Η νέα Mercedes-AMG SL γυρίζει σήμερα την έβδομη κατά σειρά σελίδα στην ιστορία της διαθέτοντας μαλακή αναδιπλούμενη οροφή, τετραδιεύθυνση, θέσεις για 2+2 επιβάτες και δύο εκδόσεις με V8 κινητήρα.
Η νέα Mercedes-AMG SL με τον κωδικό R232 έχει εξελιχθεί από την AMG, εξ ου και η χαρακτηριστική ονομασία της ως Mercedes-AMG. Επί της ουσίας, το γερμανικό μοντέλο βασίζεται σε ένα «υβριδικό» αλουμινένιο πλαίσιο, το οποίο είναι αυτοφερόμενο παραπέμποντας ωστόσο σε space frame διατάξεις, παρέχοντας μια σαφώς πιο άκαμπτη βάση σε σχέση με την απερχόμενη SL – η οποία χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα MRA (Modular Rear Architecture) της Mercedes.
Η εγκάρσια ακαμψία της νέα SL φέρεται να είναι κατά 50% υψηλότερη από την πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από το σημερινό GT Roadster, ενώ υψηλότερη κατά 40% είναι και η διαμήκης ακαμψία. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του πλαισίου βάρους 270 κιλών είναι η ικανότητά του να φιλοξενεί τον κινητήρα αλλά και τους άξονες χαμηλότερα από το παρελθόν προς όφελος της δυναμικής απόδοσης.
Σχεδόν 67 μετά την παρουσίαση της πρώτης SL, το νέο μοντέλο υιοθετεί μια εντελώς νέα εμφάνιση. Αν μη τι άλλο, οι ομοιότητες με το μικρότερο GT Roadster είναι εμφανείς στη συνολική σιλουέτα, αν και η ομάδα σχεδιασμού της Mercedes προσπάθησε να δώσει στη νέα SL τη δική της ξεχωριστή εμφάνιση μέσω της χρήσης μοναδικών λεπτομερειών, συμπεριλαμβανομένου ενός «τονισμένου» προφυλακτήρα στο εμπρός μέρος, της χαρακτηριστικής μάσκας Panamericana της AMG με περσίδες που ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις απαιτήσεις ψύξης και τους χαρακτηριστικούς προβολείς LED που θυμίζουν CLS.
Για να περιοριστούν τα φαινόμενα ανύψωσης του εμπρός άξονα στις υψηλές ταχύτητες, η Mercedes-AMG εφοδίασε τη νέα SL με ενεργή μπροστινή αεροτομή. Το στοιχείο από ανθρακονήματα, το οποίο είναι κρυμμένο στο κάτω μέρος μπροστά από τον κινητήρα, επεκτείνεται αυτόματα προς τα κάτω κατά 40 χλστ. στα 80 χλμ./ώρα, ενώ ενεργή είναι και η πίσω αεροτομή, που αναπτύσσεται σε πέντε διαφορετικές γωνίες, από τα 80 χλμ./ώρα, προκειμένου να ενισχυθεί η κάθετα παραγόμενη δύναμη.
Για πρώτη φορά μετά την τέταρτη γενιά, το νέο μοντέλο διαθέτει υφασμάτινη οροφή τριπλής επίστρώσης. Η γερμανική εταιρεία υποστηρίζει ότι ζυγίζει 21 κιλά λιγότερο από τη μεταλλική οροφή που χρησιμοποιήθηκε στην προηγούμενη γενιά, λειτουργώντας μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ή μέσω της οθόνης infotainment. Η νέα οροφή, η οποία ενσωματώνει θερμαινόμενό πίσω τζάμι, βρίσκεται μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως μέσα σε 15 δλ.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί σημαντικά, και συγκεκριμένα στα 240 λίτρα όταν η οροφή βρίσκεται στην άνω θέση και στα 213 λίτρα όταν αναδιπλωθεί – ήτοι, 264 λίτρα και 155 λίτρα λιγότερα από αυτά που προσφέρει η απερχόμενη SL. Ως αντιστάθμισμά, η νέα Mercedes-AMG προσφέρει χώρο για δύο επιπλέον επιβάτες, αν και… δια γυμνού οφθαλμού πρόκειται για χώρο ικανό να φιλοξενήσει παιδιά ή μετρίου αναστήματος ενήλικες.
Από πλευράς μεγέθους ωστόσο η νέα Mercedes-AMG SL έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, Το μήκος της είναι 4.705 χλστ., το πλάτος 1.915 χλστ. και το ύψος 1.359 χλστ., τιμές αυξημένες αντίστοιχα κατά 88, 38 και 44 χλστ. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερα (+117 χλστ.) φτάνοντας αισίως τα 2.700 χλστ. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, το βάρος της κορυφαίας έκδοσης «63» φτάνει αισίως τα 1.970 κιλά.
Η νέα Mercedes-AMG SL είναι διαθέσιμη, σε πρώτη φάση, σε δύο εκδόσεις. Η SL55 4Matic+ χρησιμοποιεί τον γνωστό M176 4λιτρο V8 κινητήρα της AMG, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 476 ίππους και 700 Nm ροπής, ενώ η μεγαλύτερη SL63 4Matic+ την δυνατότερη εκδοχή Μ177 του bi-turbo συνόλου, που για την περίσταση παράγει 585 ίππους και 800 Nm ροπής. Στην πρώτη περίπτωση το «0-100» ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ. και στη δεύτερη σε 3,6 δλ., ενώ αντίστοιχα η τελική τους διαμορφώνεται στα 295 και 315 χλμ./ώρα – και στις δύο παραλλαγές οι V8 συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual, ενώ μόνο η «63» είναι εφοδιασμένη με το προφίλ Race. Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα Mercedes-AMG SL διαθέτει μια ανάρτηση πέντε συνδέσμων με διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω που χρησιμοποιείται ήδη στην GT – η «53» διαθέτει συμβατικές αντιστρεπτικές δοκούς και η «63» αντίστοιχες με υδραυλική έδραση.
Το «παρών» δίνει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, τετρακίνηση αλλά και τετραδιεύθυνση, χάρη στο οποίο οι πίσω τροχοί στρέφονται σε αντίθετη φορά από τους εμπρός με ταχύτητες έως 10 χλμ./ώρα, για περισσότερη ευελιξία, και στην ίδια στα 100 χλμ./ώρα, για σταθερότητα και καλύτερη κατευθυντικότητα. Τέλος, αμφότερες οι εκδόσεις διαθέτουν ένα σύστημα πέδησης με δίσκους 390 χλστ. στους εμπρός τροχούς με 6πίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω αισθητή είναι η παρουσία δίσκων με διάμετρο 360 χλστ. – προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης κεραμικών δίσκων 402 και 360 χλστ.
Στο εσωτερικό η πολυτέλεια είναι διάχυτη, με την οθόνη των 11,9 ιντσών (σε διάταξη πορτρέτου) να μπορεί να αλλάξει γωνία θέασης (από 12 έως 32 μοίρες) και την παραδοσιακή των 12,3 ιντσών να έχει τον πρώτο λόγο εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Φυσικά, όπως συμβαίνει και με τις νέες EQS, S-Class και C-Class, η πρόσφατη έκδοση του συστήματος επικοινωνίας και ενημέρωσης MBUX κάνει και εδώ αισθητή την παρουσία του.