά τον κινητήρα του TT RS και μαζί με αυτόν τους 400 ίππους του.
Ακολουθώντας πιστά τα χνάρια της 4θυρης παραλλαγής του μοντέλου που είδαμε για πρώτη φορά τοπερασμένο φθινόπωρο στο Παρίσι, η Audi προικίζει και την 5θυρη εκδοχή του κορυφαίου A3 με τον 5κύλινδρο TFSI κινητήρα τούρμπο των 2,5 λίτρων του γερμανικού Ομίλου, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 400 ίππους (33 επιπλέον απ’ ότι ο απερχόμενος) και 480 Nm ροπής σταθερά από τις 1.750 έως και τις 5.850 σ.α.λ. Σε σχέση με τον προηγούμενο, είναι πιο ελαφρύς κατά 33 κιλά, χάρη στον αλουμινένιο πλέον στροφαλοθάλαμο, διαθέτοντας παράλληλα το πατενταρισμένο από τους Γερμανούς σύστημα Valvelift που ελέγχει το άνοιγμα των βαλβίδων ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού και τις στροφές του κινητήρα για καλύτερη απόκριση και περισσότερη οικονομία καυσίμου.
Σύμφωνα με τους Γερμανούς, το νέο RS3 Sportback μπορεί, χάρη σε όλα τα παραπάνω, να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε χρόνο μικρότερο κατά 0,2 δλ. απ’ ότι στο παρελθόν (4,1 έναντι 4,3 δλ.). Σε ότι αφορά την τελική, η εταιρεία έχει ορίσει τον ηλεκτρονικό περιοριστή στα 250 χλμ./ώρα, ενώ, εφόσον ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου το ζητήσει, ο ηλεκτρονικός αυτός φύλακας άγγελος μπορεί να «μετατοπιστεί» κατά 30 επιπλέον χλμ./ώρα.
Από εκεί και πέρα, το γνωστό 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-tronic των Γερμανών δίνει και στο νέο RS3 Sportback το «παρών», κάτι φυσικά που συμβαίνει και με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης, το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτρο-υδραυλικά ενεργοποιούμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Επιπρόσθετα, το αυτοκίνητο «κάθεται» σ’ ένα φαρδύτερο κατά 20 χλστ. εμπρός μετατρόχιο αλλά και σε μια ανάρτηση πιο χαμηλή κατά 25 χλστ. σε σχέση με τις ταπεινότερες εκδόσεις της σειράς Α3. Όσο για τα φρένα, η Audi έχει επιλέξει τη λύση των ατσάλινων δίσκων διαμέτρου 310 χλστ. (σ.σ.: τα κεραμικά φρένα είναι έξτρα), που συνδυάζονται με τροχούς 19 ιντσών και ελαστικά 235/35.
Σχεδιαστικά, οι διαφορές του νέου RS3 Sportback σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη εντοπίζονται στον προφυλακτήρα και τα φώτα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει η επιλογή παραγγελίας του αυτοκινήτου με τον γνωστό ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit της Audi._X.A.