Η νέα Mercedes SL θα διαθέτει ένα νέο «υβριδικό» αλουμινένιο πλαίσιο με στόχο να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και οδηγικής απόλαυσης.
Η πρώτη Mercedes SL που παρουσιάστηκε το 1952 διέθετε ένα ελαφρύ πλαίσιο, με σχεδιασμό χωροδικτυώματος, έχοντας κατά νου τις αγωνιστικές βλέψεις και δράσεις της μάρκας πριν εξελιχθεί περαιτέρω προκειμένου να υιοθετηθεί από τις coupe και roadster εκδόσεις του μοντέλου.
Η νεότερη γενιά της Mercedes SL, η οποία θα παρουσιαστεί μέσα στο τρέχον έτος, θα διαθέτει ένα «υβριδικό» αλουμινένιο πλαίσιο, το οποίο θα είναι αυτοφερόμενο παραπέμποντας ωστόσο σε space frame διατάξεις. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιθύνοντες της Mercedes στις επίσημες δηλώσεις τους, το νέο πλαίσιο δεν διαθέτει ούτε ένα κοινό στοιχείο με εκείνο της «τρέχουσας» SL και της νέας AMG GT Roadster.
«Μπορούμε να είμαστε περήφανοι για το αποτέλεσμα, το οποίο αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, το υψηλό επίπεδο εξέλιξης των ανθρώπων στο Affalterbach. Από τη μία πλευρά καταφέραμε να συνδυάσουμε τις υψηλές απαιτήσεις ως προς τον σχεδιασμό, ενώ από την άλλη καταφέραμε να πετύχουμε εξαιρετικές τιμές ακαμψίας σε όλους τους τομείς σε συνδυασμό με χαμηλό βάρος» δηλώνει ο Jochen Hermann, Chief Technical Officer της Mercedes-AMG.
Μικρό βάρος και αυξημένη ακαμψία για τη νέα Mercedes SL
Στη νέα Mercedes SL το πλαίσιο υιοθετεί μια «έξυπνη σύνθεση υλικών, όπως το αλουμίνιο, ο χάλυβας, το μαγνήσιο και οι συνθετικές ίνες» ώστε να εξασφαλιστεί η υψηλότερη δυνατή ακαμψία, σε συνδυασμό με χαμηλό βάρος.
Οι βελτιστοποιημένες διατομές των υλικών και η ειδική διαμόρφωση συγκεκριμένων εξαρτημάτων δημιουργούν τον απαραίτητο χώρο για την προσαρμογή όλων τα απαραίτητων στοιχείων άνεσης και ασφάλειας
Αλουμινένια πάνελ υπάρχουν στο κάτω τμήμα του αμαξώματος της νέας Mercedes SL, καθώς και στους συνδέσμους του πλαισίου εμπρός και πίσω. Την ίδια στιγμή, το ταμπλό του αυτοκινήτου στηρίζεται σε μια ειδικά σχεδιασμένη βάση από μαγνήσιο, ενώ το πλαίσιο του παρμπρίζ είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής συνεισφέροντας χάρη σε αυτή και στον τομέα της ασφάλειας.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη SL, η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος στη νέα εκδοχή του μοντέλου αυξήθηκε κατά 18%. Η εγκάρσια ακαμψία είναι κατά 50% υψηλότερη από εκείνη της AMG GT Roadster, ενώ η διαμήκης ακαμψία είναι βελτιωμένη κατά 40%. Το «καθαρό» βάρος του αμαξώματος, χωρίς τις πόρτες, το καπό και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, είναι περίπου 270 κιλά.
Επιστροφή στις ρίζες για τη νέα Mercedes SL
Η ουσιώδης διαφορά του νέας SL είναι η… επάνοδός της στο δόγμα της μαλακής, αναδιπλούμενης οροφής, επιλογή που αναμένεται να προσφέρει στη νεότερη εκδοχή της σειράς χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σήμερα στα παραδοσιακά roadster – θυμίζουμε ότι οι προηγούμενες δύο γενιές υιοθετούσαν τη λύση της hard-top οροφής.
Στις επίσημες αναφορές της η γερμανική εταιρεία επιβεβαιώνει \ότι η νέα SL θα διατίθεται ως «Mercedes-AMG» και όχι ως «απλή» Mercedes, γεγονός που έρχεται να καταδείξει τις προθέσεις του μοντέλου που ξεκάθαρα πλέον «βλέπει» αντίστοιχες σπορ κατασκευές της διεθνούς σκηνής, όπως η Porsche 911 Cabriolet.
Όπως επιβεβαίωσε μέσα από επίσημες ανακοινώσεις του ο Γερμανός κατασκευαστής, η νέα SL θα διατίθεται για πρώτη φορά στην ιστορία της με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης 4Matic+, το οποίο θα εξασφαλίζει με «ενεργό» τρόπο την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.
Προς το παρόν, η γερμανική εταιρεία δεν ανακοινώνει στοιχεία που να σχετίζονται με τις κινητήριες μονάδες που θα φιλοξενούνται κάτω από το εμπρός καπό του αυτοκινήτου. Ωστόσο, βέβαιο είναι ότι το νέο, 2+2 θέσεων σπορ κουπέ μοντέλο της Mercedes-AMG, το οποίο θα ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών στη διάσημη πίστα του Nurburgring, θα εξοπλίζεται με εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα με 6 και 8 κυλίνδρους σε σειρά και διάταξη V, αντίστοιχα.
Μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι η έκδοση «εισαγωγής» θα είναι η 450 ΕQ Boost, η οποία θα είναι 3λιτρη με απόδοση κοντά στους 365 ίππους, και η κορυφαία η 63 AMG, που αναμένεται να σκαρφαλώνει στους 600 ίππους. «Ενδιάμεσα» θα υπάρχει η έκδοση 53, η οποία θα κινείται από μια δυνατότερη εκδοχή του 6κύλινδρου κινητήρα της 450 EQ Boost, ενώ το «παρών» θα δίνει και η έκδοση 500, με 8κύλινδρη για την περίσταση μονάδα κίνησης και απόδοση κοντά στους 430 ίππους.
Όπως συμβαίνει και με την GT, η νέα SL, η οποία θα αποκαλυφθεί αργότερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε, θα βασίζεται στο προηγμένο δάπεδο Modular Sports Architecture της Mercedes, με την οποία αναμένεται να μοιράζεται πλήθος μηχανικών και ηλεκτρονικών μερών, καθώς και την ίδια γραμμή παραγωγής που έχει ως έδρα της τη μονάδα του Sindelfingen, στη Γερμανία.