Το τρίτο μοντέλο της Pagani φέρει την ονομασία Utopia αποτελώντας μια πραγματική όαση ανάμεσα στο εξηλεκτρισμένο «ρεύμα» της εποχής μας.
Η νέα Pagani Utopia παραλαμβάνει την σκυτάλη από την κάθε άλλο παρά γερασμένη Huayra παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από κάθε τι που σχετίζεται με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες. Εξ ου και ο bi-turbo V12 κινητήρας της, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η νέα τετράτροχη… ουτοπία της Pagani, η οποία θα παραχθεί συνολικά σε μόλις 99 αντίτυπα, έχει δομηθεί γύρω από πιο παραδοσιακά χαρακτηριστικά με γνώμονα το χαμηλό βάρος και την οδική απόλαυση. Το πλαίσιο της είναι, για τον λόγο αυτό, κατασκευασμένο από carbon και τιτάνιο εξασφαλίζοντας ότι το συνολικό βάρος της κατασκευής δεν υπερβαίνει τα 1.280 κιλά, δηλαδή 67 κιλά λιγότερο απ΄ότι η απερχόμενη Huayra και 716 από την αντίπαλη (και αμιγώς ηλεκτροκίνητη) Pininfarina Battista.
Με τη νέα Utopia η Pagani πήρε επίσης την απόφαση να εγκαταλείψει το 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων της Huayra. Έτσι, το νέο hypercar από την Ιταλία χρησιμοποιεί ένα χαμηλού βάρους χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων που φέρει την υπογραφή της Xtrac. Εντούτοις, για λόγους πρακτικότητας στην καθημερινότητα, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν ένα αυτόματο mode για χρήση σε πιο «νορμάλ» συνθήκες οδήγησης. όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ιταλική εταιρεία στις επίσημες ανακοινώσεις της.
Εξοπλισμένο με ηλεκτρομηχανικό διαφορικό, το νέο χειροκίνητο κιβώτιο της Utopia αποτελεί τον ενδιάμεσο… σύνδεσμο ανάμεσα στους τροχούς και μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V12 κινητήρα των 6,0 λίτρων της Pagani (ή πιο σωστά της AMG), που με την αρωγή δύο τούρμπο παράγει τώρα 865 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και σε εξωτερική θερμοκρασία 18 βαθμών Κελσίου και ροπή 1.100 Nm από τις 2.800 έως και τις 5.900 σ.α.λ.
Για την πέδηση του αυτοκινήτου φροντίζου κεραμικοί δίσκοι της Brembo με διάμετρο 410 και 390 χλστ., σε συνδυασμό με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες, που φιλοξενούνται πίσω από αλουμινένιες και σφυρήλατες ζάντες 21 και 22 ιντσών τις οποίες «ντύνουν» τα ελαστικά PZero Corsa της Pirell σε διάσταση 265/35 και 325/30. Όσο για την ανάρτηση, η Pagani επέλεξε για την Utopia μια διάταξη με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς σε συνδυασμό με ελικοειδή ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Ύστερα από περίπου έξι χρόνια εξέλιξης, η Utopia διακρίνεται για την πιο «ήπια» και σμιλευμένη της εμφάνιση σε σύγκριση με το επιθετικό προσωπείο με τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα του προκατόχου της. Έτσι, το σχήμα της είναι πιο «καθαρό», χωρίς περιττά σπόιλερ, ενώ στο πίσω μέρος η τετραπλή εξάτμιση – βασικό στοιχείο της Pagani – με κεραμική για την περίσταση επίστρωση εξακολουθεί να αποτελεί το σήμα κατατεθέν ζυγίζοντας μόλις 6 κιλά.
Στο δε εσωτερικό της, η Utopia αποφεύγει τη σύγχρονη τάση της χρήσης πολλών ψηφιακών οθονών. Έτσι, στην καμπίνα συναντά κανείς μόνο μία οθόνη μεταξύ του αναλογικού ταχύμετρου και του στροφόμετρου, ενώ τη θέση του infotainment καταλαμβάνει μια συστοιχία αναλογικών οργάνων, ενδείξεων και διακοπτών.