X
Κόσμος

Mercedes-AMG One: Μια Formula 1 για το δρόμο

Σχεδόν πέντε χρόνια χρειάστηκαν προκειμένου η Mercedes-AMG One των 1.063 ίππων να είναι έτοιμη για χρήση σε δημόσιους δρόμους χρησιμοποιώντας τον υβριδικό V6 κινητήρα των Γερμανών που έχει κερδίσει οκτώ Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη Formula 1.

Η Mercedes-AMG One άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά μέσω ενός πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Φρανκφούρτης το 2017. Σήμερα, το σκληροπυρηνικό κουπέ, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου της Mercedes-AMG μέχρι σήμερα, είναι και επισήμως έτοιμο «φορώντας» μια τροποποιημένη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου V6 κινητήρα των 1,6 λίτρων με τον οποίο η εταιρεία συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 – που για την περίσταση αποδίδει σε συνδυασμό με τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες ισχύ 1.063 ίππων.

Με τελική ταχύτητα 352 χλμ./ώρα, η Mercedes-AMG One καθίσταται επίσης το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της μάρκας, επισκιάζοντας την Mercedes CLK GTR που είδαμε πριν από 24 χρόνια. Και ως γνωστόν, το διθέσιο hypercar είναι το αποτέλεσμα την στενής συνεργασίας μεταξύ της Mercedes-AMG, της ομάδας Mercedes-AMG F1 με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και του τμήματος AMG High Performance Powertrains.

Προκειμένου να παραχθεί σε μόλις 275 αντίτυπα, τα οποία έχουν ήδη πωληθεί στην τιμή των 2,75 εκατομμυρίων δολαρίων, η One είχε αρχικά προγραμματιστεί να μπει στην παραγωγή το 2019. Ωστόσο, αντιμετώπισε μια προβληματική… κύηση, κυρίως λόγω της συμμόρφωσης του με τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του συστήματος μετάδοσης κίνησης υψηλής τεχνολογίας αλλά και την ενεργή αεροδυναμική του, που έχει πολλά κοινά σημεία με τα μονοθέσια της Formula 1.

Η βάση πάνω στην οποία είναι «χτισμένη» η Mercedes-AMG One των 1.695 κιλών είναι ένα μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα που υποστηρίζει μια μεγάλη δομή πίσω υποπλαισίου για το βενζινο-ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και ένα πίσω πλαίσιο από ανθρακονήματα και τιτάνιο. Η έκδοση παραγωγής της One είναι, σε μεγάλο βαθμό, πιστή στην εμφάνιση του πρωτοτύπου, ωστόσο, κάθε πτυχή της εξωτερικής του σχεδίασης έχει επικαιροποιηθεί διακριτικά σε μια προσπάθεια επίτευξης των υψηλών στόχων απόδοσης, με το εξωτερικό της «περίβλημα» να απαρτίζεται από έναν συνδυασμό ανθρακονημάτινων και συνθετικών υλικών και πάνελ.

Η Mercedes-AMG προσφέρει τρεις διαφορετικές αεροδυναμικές διαμορφώσεις για την One. Η πρώτη είναι η Highway, στην οποία οι εισαγωγές αέρα είναι κλειστές, τα ενεργά πτερύγια στον μπροστινό διαχύτη εκτείνονται και η πίσω πτέρυγα ανασύρεται. Η δεύτερη είναι η Track Max Downforce, στην οποία ανοίγουν οι εισαγωγές και τα πτερύγια και η πίσω αεροτομή εκτείνεται πλήρως, ενώ διαθέσιμη είναι και η Race DRS, στην οποίο οι αγωγοί και οι περσίδες είναι κλειστές και το πτερύγιο της πίσω αεροτομής ανασύρεται πλήρως.

Οι εμπρός ζάντες των 19 ιντσών με το κεντρικό μπουλόνι και πίσω των 20 ιντσών – στάνταρ από σφυρήλατο αλουμίνιο και προαιρετικά από σφυρήλατο μαγνήσιο – διαθέτουν στοιχεία από ανθρακονήματα για ομαλή ροή του αέρα και βοηθούν στην απαγωγή θερμότητας από τα φρένα. Συνδυάζονται δε με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R M01 κατά παραγγελία. σε διαστάσεις 285/35 και 335/30 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Ο διαμήκης τοποθετημένος V6 κινητήρας των 1,6 λίτρων αποτελεί μια παραλλαγή του κινητήρα που έχει προσφέρει στη Mercedes σε οκτώ διαδοχικούς τίτλους κατασκευαστών στην F1, αποδίδοντας για την περίσταση μέγιστη ισχύ 574 ίππων στις 9.000 σ.α.λ. Για να διασφαλιστεί ότι πληροί όλους τους υπάρχοντες κανονισμούς σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων, διαθέτει ηλεκτρικά θερμαινόμενους καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων. Από εκεί και πέρα, ο κινητήρας, ο οποίος περιστρέφεται έως και τις 11.000 σ.α.λ., συνεργάζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Ένας εξ αυτών βρίσκεται σε έναν άξονα μεταξύ του στροβιλοσυμπιεστή και του ηλεκτρικού συμπιεστή (MGU-Η) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 122 ίππων (90 kW), ενώ ένας άλλος, με απόδοση 163 ίππων (MGU-K, 120 kW), είναι τοποθετημένος στον κινητήρα, συνδεδεμένος με τον στροφαλοφόρο άξονα. Οι δύο επιπλέον κινητήρες (MGU-FL, MGU-FR), απόδοσης 163 ίππων ο καθένας (2 x 120 kW), είναι ενσωματωμένοι στον εμπρός άξονα  της Mercedes-AMG One. Το «παρών» φυσικά δίνει και μια μπαταρία, με χωρητικότητα 8,4 kWh, που υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα 800V και μπορεί να εξασφαλίσει μια ηλεκτρική αυτονομία μόλις 18,1 χλμ.

Η Mercedes-AMG δεν προσδιορίζει πουθενά και σε καμία αναφορά της τη μέγιστη ροπή του συστήματος μετάδοσης της κίνησης της One, επειδή «η σύνθετη φύση του συστήματος δεν επιτρέπει μια αντιπροσωπευτική τιμή». Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία επιβεβαιώνει ότι το hypercar της μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100, 200 και 300 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,9, 7,0 και 15,6 δλ. αξιοποιώντας για την περίσταση ένα αυτοματοποιημένο πλην όμως μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με 7 σχέσεις.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή 6 προγράμματα λειτουργίας, τα Race Safe, Race, EV, Individual, Race Plus και Strat 2, με τα δύο τελευταία να προορίζονται για χρήση σε πίστα. Το Race Safe παρέχει on-demand υβριδικά χαρακτηριστικά, ενώ στο Race ο κινητήρας είναι πάντα ενεργοποιημένος και χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το EV, όπως είναι προφανές, αφορά την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Το Race Plus ενεργοποιεί μια αεροδυναμική λειτουργία που αναπτύσσει το πίσω φτερό σε μια προκαθορισμένη γωνία για πρόσθετη κάθετη δύναμη, χαμηλώνει την ανάρτηση και παρέχει αυτό που η γερμανική εταιρεία περιγράφει ως «ειδική διαχείριση απόδοσης» του συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Το Strat 2 (σ.σ.: το όνομα προέρχεται από τη ρύθμιση Strategy 2 στα μονοθέσια της F1 της Mercedes-AMG) εισάγει ακόμα πιο ακραίες αεροδυναμικές ρυθμίσεις και πλήρη ισχύ από όλες τις πηγές. Εκτός από όλα αυτά, υπάρχει και ένα κουμπί φόρτισης που επιτρέπει στον οδηγό να συμπληρώσει την ανάκτηση της ενέργειας που προέρχεται από το σύστημα πέδησης με «αναζωογόνηση» της μπαταρίας μέσω του κινητήρα.

Η Mercedes-AMG One διαθέτει μια push-rod ανάρτηση αγωνιστικών προδιαγραφών με μια διάταξη πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω. Τα αμορτισέρ είναι εγκάρσια τοποθετημένα, τα γόνατα είναι ρυθμιζόμενα, ενώ το «παρών» δίνουν κεραμικά ρουλεμάν στους τροχούς, αντί για συμβατικά ατσάλινα, για μείωση των τριβών. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των ρυθμίσεων Comfort και Sport στις λειτουργίες Race Safe, Race και EV, καθώς και τις Sport και Sport+ στις λειτουργίες Race Plus και Strat 2. Ταυτόχρονα, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης προσφέρει όχι λιγότερα από 9 διαφορετικές «κλίμακες» εμπλοκής.

Το εσωτερικό του One είναι διακοσμημένο με έναν συνδυασμό συνθετικού δέρματος και ανθρακονημάτων. Τα λεπτά καθίσματα τοποθετούνται απευθείας στο πάτωμα του οχήματος, τοποθετώντας τον οδηγό και τον συνοδηγό όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, σε κεκλιμένη θέση, με τους γοφούς χαμηλότερα από τα πόδια τους. Το ορθογώνιο τιμόνι τύπου F1 διαθέτει αερόσακο και shift-lights, καθώς και περιστροφικά χειριστήρια για τα drive modes, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και τη ρύθμιση της πίσω αεροτομής – τα ποδοστήρια επίσης, ή αλλιώς το pedal box, είναι πλήρως ρυθμιζόμενα. Την ίδια στιγμή, δύο ορθογώνιες ψηφιακές οθόνες είναι τοποθετημένες στο ταμπλό.

Ο κλιματισμός και τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι στάνταρ, όπως και ένας ψηφιακός καθρέφτης οπισθοπορείας, ο οποίος λειτουργεί μέσω κάμερας ελλείψει πίσω παραθύρου. Επίσης, ένας κεντρικά εγκατεστημένος αποθηκευτικός χώρος φιλοξενεί δύο θύρες USB-C. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη μεταφορά αποσκευών, αν και μικρότερα αντικείμενα μπορούν να αποθηκευτούν πίσω από τα καθίσματα και πάνω από την κεντρική κονσόλα.

Δείτεο το σχετικό βίντεο:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!