Η Audi ανανεώνει και ενισχύει έτι περαιτέρω τις δυνατότητες και το τεχνολογικό προφίλ του αμιγώς ηλεκτρικού e-tron GT ακολουθώντας τα βήματα και τις λύσεις που είδαμε στην ομαγάλακτη Porsche Taycan.
Η νέα γενιά του Audi e-tron GT εισάγει σημαντικές αναβαθμίσεις και στις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις του οι οποίες αντανακλούν εκείνες που είδαμε πρόσφατα στη νέα Porsche Taycan, με την οποία το γερμανικό κουπέ μοιράζεται το δάπεδό της, γνωστό με την κωδική ονομασία J1.
Χάρη στη βελτιωμένη χημεία των κυψελών και το αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης, η Audi κατάφερε να αυξήσει την ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας από 84 kWh που ήταν πριν σε 97 kWh (μικτή χωρητικότητα: 105 kWh), ενώ ταυτόχρονα το συνολικό της βάρος (βλ. 625 κιλά) εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 κιλά. Όπως και πριν, η μικρότερη μπαταρία που είναι διαθέσιμη στην Porsche Taycan δεν προσφέρεται στο e-tron GT.
Την ίδια στιγμή, η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης που εξασφαλίζει έχει αυξηθεί από 270 kW σε 320 kW. Μάλιστα, η Audi αναφέρει ότι από την αρχή της φόρτισης έως και το 70%, η μέγιστη ισχύς παραμένει σταθερή πάνω από τα 280 kW. Ως εκ τούτου, η φόρτιση από το 10% στο 80% ολοκληρώνεται σε αυτό το σενάριο σε μόλις 18 λεπτά. Σε 10 δε λεπτά, η ενέργεια που ανακτάται από τον ταχυφορτιστή DC αρκεί για την κάλυψη 280 χλμ.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις του νέου e-tron GT είναι τρεις, οι S e-tron GT, η RS e-tron GT και οι RS e-tron GT Performance. Στις δύο πρώτες εκδόσεις, στον εμπρός άξονα συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 176 kW (239 ίπποι), με την τρίτη να διαθέτει την ίδια μονάδα με διαφορετικά όμως ηλεκτρονικά ισχύος και μετατροπέα. Την ίδια στιγμή, ο σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη (PSM) στον πίσω άξονα έχει το ίδιο μέγεθος στα RS e-tron GT και RS e-tron GT Performance έχοντας μήκος 192 χλστ. και διάμετρο 230 χλστ., αποδίδοντας 415 kW (564 PS).
Η μέγιστη συνολική ισχύς του συστήματος μετάδοσης κίνησης στο S e-tron GT είναι 500 kW (679 ίπποι). Την ίδια στιγμή, το νέο RS e-tron GT έχει μέγιστη ισχύ 630 kW (856 ίπποι) και το RS e-tron GT Performance, 680 kW (925 ίπποι). Σύμφωνα με την Audi, οι τρεις αυτές παραλλαγές μπορούν να επιταχύνουν από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,4, 2,8 και 2,5 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα της έκδοσης S είναι 245 χλμ./ώρα και των δύο RS, 250 χλμ./ώρα.
Όπως και με την Porsche Taycan, η αερανάρτηση είναι πλέον στάνταρ σε όλη τη σειρά μοντέλων του νέου e-tron GT. Η βασική διαμόρφωση της εν λόγω ανάρτησης περιλαμβάνει αμορτισέρ δύο θαλάμων και δύο βαλβίδων. Την ίδια στιγμή, η δεύτερη εκδοχή της αερανάρτησης αποτελείται από μια «ενεργή» διάταξη -που καταργεί τις αντιστρεπτικές ράβδους- με τέσσερις μεμονωμένους υδραυλικούς ενεργοποιητές.
Οπτικά, η Audi επιχείρησε να διαφοροποιήσει τις εκδόσεις S και RS. Ως αποτέλεσμα, το S e-tron GT έχει τώρα ασημί τριγωνικά ένθετα στο εμπρός μέρος, παρόμοια με εκείνα που συναντάμε στα εσωτερικής καύσης μοντέλα S της Audi. Εν τω μεταξύ, τα μοντέλα RS έχουν πιο επιθετικά ένθετα σε σχήμα L, τα οποία προαιρετικά μπορούν να κατασκευαστούν από carbon στην έκδοση Performance ως μέρος ενός αντίστοιχου πακέτου.
Στο εσωτερικό, η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή είναι το νέο τιμόνι, το οποίο έχει πλέον επίπεδο επάνω και κάτω μέρος και διαθέτει ένα πάνελ κουμπιών που λειτουργούν με την αφή. Στις εκδόσεις RS διαθέτουν δύο μπουτόν για την επιλογή των drive mode, ενώ στάνταρ είναι πλέον τα σπορ καθίσματα που ρυθμίζονται ηλεκτρικά σε 14 κατευθύνσεις.
Τα νέα μοντέλα της οικογένειας Audi e-tron GT είναι διαθέσιμα για παραγγελία. Οι τιμές στην αγορά της Γερμανίας του S e-tron GT ξεκινούν από 126.000 ευρώ, του RS e-tron GT από 147.500 ευρώ και του RS e-tron GT Performance από 160.500 ευρώ.