Τα πραγματικά δεδομένα σχετικά με τις δαπάνες συντήρησης σε περισσότερα από 400.000 ηλεκτρικά οχήματα, επιβεβαιώνουν σε νέα έρευνα την πεποίθηση ότι τα αυτοκίνητα με μπαταρίες είναι φθηνότερα από τα θερμικά στη χρήση και στη λειτουργία τους.
Οι υποστηρικτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έλεγαν εδώ και καιρό ότι με σημαντικά λιγότερα κινούμενα μέρη σε ένα σύστημα κίνησης μπαταρίας, σε σύγκριση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι λογαριασμοί σέρβις και συντήρησης θα πρέπει να κοστίζουν λιγότερο. Επιπλέον, η επιβράδυνση ανάκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημαίνει λιγότερη φθορά στα τακάκια των φρένων. Βέβαια, έρχονται σε δύσκολη θέση όταν πρέπει να εξηγήσουν γιατί ενώ το κόστος των μπαταριών μειώνεται, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πρόσφατα δημοσιευμένα δεδομένα από το 1link Service Network της epyx, το οποίο διαχειρίζεται τις διαδικασίες service, συντήρησης και επισκευής για περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά, αποκαλύπτουν ότι όχι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν λιγότερα ταξίδια σε ένα συνεργείο από τα αντίστοιχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (θερμικά), αλλά όταν φτάνουν εκεί η δαπάνη συντήρησης είναι χαμηλότερη. Τα ηλεκτρικά οχήματα πήγαν στο συνεργείο 3,67 φορές κατά μέσο όρο σε τρία χρόνια, σε σύγκριση με 3,99 φορές για τα υβριδικά οχήματα και 4,05 φορές για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απολαμβάνουν επίσης ενδιαφέροντα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα υβριδικά και τα θερμικά ως προς τα ποσά και τη χρονολογία των δαπανών συντήρησής τους, αποφεύγοντας την απότομη αύξηση του κόστους που υφίστανται τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο περνούν τα χρόνια καθώς μεγαλώνουν.
Σύμφωνα με την epyx, η οποία έχει πλέον πάνω από 400.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη βάση δεδομένων της, η μέση δαπάνη για σέρβις, συντήρηση και επισκευή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά το πρώτο έτος του είναι 167€ σε σύγκριση με 231€ για ένα υβριδικό και 236€ για θερμικό όχημα. Το δεύτερο έτος αυτό αυξάνεται σε €206 για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έναντι €315 για ένα υβριδικό και €344 για το θερμικό. Αλλά είναι το τρίτο έτος όταν πραγματικά εμφανίζονται οι διαφορές, με μέσο κόστος για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 262€, έναντι 404€ για ένα υβριδικό και 476€ για ένα θερμικό αυτοκίνητο.
Τα χιλιόμετρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο σύνολο δεδομένων είναι πολύ παρόμοια με τα χιλιόμετρα των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αν και τα υβριδικά είχαν πάει περίπου 20% πιο μακριά κατά τη διάρκεια των τριών ετών, γεγονός που μπορεί να οφείλεται σε υψηλότερη δαπάνη ελαστικών και αντικατάσταση τακάκια φρένων.
Ουσιαστικά, αυτό που βλέπουμε είναι αισθητά χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και αριθμός επισκέψεων σε συνεργεία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα υβριδικά και τα θερμικά οχήματα. Μέχρι το τέλος του τρίτου έτους, η δαπάνη για τη χρήση και τη λειτουργία ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από το μισό, σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο καθαρά στην παραγωγή και τη λειτουργία τους