Ελαφρύτερη, ικανότερη και πιο επιθετική σε σχεδιασμό, η νέα Alpine A110 R διεγείρει έτι περαιτέρω τα οδηγικά πάθη.
Η νέα A110 R – όπου R, σημειώστε Radical και όχι Racing – ποντάρει σε ένα κοινό που συμμετέχει συχνά σε track-days απαιτώντας πιο απόλυτα οδηγικά χαρακτηριστικά από ένα ήδη απολαυστικό στην οδήγηση κουπέ. Που για την περίσταση φέρει την υπογραφή των Γάλλων της Alpine.
Με σημείο εκκίνησης υψηλότερο σε σχέση με τις Α110, A110 GT και A110 S, η νέα Α110 R ολοκληρώνει την οικογένεια του εμβληματικού κουπέ των Γάλλων, τουλάχιστον προς ώρας, καθώς οι ιθύνοντες της Alpine δεν έχουν αποκαλύψει εάν θα εισάγουν επιπλέον εκδοχές του μοντέλου πριν η σπορ μάρκα καταστεί πλήρως ηλεκτρική το 2026.
Σύμφωνα με την Alpine, η A110 R ζυγίζει μόλις 1.082 κιλά, τιμή χαμηλότερη κατά 34 κιλά σε σχέση με την «ήδη πολύ ελαφριά» A110 S. Η μάζα του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κυρίως με την τοποθέτηση ελαφρύτερων μπάκετ καθισμάτων της Sabet (-5 κιλά), την αφαίρεση των ηχομονωτικών υλικών από το χώρο του κινητήρα, την κατάργηση του γυάλινου πίσω πλαισίου με ένα στοιχείο αλουμινίου και τη χρήση carbon για το καπό (-2.9 κιλά), τους τροχούς (-12,5 κιλά) και του τμήματος στο οποίο ήταν εγκατεστημένο τα πίσω τζάμι.
Σε συνεργασία με το τμήμα της Formula 1 της Alpine στο Enstone, η ομάδα στο Les Ulis δημιούργησε ένα πολύ πιο στοχευμένο αεροδυναμικό πακέτο για λογαριασμό της A110 R – ακόμα και ένα εξωτερικό χρώμα ίδιο με εκείνου του φετινού της μονοθεσίου – ενώ σημαντικές επεμβάσεις έγιναν και στο πλαίσιο για μέγιστη ακαμψία και απόκριση στην οδήγηση στην πίστα.
Πιο συγκεκριμένα, στο «σώμα» του αυτοκινήτου έχουν βρει θέση μια νέα αεροτομή και διαχύτης, ζάντες με επίπεδη σχεδίαση και ανασχεδιασμένες πλαϊνές ποδιές, στοιχεία που συνδυάζονται με ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα για να ενισχύσουν την κάθετη δύναμη (έως 29 κιλά στην τελική ταχύτητα σε σχέση με το A110 S) και να μειώσουν την αντίσταση (κατά 5% στη λειτουργία Track ) τόσο για υψηλότερη τελική, όσο και για μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές.
Από εκεί και πέρα, το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος έχει «κατέβει» κατά 10 χλστ. σε σχέση με την A110 S ενώ τα υδραυλικά ρυθμιζόμενα σε 20 θέσεις απόσβεσης και επαναφοράς αμορτισέρ της Sachs εξασφαλίζουν επιπλέον «χαμήλωμα» κατά 10 χλστ. Η Alpine αύξησε επίσης την ακαμψία των ελατηρίων κατά 10%, της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού κατά 10% και της πίσω ράβδου κατά 25%, ενώ ταυτόχρονα «προίκισε» την A110 R με ημι-σλικ ελαστικά της Michelin του τύπου PS Cup 2 σε διαστάσεις 215/40 R18 και 245/40 R18 που αυξάνουν την πρόσφυση στις στροφές κατά 15%.
Η ισχύς πέδησης, από τη μεριά της, εμφανίζεται και αυτή βελτιωμένη, με το σύστημα να αποτελείται από δίσκους της Brembo 320 χλστ. και στις τέσσερις άκρες του αυτοκινήτου, οι οποίοι μάλιστα ψύχονται μέσω αεραγωγών τοποθετημένων τόσο στις δύο πλευρές των άνω βραχιόνων του εμπρός άξονα όσο και άλλων που βρίσκονται εγκατεστημένοι πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα.
Οι αλλαγές στο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ελάχιστες, με την A110 R να χρησιμοποιεί και αυτή τον 1.800άρη τούρμπο κινητήρα των 300 ίππων των Γάλλων, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων υγρού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, όπως και η Α110. Για την περίσταση, ωστόσο, επεμβάσεις έχουν γίνει στο σύστημα εξαγωγής του συνόλου, για λόγους άμεσα συνδεδεμένους με την ηχητική απόδοση του 4κύλινδρου. Σύμφωνα με την Alpine, η A110 R χρειάζεται μόλις 3,9 δλ. για το τυπικό «0-100» (0,3 λιγότερα από την Α110 S) και 21,9 δλ. για τα πρώτα 1.000 μέτρα, χάρη στην αναλογία κιλών/ίππο που πλέον φτάνει την τιμή 3,6, επιτυγχάνοντας παράλληλα τελική ταχύτητα 285 χλμ./ώρα.