Η Mercedes αποκαλύπτει στα πλαίσια της Έκθεσης Μονάχου την ηλεκτρική EQE, μαζί με μία σειρά ηλεκτρικών επίσης πρωτοτύπων.
Η νέα Mercedes EQE είναι το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο από την Στουτγάρδη που βασίζεται στο δάπεδο EVA2, στο οποίο «πατά» και η μεγαλύτερη EQS. Όπως είναι προφανές, δεν πρόκειται για ένα πρωτότυπο μοντέλο ή για μία… σχεδιαστική σπουδή, αλλά για ένα EV που είναι καθ’ όλα έτοιμο προκειμένου να πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής της Mercedes στα μέσα του 2022 βάζοντας στο στόχαστρό του το Tesla Model 3 και την επερχόμενη BMW i4.
Σχεδιαστικά, η συγγένεια της νέας EQE με την EQS είναι με το καλημέρα διακριτή, χάρη στην χαρακτηριστική μαύρη μάσκα στο εμπρός μέρος και την cab-forward σχεδίαση της καμπίνας. Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος – ωστόσο, το γερμανικό εργοστάσιο δεν ανακοινώνει περισσότερα στοιχεία κάνοντας λόγο για «για πολύ καλό συντελεστή», χάρη στη διαμόρφωση του πατώματος, την κλειστή εμπρός γρίλια και άλλες σχεδιαστικές παραμέτρους, όπως οι ζάντες των 19 και 20 ιντσών.
Από πλευράς διαστάσεων, η νέα EQE είναι 270 χλστ. πιο κοντή σε μήκος από την EQS, φτάνοντας αισίως ωστόσο στα 4.946 χλστ. Σε σχέση με μια «απλή» Ε-Class, διαθέτει μεγαλύτερο κατά 80 χλστ. μεταξόνιο, που για την περίσταση ξεπερνά οριακά τα 3,1 μ. Σύμφωνα με την Mercedes, η νέα EQE, η οποία χρησιμοποιεί στο σώμα της ανακυκλωμένο κατά 100% ατσάλι, είναι εφάμιλλη σε μέγεθος και χαρακτήρα με την 4θυρη CLS.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι «αναφορές» στην EQS είναι αρκετές. Με πρώτη και καλύτερη την MBUX Hyperscreen οθόνη μήκους 1.410 χλστ. που καταλαμβάνει σχεδόν ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό. Ασύρματες ενημερώσεις του συστήματος infotainment θα είναι διαθέσιμες ήδη από την κυκλοφορία του μοντέλου, προσφέροντας βελτιωμένες δυνατότητες όπως για παράδειγμα η λειτουργία ήχου «Roaring Pulse», η οποία δίνει την επιλογή ενός soundtrack «κινητήρα καύσης μεγάλης χωρητικότητας».
Από το λανσάρισμα η νέα EQE θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Η «350» θα εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα εγκατεστημένο στον πίσω άξονα ο οποίος θα αποδίδει 215 kW, ήτοι 292 ίππους, και 530 Nm ροπής. Η δε μπαταρία που θα τον συνοδεύει θα έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 90 kWh, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει σήμερα το γερμανικό εργοστάσιο. Αργότερα, η γκάμα θα συμπληρωθεί με μια έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες – για αυτήν ωστόσο η Mercedes κρατά ακόμα κλειστά τα χαρτιά της.
Για την EQE 350, η Mercedes επισημαίνει ότι η αυτονομία που θα προσφέρει με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας θα κυμαίνεται, βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, από 545 έως και 660 χλμ. Για τη φόρτιση της σε παροχή DC (σ.σ.: η μέγιστη ισχύς φόρτισης που υποστηρίζει το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου φτάνει τα 170 kW), η εταιρεία ανακοινώνει ότι μόλις 15 λεπτά αρκούν για την ανάκτηση ενέργειας ικανής για την κάλυψη 250 χλμ.