Η Stellantis ανακοίνωσε ότι ξεκινά την εξέλιξη μιας νέας γενιάς μπαταριών λιθίου-θείου για τα ηλεκτρικά της οχήματα σε συνεργασία με αμερικανική εταιρεία.
Η Stellantis ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες την υπογραφή μιας συμφωνίας με την αμερικανική Zeta Energy για την ανάπτυξη χαμηλού κόστους μπαταριών λιθίου-θείου για τα ηλεκτρικά της οχήματα, με στόχο τη χρήση τους έως το 2030.
Με το κόστος των μπαταριών να επηρεάζει σημαντικά τις τιμές των EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να αναπτύξουν εναλλακτικές τεχνολογίες για να κάνουν τα οχήματά τους πιο προσιτά.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι συσσωρευτές λιθίου-θείου δεν χρησιμοποιούν ακριβά υλικά όπως νικέλιο ή κοβάλτιο, με αποτέλεσμα να κοστίζουν λιγότερο.
«Οι μπαταρίες λιθίου-θείου αναμένεται να κοστίζουν λιγότερο από μισό ανά kWh σε σχέση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου», δήλωσε η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, καθώς και η Zeta Energy σε κοινή δήλωση.
Η συμφωνία των δύο πλευρών στοχεύει στην ανάπτυξη ελαφρύτερων μπαταριών αλλά με ενεργειακό δυναμικό συγκρίσιμο με εκείνο των σημερινών συσσωρευτών ενέργειας ιόντων λιθίου.
«Αυτό σημαίνει δυνητικά ένα σημαντικά ελαφρύτερο πακέτο μπαταριών με την ίδια ενέργεια σε σχέση με τις σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, επιτρέποντας μεγαλύτερη αυτονομία, βελτιωμένο και απόδοση», αναφέρουν οι δύο εταιρείες.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να αυξήσει την ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας έως και 50%, ανέφεραν επίσης οι εταιρείες.
Στόχος των δύο εταιρειών είναι να εγκαινιάσουν μια πιλοτική γραμμή παραγωγής των εν λόγω μπαταριών, με στόχο την εμπορευματοποίησή τους έως το 2030.
«Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες μπαταριών λιθίου-θείου μπορούν να υποστηρίξουν τη δέσμευση της Stellantis για ουδετερότητα άνθρακα έως το 2038, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πελάτες μας απολαμβάνουν βέλτιστη αυτονομια, απόδοση και οικονομικά προσιτή τιμή», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Stellantis, Ned Curic.
Θυμίζουμε ότι η Stellantis υποστηρίζει την startup εταιρεία Lyten από το Silicon Valley, η οποία τον Οκτώβριο ανακοίνωσε σχέδια για επενδύσεις άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την κατασκευή του πρώτου gigafactory στον κόσμο για μπαταρίες λιθίου-θείου στη Νεβάδα των ΗΠΑ.